Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• Hisoka_ssj1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10 15:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
]Ik wil met dit systeem gamen en ook schoolwerk mee kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget hiervoor is 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 processor, 1 videokaart, 16gb ram, 1 hdd van minimaal 1tb, ssd 120gb etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb getwijfeld om tussen amd en intel te kiezen, maar heb besloten om toch voor amd te gaan ivm prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
ik wil graag feedback omdat dit mijn eerste build is, ik heb veel onderzoek gedaan en dit zijn de onderdelen die ik heb gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 175,55€ 175,55
1MSI B350M Gaming Pro€ 72,50€ 72,50
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G€ 229,-€ 229,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 45,27€ 45,27
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB€ 178,25€ 178,25
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Kingston A400 120GB€ 37,57€ 37,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,59

[ Voor 59% gewijzigd door Hisoka_ssj1 op 07-03-2018 09:09 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Denk je niet dat de boxed koeler prima is?
Je SSD lijkt me wat klein voor een systeem op dit budget. Ik zou zeker voor een 250GB versie gaan. pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB bijvoorbeeld. (Of als je die prijs niet vertrouwd: pricewatch: Crucial MX300 m.2 275GB
Je voeding is nogal overkill, dus daar kan je prima wat op bezuinigen. pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 06-03-2018 14:34 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tenzij je graag door je kast heen wil kijken; koop een dichte kast of desnoods een "gedempte" kast zoals pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Verder heb je een CPU uitgekozen met cooler inbegrepen dus pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO kan je van je lijstje afhalen tenzij je een goede reden hebt om die wel te willen gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hisoka_ssj1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10 15:46
Klopt, ik zal de cooler er niet bij kopen, en ik zal op de voeding iets meer bezuinigen. Maar is de 120GB SSD niet genoeg dan voor alleen de OS en benodigde programma's? En zijn de rest van de specs goed genoeg. Graag jullie mening.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Ligt er vooral aan wat jouw benodigde programma's zijn en programma's voor schoolwerk zijn aangezien wij niet weten wat voor school jij doet. :P

Voor Windows + drivers + office zou je er vast wel mee wegkomen, het zou krap zijn en ik verwacht dat je eigenlijk binnen 2 a 3 jaar een nieuwe nodig ivm updates van windows. Ik zou aanraden als het budget je toe laat een 250 GB te nemen. Weet niet hoeveel je apart kan leggen per maand maar voor die 50 euro zou ik er niet op proberen te besparen als je bijv even een maandje of 2 maandjes door moet sparen. (volgens mij is na het aanraden die 50 euro al vrij gekomen binnen je budget)

Als je er echt niet op kan wachten zou je ook kunnen kijken om windows even op een HDD te installeren en die tijd even te wachten met de SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 06-03-2018 23:49 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kan en wil je wachten? Zo ja dan zou ik nu absoluut geen game PC bouwen. Werkgeheugen is duur, de videokaarten zijn ronduit bezopen. €230 voor een GTX1050Ti is gewoon afzetterij...
Verder zit Ryzen 2 er nu echt aan te komen. Die zullen duurder zijn bij launch, maar ook weer beter presteren. Als je toch wacht op een fatsoenlijk leverbare videokaart kan je net zo goed die maand op Ryzen 2 wachten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 20:57
Hisoka_ssj1 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:35:
Klopt, ik zal de cooler er niet bij kopen, en ik zal op de voeding iets meer bezuinigen. Maar is de 120GB SSD niet genoeg dan voor alleen de OS en benodigde programma's? En zijn de rest van de specs goed genoeg. Graag jullie mening.
Ligt eraan wat je bedoelt met benodigde programma's. Sommige games draaien bovendien ook een stuk lekkerder wanneer je ze op je SSD hebt staan, dus ik zou toch wel voor 256GB gaan.
Je kunt overigens ook wel wat op je RAM besparen. Ik vermoed dat 8GB ook genoeg is (even afhankelijk van welke programma's je wilt draaien), voor de meeste spellen en software is dat prima. Dit kun je in de toekomst vrij makkelijk uitbreiden. En net wat hierboven al wordt gezegd zijn de geheugenprijzen momenteel tamelijk hoog.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:33

Jorissie87

No diggity

DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 00:34:
Kan en wil je wachten? Zo ja dan zou ik nu absoluut geen game PC bouwen. Werkgeheugen is duur, de videokaarten zijn ronduit bezopen. €230 voor een GTX1050Ti is gewoon afzetterij...
Verder zit Ryzen 2 er nu echt aan te komen. Die zullen duurder zijn bij launch, maar ook weer beter presteren. Als je toch wacht op een fatsoenlijk leverbare videokaart kan je net zo goed die maand op Ryzen 2 wachten. :)
De vraag is hoelang wachten. Er wordt al meer dan een jaar geroepen dat die mining hype binnenkort wel over is en dat GPU prijzen weer bijtrekken. Vooralsnog is het tegenovergestelde waar. Hetzelfde met DDR prijzen. Die zijn ook al 2 jaar alleen maar aan het stijgen (vaak 200% vergeleken met een jaar geleden). Uiteindelijk ben ik met je eens dat alles nu overpriced is maar er is geen garantie dat dit binnenkort gaat veranderen. Er is altijd wel een reden om nu niet te upgraden.

OT: je kunt ook even bij de V&A kijken of er een PC bijzit die aan jouw eisen voldoet want zoals hierboven aangegeven zijn de nieuwprijzen momenteel bizar!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jorissie87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:00:
[...]

De vraag is hoelang wachten. Er wordt al meer dan een jaar geroepen dat die mining hype binnenkort wel over is en dat GPU prijzen weer bijtrekken. Vooralsnog is het tegenovergestelde waar. Hetzelfde met DDR prijzen. Die zijn ook al 2 jaar alleen maar aan het stijgen (vaak 200% vergeleken met een jaar geleden). Uiteindelijk ben ik met je eens dat alles nu overpriced is maar er is geen garantie dat dit binnenkort gaat veranderen. Er is altijd wel een reden om nu niet te upgraden.

OT: je kunt ook even bij de V&A kijken of er een PC bijzit die aan jouw eisen voldoet want zoals hierboven aangegeven zijn de nieuwprijzen momenteel bizar!
Het grootste deel van het afgelopen jaar was RAM nog iets minder duur dan nu. Verder kon je nog videokaarten van Nvidia lopen en in de herfst ook weer even AMD. Nu is dat wel anders. Op het moment moet je eigenlijk geen gaming PC in elkaar gaan zetten tenzij je echt niet wil/kan wachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1