[windows 10] sharepoint pagina neemt login cred niet mee

Pagina: 1
Acties:

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
binnen onze organisatie hebben wij windows 10 werkplekken die na een sharepoint pagina gaan van een anderen partij. Hier loggen ze dus in met anderen inlog gegevens als op de pc dit zijn namelijk domain accounts op de pc. op de sharepoint pagina loggen ze in met gegevens van de anderen partij die de sharepoint pagina beheerd.

Echter ervaren wij het probleem dat als je een document opent je weer je sharepoint login gegevens moet invoeren. als je een document open laat staan en een anderen opent werkt het wel zonder dat je eerst je cred moet op geven. maar als je het document sluit en hem weer opent moet je weer je sharepoint cred opgeven.

Dit komt voor zowel in IE (geadviseerd), Firefox, chrome, Edge.
Tevens de stappen geprobeerd uit meerdere artikels zo als deze: https://kb.intermedia.net/article/1668

Echter weet ik niet meer waar ik het moet zoeken, het lijkt er op dat IE de inlog gegevens niet mee stuurt naar Word bijvoorbeeld..

Edit: in 8.1 werkt het wel na behoren terwijl dit ook ie 11 is zo als in w10.. wel een nader versie van ie 11 natuurlijk. en nee compatibiliteits weergave helpt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door jokko op 06-03-2018 12:26 ]

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Grammatica en opmaak is wat rommelig, maar ik zou aanraden een consultant in te huren. Ben jij beheerder van de omgeving? Wie heeft het product geïmplementeerd? Zijn er low-level designs beschikbaar? Heb je die bekeken om te kijken waar het probleem kan liggen? Heb je nog meer ge-googled?

• jokko
Squ1zZy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:37:
Grammatica en opmaak is wat rommelig, maar ik zou aanraden een consultant in te huren. Ben jij beheerder van de omgeving? Wie heeft het product geïmplementeerd? Zijn er low-level designs beschikbaar? Heb je die bekeken om te kijken waar het probleem kan liggen? Heb je nog meer ge-googled?
yes is ben beheerder van de omgeving, het product is niet echt ge implementeert maar je gaat gewoon na een externe url website van een externe partij die hun sharepoint omgeving aanbied dus daarom zijn er ook niet echt designs beschikbaar vanuit mijn kant. ik heb heel wat google pagina's gehad maar alles komt met de zelfde antwoorden die helaas niet werken en ik allemaal al heb geprobeerd.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Blijkbaar worden de credentials van het werkstation meegegeven of een instelling dat hierom gevraagd moet worden. Heb je dit artikel al gezien?

http://www.sharepointdiar...-asking-for-password.html

Verwijderd

sla de credentials met de URL op in je Credential manager. Dat zou je probleem op moeten lossen.

• jokko
Squ1zZy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:27:
Blijkbaar worden de credentials van het werkstation meegegeven of een instelling dat hierom gevraagd moet worden. Heb je dit artikel al gezien?

http://www.sharepointdiar...-asking-for-password.html
alles dat hier in staat had ik al geprobeerd echter zonder succes helaas :(

• jokko
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:29:
sla de credentials met de URL op in je Credential manager. Dat zou je probleem op moeten lossen.
die had ik ook geprobeerd helaas zonder succes :(
Pagina: 1