Toon posts:

Receptie software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Dag allen,

(INFO voor het bericht: als dit niet de bedoeling is van het forum, verwijderen aub.)

Ik heb op mijn werk een oude Dell Inspiron One gekregen (computer met touchscreen). Dit is gewoon als projectje naast mijn werk.
Het lijkt me leuk om deze op mijn werk te gebruiken bij de balie, als er dan een bezoeker binnenkomt dat die daar zijn info kan ingeven en een foto laten nemen met het toestel.
Ik heb echter geen enkel idee waar ik moet beginnen zoeken naar dit soort software. Of moet dit zelf gemaakt worden?

Hartelijk dank.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Dell Inspiron 1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, ik vind niets relevant.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En waar zou de informatie opgeslagen moeten worden? Daarnaast, is een foto vereist? Weet niet de sector van het bedrijf waarin je werkt, maar verwacht niet dat iedereen graag of de foto wilt, of is dat nu al ook een standaard?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 15:50

Ursamajor

Astrofotograaf

Waarvoor heb je de gegevens van de bezoeker nodig, wat is het doel van de registratie? De AVG/GDPR wet komt eraan...

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nou begin eerst maar eens met hoe/waar je die persoonsgegevens wilt opslaan en ook vooral waarom.

Je krijgt al vrij snel te maken met dit soort grappen:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl

Stel dat iemand met een usb stick alle fotos eraf haalt oid.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20
https://www.proxyclick.com
https://menelicvisitor.com
https://www.raptool.com

Zoek eens op Visitor Managemant of Visitor Registration. ;)
Een foto zou ik overigens niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad jullie reacties kloppen wel. Hier worden gegevens gevraagd om een inkompasje te krijgen zodat er bij brand kan gekeken worden of je nog in het gebouw bent.

Momenteel schrijft de persoon aan de receptie gewoon op een blad de naam en het bedrijf waar de bezoeker vandaan komt.

Die foto ga ik laten. Dat lijkt me dan inderdaad niet zo aangenaam.

Ik ga die proxyclick eens testen, dat ziet er heel goed uit. Voor de privacy ga ik alles even rustig nalezen.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Bij de GDPR wetgeving is het inderdaad ook de bedoeling dat je de hoeveelheid data die je verzameld minimaliseert, dus in jouw geval zou het alleen naam en van welk bedrijf de persoon is het minimale zijn wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Lawwie, dan ga ik het daarop houden. Lijkt me als bezoeker ook interessanter dan een hele gegevenslijst in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bij mijn vorige opdracht samen met AEOS en Oribi software gebruikt, pasjes werden gemaakt door receptie en informatie werd in het systeem gezet d.m.v. een scan van het ID bewijs. Het is geen fotoscan, maar de scanner kon de velden op het ID bewijs detecteren waardoor, inclusief foto.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:01:
Bedankt Lawwie, dan ga ik het daarop houden. Lijkt me als bezoeker ook interessanter dan een hele gegevenslijst in te vullen.
Eventueel zou je ook het doel van het bezoek kunnen registreren, dat is namelijk geen persoonsgegeven en mag je vrij registreren als je dat wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lawwie schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:03:
Eventueel zou je ook het doel van het bezoek kunnen registreren, dat is namelijk geen persoonsgegeven
...behalve als je ook naam, telefoonnummer, nummerbord, oid registreert. Dan wel ;)
Registreren is op zich geen probleem trouwens, als (er maar toestemming is en/of) een goede reden is. Zoals inderdaad bewaking van of iedereen het pand uit is bij brand. Al heb je dan niets aan bedrijfsnaam, maar juist wel naam, naam gastheer/vrouw, en evt. 06 nr. En natuurlijk: zodra men het pand uit is, zijn de gegevens niet meer nodig voor brandveiligheid dus worden meteen verwijderd uit de database.

Om alleen te tellen of er nog mensen in het pand zijn, voldoet een badge uitdelen en laten inleveren. En natuurlijk alle interne medewerkers, schoonmakers, etc ook tellen.

Voor mezelf sprekend, ik zou beledigd zijn als ik allerhande info moet invoeren in een systeem. Doe dat potdorie zelf als het zo nodig moet. Geeft me ook het gevoel dat ik gespamd ga worden. Ik heb zelf veel minder moeite met een papieren inschrijflijst met naam, gastheer, tijd.

@Verwijderd als je alleen naam wilt laten opgeven, dan zou ik een eenvoudig webformulier oid gebruiken, een los tool zoeken en betalen lijkt me overkill. Niet vergeten ook te laten uitchecken en na sluitingstijd de database automatisch weer te laten legen.

NB: als het voor brand wordt gebruikt, dan kan de database natuurlijk niet in het pand staan. En moet er natuurlijk een manier zijn om bij brand alsnog de DB te benaderen van buiten, als de internetkabels zijn doorgebrand en de 4G onbereikbaar is omdat iedereen aan het bellen is. Dan wordt het een duur grapje. Misschien is een papieren versie bij brand mee naar buiten nemen zo gek nog niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@F_J_K Van dat papier had ik zo nog niet bekeken, dat is wel echt een goede opmerking.
Ik zou dan enkel de naam en bedrijf vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16

Qwerty-273

Meukposter

Maakt het nog uit voor welk bedrijf de persoon werkt, ik zie daar geen toegevoegde waarde van in? Voornaamste lijkt mij de naam van de bezoeker, en de naam van de bezochte werknemer. Juist die relatie wil je wel duidelijk hebben bij brand. In het geval dat de bezoeker spoorloos is, en de eigen werknemer wel buiten staat, dan kan die aangeven wat er met de bezoeker gebeurt is (voor het geval dat de externe andere afspraken heeft en er vandoor gaat).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Qwerty-273 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:30:
Maakt het nog uit voor welk bedrijf de persoon werkt, ik zie daar geen toegevoegde waarde van in? Voornaamste lijkt mij de naam van de bezoeker, en de naam van de bezochte werknemer. Juist die relatie wil je wel duidelijk hebben bij brand. In het geval dat de bezoeker spoorloos is, en de eigen werknemer wel buiten staat, dan kan die aangeven wat er met de bezoeker gebeurt is (voor het geval dat de externe andere afspraken heeft en er vandoor gaat).
Het is juist wel toegevoegde waarde. Hoe vaak wij niet hebben gehad dat een extern bedrijf langs kwam en het loopt te verkloten. Dan kan je aan die lijst makkelijk zien wie het was :) En is je bewijslast richting de externe partij een stuk beter.

Goed, nu deden wij het nog ouderwets op papier met:

1.) Naam
2.) Voor wie
3.) Welk bedrijf
4.) Welk kenteken (ivm parkeren, mocht de auto snel opzij moeten)
5.) Incheck tijd
6.) Uitcheck tijd

Meer hadden we niet nodig :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt allemaal!!

Ik heb reeds de software bekeken van @Fuwor , dat ziet er wel goed uit maar het kost wel redelijk wat.
@F_J_K wat bedoel je met een webformulier? (of is dit wel een enorm domme vraag? :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:21:
Super bedankt allemaal!!

Ik heb reeds de software bekeken van @Fuwor , dat ziet er wel goed uit maar het kost wel redelijk wat.
@F_J_K wat bedoel je met een webformulier? (of is dit wel een enorm domme vraag? :p )
Gewoon een simpele website/google form die wordt ingevuld. Deze worden ergens opgeslagen, en dan heb je alsnog alle informatie.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :-)
Pagina: 1