Mijn jaren-oude bakbeestje is nogal aan het aftakelen, dus tijd om binnenkort een waardige vervanger te regelen. Mijn doel met het systeem in dit topic is om het belangrijkste te vervangen. Zo kan ik in het komende jaar nog wat meer dingen vervangen (de minder noodzakelijke dingen). Dit wordt hopelijk in het topic duidelijk. Dit gaat puur om de kast zelf, dus alles qua randapparatuur laat ik buiten beschouwing
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en programmeren zal het voornamelijk zijn. Hierbij wil ik wel de nieuwste games willen kunnen spelen. Waar in de toekomst wel op 4K.
Voor nu wil ik voornamelijk mijn oude systeem vervangen, zodat ik spellen weer kan draaien zonder alles op het laagst te moeten zetten of het niet spelen (*insert huilbui hier*). Uiteindelijk wil ik uitbouwen naar het systeem wat hieronder staat. Daarna is het een kwestie van het vervangen van de videokaart om klaar te zijn voor de toekomst.
(waar relevant) Ik heb nu tweemaal een Dell Ultrasharp U2515h staan (https://tweakers.net/pric...-u2515h-zilver-zwart.html). Deze zouden op gegeven moment ook vervangen worden door 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor 1200-1300 klaar te zijn. Het is even kijken wat daar allemaal in past, al is dit geen keihard maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem sowieso mijn videokaart (https://tweakers.net/pric...gtx-1060-gaming-x-3g.html) mee.
Verder heb ik nog 2 SSD's. Die van 250GB wil ik het liefst vervangen. De 500GB zou nog wat langer mee mogen (maar beide zouden in principe eerst mee kunnen):Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat dit mijn systeem moet gaan worden in de loop van het jaar:
Dit hoop ik dus eind dit jaar bij elkaar te hebben. Hierin is het enige wat nog meegenomen wordt mijn videokaart. Ik heb dit complete beeld hier neergezet, zodat ik hulp kan krijgen voor het complete plaatje.
Minimaal zou ik dit moeten aanschaffen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe is het wel duidelijk waar mijn voorkeuren zit. NZXT vind ik gewoon ontzettend mooi en hoor er veel goeds over. Verder ben ik altijd al een Intel/Nvidia fan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen die ik heb zijn vrij simpel. Ik moet hem kunnen blijven uitbreiden zodat ik wel een paar jaar mee kan. Tevens hoop ik dat hij niet te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nog niet eerder gedaan, maar ben wel van plan om wat over te klokken. Niet zoverre dat ik het randje van mijn systeem wil opzoeken, maar wel met een degelijk resultaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk niet extreem veel, behalve misschien wat kleine verbeteringen en tips. Ik heb nog niet eerder een systeem zo samengesteld, dus het is voor mij vooral belangrijk dat het resultaat wel een heel goed resultaat is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en programmeren zal het voornamelijk zijn. Hierbij wil ik wel de nieuwste games willen kunnen spelen. Waar in de toekomst wel op 4K.
Voor nu wil ik voornamelijk mijn oude systeem vervangen, zodat ik spellen weer kan draaien zonder alles op het laagst te moeten zetten of het niet spelen (*insert huilbui hier*). Uiteindelijk wil ik uitbouwen naar het systeem wat hieronder staat. Daarna is het een kwestie van het vervangen van de videokaart om klaar te zijn voor de toekomst.
(waar relevant) Ik heb nu tweemaal een Dell Ultrasharp U2515h staan (https://tweakers.net/pric...-u2515h-zilver-zwart.html). Deze zouden op gegeven moment ook vervangen worden door 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop voor 1200-1300 klaar te zijn. Het is even kijken wat daar allemaal in past, al is dit geen keihard maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem sowieso mijn videokaart (https://tweakers.net/pric...gtx-1060-gaming-x-3g.html) mee.
Verder heb ik nog 2 SSD's. Die van 250GB wil ik het liefst vervangen. De 500GB zou nog wat langer mee mogen (maar beide zouden in principe eerst mee kunnen):Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat dit mijn systeem moet gaan worden in de loop van het jaar:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 354,45 | € 354,45 |
| 1 | Asus PRIME Z370-A | € 154,52 | € 154,52 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 3TB | € 81,- | € 81,- |
| 1 | NZXT Noctis 450 Wit/Blauw | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | NZXT Aer RGB120 Single Pack | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | NZXT Aer RGB120 Starter Pack | € 72,- | € 72,- |
| 1 | NZXT Aer RGB140 Single Pack | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W | € 195,95 | € 195,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 1TB | € 395,54 | € 395,54 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 116,83 | € 116,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.784,88 | |
Dit hoop ik dus eind dit jaar bij elkaar te hebben. Hierin is het enige wat nog meegenomen wordt mijn videokaart. Ik heb dit complete beeld hier neergezet, zodat ik hulp kan krijgen voor het complete plaatje.
Minimaal zou ik dit moeten aanschaffen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 354,45 | € 354,45 |
| 1 | Asus PRIME Z370-A | € 154,52 | € 154,52 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT Noctis 450 Wit/Blauw | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W | € 195,95 | € 195,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.065,66 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe is het wel duidelijk waar mijn voorkeuren zit. NZXT vind ik gewoon ontzettend mooi en hoor er veel goeds over. Verder ben ik altijd al een Intel/Nvidia fan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen die ik heb zijn vrij simpel. Ik moet hem kunnen blijven uitbreiden zodat ik wel een paar jaar mee kan. Tevens hoop ik dat hij niet te veel lawaai maakt.
Ga je overklokken?
Nog niet eerder gedaan, maar ben wel van plan om wat over te klokken. Niet zoverre dat ik het randje van mijn systeem wil opzoeken, maar wel met een degelijk resultaat.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk niet extreem veel, behalve misschien wat kleine verbeteringen en tips. Ik heb nog niet eerder een systeem zo samengesteld, dus het is voor mij vooral belangrijk dat het resultaat wel een heel goed resultaat is