Weet iemand een goed alternatief voor MS Publisher?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 23:13
Ik hoop dat ik met deze vraag goed zit in dit subforum :)

Voor onze afdeling op het werk hebben we in MS Publisher een intranet site gemaakt met daarin dus allerlei informatie/documentatie/templates etc die specifiek handig zijn voor ons werk (typisch zoiets wat je kunt oppakken als je even uit het werk loopt).

Publisher werkt natuurlijk super easy omdat het gewoon net is alsof je in Powerpoint werkt. Zeer gemakkelijk op te bouwen dus.

Echter is het resultaat wanneer je de site opent met Firefox, Edge, Chrome, Explorer etc. iedere keer weer net iets anders afhankelijk van welke browser je gebruikt. Links die niet meer aan te klikken zijn, lettertypes/sizing die willekeurig veranderd, gebrek aan mogelijkheden zoals het toevoegen van een tekstvlak met scrollbar...

Weet iemand een goed alternatief (en vooral eenvoudig 8)7 ) programma om een dergelijke intranet site op te bouwen? (het is overigens niet de bedoeling dat de site via internet bereikt kan worden, uitsluitend via local network)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 19:23
ja, het heet: webdevelopment :)
Misschien maar eens kijken naar HTML, CSS, Javascript en PHP/ASP.NET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Oké, mijn vraag was wellicht ook iets te onduidelijk :P

Voor de alternatieven die jij aandraagt is enige programmeerkennis vereist, die helaas niet bij mij aanwezig is. Helaas heb ik ook niet genoeg tijd (en zin :o ) om me een van deze programmeertalen eigen te maken.

Ik zoek dus eigenlijk meer een programma waar, tja.. hoe zeg ik dat voorzichtig, iedere idioot mee kan werken. Maar dan wel iets dat net wat beter werkt dan MS Publisher.
We hadden zelf dit al gevonden, maar wellicht dat iemand hier een goeie tip heeft?

Een programma waarmee je dus eenvoudig figuurtjes, plaatjes, texten, links etc. kunt toevoegen, waarbij je direct ziet hoe de pagina eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je kunt natuurlijk een CMS (contentmanagementsysteem) gebruiken. Wordpress is bijvoorbeeld wel een gebruiksvriendelijke optie.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Tnx Jungian
Wordpress hadden wij inderdaad ook gevonden, maar het is de bedoeling dat we de site in een offline omgeving kunnen opbouwen. Dat gaat volgens mij niet met Wordpress (en dat geldt voor zover ik heb kunnen zien voor al dit soort websites). De site mag niet online te bereiken zijn, maar uitsluitend via intranet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
WordPress werkt prima als intranet

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zoek je niet gewoon een wiki? Met bijvoorbeeld MediaWiki (bekend van Wikipedia) of DokuWiki kun je zelf een wiki opzetten.

Of die dan bereikbaar is vanaf het hele internet of niet staat los van het CMS dat je kiest.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bloedvat schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:16:
Tnx Jungian
Wordpress hadden wij inderdaad ook gevonden, maar het is de bedoeling dat we de site in een offline omgeving kunnen opbouwen. Dat gaat volgens mij niet met Wordpress (en dat geldt voor zover ik heb kunnen zien voor al dit soort websites). De site mag niet online te bereiken zijn, maar uitsluitend via intranet
Any webbased oplossing kan je -mits lokaal geinstalleerd- instellen alleen lokaal te gebruiken. Simpelweg niet naar internet openzetten. Je kunt zelfs -als je de boel goed inricht- een 'in de cloud draaiende' site hebben die je instelt dat het alleen vanaf intern is te benaderen. Scheelt weer zelf een server moeten beheren.

Een CMS kan, een Wiki kan, misschien Sharepoint of een van de opensource alternatieven ervan. Misschien wil je een paar opties uitproberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Bedankt voor alle adviezen!

Wellicht dat we onze site inderdaad het beste in een Wiki vorm kunnen opzetten.
Ik heb al net even gekeken naar MediaWiki, maar loop een beetje vast bij het installeren. DokuWiki wordt hier helaas geblokkerd. Even kijken of ik onze IT afdeling kan overtuigen die blokkering op te heffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06 14:00
En misschien is Adobe Muse ook wel geschikt: https://www.adobe.com/nl/products/muse.html

[ Voor 25% gewijzigd door HenkDePoema op 06-03-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Oeh, dat ziet er mooi (en vooral toegankelijk) uit!

Als ik het goed gezien heb moet je voor MediaWiki en DokuWiki nog steeds kunnen programmeren. Adobe Muse geeft aan "ontwerpen zonder coderen", dus dat is voor ons wellicht het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 15:32
Ook met een HTML builder kan je leuke dingen maken zoals Mobirise of Pigendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bloedvat schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Als ik het goed gezien heb moet je voor MediaWiki en DokuWiki nog steeds kunnen programmeren.
Nee hoor, het zijn beiden kant-en-klare CMSen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1