Verre vakantie augustus/september

Pagina: 1
Acties:

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Het is weer zo ver. De vakantie komt eraan, maar ja... waar naar toe? We (stel, geen kinderen) willen graag ver weg weer, maar we komen er niet meer uit. De periode is augustus / september. Wat we al bekeken hebben qua longlist, met - voor ons nadelen tussen haakjes.:

- Alaska en canada (autuhuur is zeer prijzig, lange afstanden tussen POI's)
- Madagascar (zelf autorijden wordt zwaar afgeraden, terwijl we dit zo graag willen!)
- Guatamala en Nicaragua (regenseizoen, nu valt dat uit ervaring opzich mee, maar toch..)
- IJsland (prijzig, en iets van; dat kan later ook nog wel een keer).
- Peru / Bolivia / Chili (Afstanden weer tussen POI's).

Thailand en Maleisië zijn we reeds geweest, willen dus eigenlijk elders heen.

We zitten al dagen en dagen uit te zoeken wat nu mooi is en waar we een goed gevoel bij hebben. Madagascar lijkt ons erg mooi, maar we willen gewoon zelf rijden. Maar dat wordt afgeraden... We hebben echter zelf in Thailand, Maleisië en Dubai gereden, zonder een centje pijn.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande?

Budget is zo'n 3-4000 pp, tijdsduur zo'n 4 weken ergens in aug/sept.

[ Voor 3% gewijzigd door NeFoRcE op 06-03-2018 09:44 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat mag het kosten en hoeveel dagen/weken heb je? Is dat "stomme" groepje eilanden Australie & Nieuw-Zeeland niks?

- lekker zelf rijden en relatief normale wegen/regels
- wisselend landschap per uur
- vriendelijke mensen
- wel lange afstanden in Australie (beter binnenlandse vluchten bekijken)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Tja de wereld is groot. En budget / tijd is wel handig ja.

Er zijn nogal wat landen in Centraal Azië geschikt om bijvoorbeeld een 4x4 te huren en rond te toeren. Maar dat is wel wat ruwer soms. En ik betwijfel of het ooit echt goedkoop wordt. (zonder chauffeur auto huren is soms duurder dan met chauffeur, en je hebt nog je overnachtingen)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
TS even aangepast, budget is zo rond de 3 a 4000 euro pp voor ongv 25 dagen. (incl vlucht).

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Dan wil ik aan je lijstje toevoegen: Oezbekistan / Tadjikistan / Mongolië (laatste liever niet in September)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je kan kijken naar rondreis Japan a 21 dagen via Djoser, kosten p.p. ca 3000-3500 euro. Ga je in een groep van max 20 mensen maar je hebt totale vrijheid, zolang je maar bij de transfers aanwezig bent. Ditzelfde geldt voor bepaalde dagtripjes die erbij zitten, mag je heen maar niet verplicht. Auto heb je daar niet nodig want alles is goed te doen met OV.

Ben nu al twee keer geweest en beide keren erg genoten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

West USA al gehad? Daar een aantal jaren terug de trip van mijn leven gehad, prahtig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:48:
Je kan kijken naar rondreis Japan a 21 dagen via Djoser, kosten p.p. ca 3000-3500 euro. Ga je in een groep van max 20 mensen maar je hebt totale vrijheid, zolang je maar bij de transfers aanwezig bent. Ditzelfde geldt voor bepaalde dagtripjes die erbij zitten, mag je heen maar niet verplicht. Auto heb je daar niet nodig want alles is goed te doen met OV.

Ben nu al twee keer geweest en beide keren erg genoten.
We hebben echt een aversie tegen groepsreizen, afhankelijk zijn van andere, of verplichtingen eigenlijk (los van zaken die we zelf boeken). Een auto met chauffeur staat ons al tegen bijv. Erg balen, want madagascar lijkt ons prachtig, maar ja... geen ervaring met rijden daar.
The Eagle schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:49:
West USA al gehad? Daar een aantal jaren terug de trip van mijn leven gehad, prahtig :)
Lijkt ons ook zeker mooi, maar we willen wel wat luxe, geen minibusje waar je je kont amper in kunt keren zeg maar, maar gewoon van hotel naar hotel. De autohuur is alleen best prijzig in Amerika..

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 06-03-2018 09:54 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-12 09:55
NeFoRcE schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:
Een auto met chauffeur staat ons al tegen bijv. Erg balen, want madagascar lijkt ons prachtig, maar ja... geen ervaring met rijden daar.
Als het een chauffeur is voor de hele periode, en er is een goede klik, ga je misschien nog meer zien dan dat je voor je eigen vrije gevoel zelf gaat rijden.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Pat911 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Als het een chauffeur is voor de hele periode, en er is een goede klik, ga je misschien nog meer zien dan dat je voor je eigen vrije gevoel zelf gaat rijden.
Enerzijds ja, anderzijds kan ik @NeFoRcE begrijpen dat hij dit niet wilt. Je hebt dan zelf de vrijheid, heb daarnaast in Bali meegemaakt dat wij dagelijks door de chauffeur+tourguide dagelijks express langs allemaal bedelende mensen werden gestuurd bij bepaalde tripjes met de hoop dat wij wat zouden kopen, als je zelf rijdt heb je hier (bijna) geen last van.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

We hebben echt een aversie tegen groepsreizen, afhankelijk zijn van andere, of verplichtingen eigenlijk (los van zaken die we zelf boeken). Een auto met chauffeur staat ons al tegen bijv. Erg balen, want madagascar lijkt ons prachtig, maar ja... geen ervaring met rijden daar.

[...]

Lijkt ons ook zeker mooi, maar we willen wel wat luxe, geen minibusje waar je je kont amper in kunt keren zeg maar, maar gewoon van hotel naar hotel. De autohuur is alleen best prijzig in Amerika..
Sorry? Ik was voor 3 weken een SUV ca 700 - 800 euro kwijt. En alles bij elkaar ca 3,5k pp voor de hele trip van bijna 4 weken, inclusief vliegtickets
Auto had ik via een reisbureu in Berlijn geboekt, hotels gewoon zelf online. Je moet simpelweg geen pakketreis boeken maar lekker zelf rondtrekken. Alleen ons hotel in NY (eerste stop, daarna door naar de westcoast) had ik samen met de vliegtickes via het reisbureu geboekt, omdat je dan een pakketje hebt en de tickets veel goedkoper zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-12 09:55
Slavy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Enerzijds ja, anderzijds kan ik @NeFoRcE begrijpen dat hij dit niet wilt. Je hebt dan zelf de vrijheid, heb daarnaast in Bali meegemaakt dat wij dagelijks door de chauffeur+tourguide dagelijks express langs allemaal bedelende mensen werden gestuurd bij bepaalde tripjes met de hoop dat wij wat zouden kopen, als je zelf rijdt heb je hier (bijna) geen last van.
n=1 - mijn buurman (zelf halve indo) had een hele toffe chauffeur die zelfs zorgde voor gebak op de dag dat mijn buurmeisje jarig was en de auto van binnen had versierd. Verder geen ritjes langs bedelaars/winkeltjes, maar de buurman ging wel op stap met de chauffeur naar lokale kroegjes en eettentjes. Die waar je zelf niet naar binnen durft, maar waar het eten zoveel lekkerder is dan in een toeristenrestaurant.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:20

CeesKees

I rest my Kees

Net een podcast geluisterd waar men erg te spreken was over de kaapverdische eilanden.
En dan niet die twee woestijnplaten met resorts, maar de andere.

https://www.naar-kaapverdische-eilanden.nl/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Wootlock
  • Laatst online: 04-12 12:18

Wootlock

Evilution

MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:35:
Wat mag het kosten en hoeveel dagen/weken heb je? Is dat "stomme" groepje eilanden Australie & Nieuw-Zeeland niks?

- lekker zelf rijden en relatief normale wegen/regels
- wisselend landschap per uur
- vriendelijke mensen
- wel lange afstanden in Australie (beter binnenlandse vluchten bekijken)
Dit inderdaad !
in 2014 eerst 2 weekjes Australie gedaan (Sydney en Cairns) en daarna voor 3.5 week Nieuw Zeeland (Beide eilanden)

"Don't let your dreams be memes"

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Waarom niet alle landen in je lijstje? Een rond de wereld ticket is goedkoper dan losse tickets en is bovendien maximaal flexibel in tegenstelling tot maximaal vastgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Trommelrem op 06-03-2018 10:59 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 09:17

Basszje

Reisvaap!]

De wereld is groot, dus ja afgezien van Europa veel ruimte tussen je POI's. Is Brazilie niet wat? Vanaf Rio via Sau Paulo langs de stranden daar? Of het zuiden omgeving Florianopolis (schijnt erg mooi te zijn ).

Je maandbudget was ooit zo'n beetje mijn jaarbudget dus je kan tussendoor ook nog een vlucht pakken. Geen reden om niet bv twee keer auto te huren.

Voor Peru kan je overwegen niet in Lima te starten, maar bv Cusco, dan heb je Machu Piccu en omgeving ( genoeg te doen voor een week) . En dan Lake Titicaca - La Paz - Uyuni - Atacama - Iquique, Arequipa en terug. Moet je wel van avontuurlijk rijden houden want de wegen zijn erbarmelijk en vooral in Bolivia vrij gevaarlijk. En dat is dan afgezien van stakingen en ander oponthoud.

Als je het korter wilt houden kan je ook overwegen rondje Ecuador te doen. Ik vond Ecuador wel een takje onveiliger aanvoelen dan Peru trouwens.
Trommelrem schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:59:
Waarom niet alle landen in je lijstje? Een rond de wereld ticket is goedkoper dan losse tickets en is bovendien maximaal flexibel in tegenstelling tot maximaal vastgesteld.
Waarom zou je in een maand de hele wereld rondjakkeren? Lijkt mij dodelijk vermoeiend en heb je nog niets gezien. Voordeel van zelf rijden lijkt mij dat je ook de plekken tussen de bekende dingen rustig kan bekijken / beleven.

[ Voor 22% gewijzigd door Basszje op 06-03-2018 11:12 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Al aan Zuid-Afrika gedacht?

Daar kan je zeker zelf rijden, en het is veilig als je weet waar je moet zijn.

Ter plaatse zijn de kosten relatief laag om te eten.
Met betterplaces kan je ook reizen in elkaar laten steken waar je zelf rijdt.
En ze doen dat ook in andere landen.
Wij zijn er mee naar Egypte geweest (wel met chauffeur), en dat was top.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik kan Sumatra echt aanraden. Prachtig authentiek met een mooie afwisseling van natuur en cultuur.
Zelf rijden zou ik daar wel afraden. Naast de slechte wegen ben je als buitenlander ook eigenlijk altijd schuldig.

Leica MM + Sony A9

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:55
Vakantietopics hebben we tegenwoordig in AZ. Zie Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit!. @NeFoRcE stuur mij een DM als ik deze mag verplaatsen of open zelf een nieuwe in AZ. :)

En in overleg verplaatst naar AZ.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 06-03-2018 12:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank voor jullie reacties allen!

West Amerika hebben we ook reeds bekeken, maar ook daar geld dan weer dat je eigenlijk elke dag wel een paar uur in de auto moet zitten. Rijden vinden we absoluut niet erg, maar er zijn grenzen natuurlijk.

In Canada vinden we Banff bijvoorbeeld een erg mooie omgeving, maar ja, kan je je daar 4 weken vermaken? Dan ligt Alaska wel weer ernaast, en denken we; zou 4 weken alaska niet heel mooi zijn?

Brazilië ben ik 5 jaar geleden geweest, heb daar een half jaar gewoond. Ook aardig wat gezien van het land.

Patagonië willen we ook graag naar toe, maar daarvoor is aug/sept geen goede keus, dus dat valt helaas af.

Kaap Verdië lijkt ons ook zeker mooi, maar dit lijkt me meer een bestemming wat ook 'zo wel eens kan' om het zo maar te zeggen.

Japan trekt ons niet echt zo. China lijkt mij wel weer mooi, maar mijn vrouw weer niet zo.. :)

Niemand hier ervaring met autorijden door Madagascar? Is het echt zo erg als ze zeggen? Ik heb nu 10 jaar m'n rijbewijs, en in een paar landen al gereden (ook links al dus), en dat ging prima.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hoezo moet je elke dag een paar uur in de auto zitten in de VS? dan plan je gewoon verkeerd :P je hoeft niet in een maand alle staten door ofzo,je kan rustig meerdere dagen rond stateparks of steden blijven hangen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47
NeFoRcE schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:49:

Niemand hier ervaring met autorijden door Madagascar? Is het echt zo erg als ze zeggen? Ik heb nu 10 jaar m'n rijbewijs, en in een paar landen al gereden (ook links al dus), en dat ging prima.
Waarom wordt in Madagascar rijden dan afgeraden?
Wordt je er te vaak overvallen? Je kunt er geen goede auto's huren? Te duur? Geen geasfalteerde wegen? Geen wegenwacht mogelijkheden? Geen verzekering?

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 12:54
Namibie, Botswana en Zuid-Afrika zijn ook prima landen waar je ook zelf kunt rijden.
Vooral Zuid-Afrika is erg gemakkelijk, maar als je in Botswana offroad gaat, ben je wel een degelijke jeep nodig. Mooie is wel dat je daar ook in wildparken kunt overnachten, soort campings.
Echt een waanzinnige ervaring.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-12 14:26
Costa Rica vonden wij gigantisch mooi. Ook in het regenseizoen is het daar lekker warm, met af en toe een bui.

Voordelen:
- Je kunt de baby schildpadjes de zee in zien trekken
- Je kunt Bultrugwalvissen spotten
- Onafhankelijkheidsdag vieren met de locals, heel tof!
- Één van de veiligste landen van midden-Amerika
- Prachtige natuur en vriendelijke mensen

Mocht je niet genoeg hebben aan Costa Rica dan zou je het kunnen combineren met Nicaragua.

[ Voor 11% gewijzigd door -En4Cer- op 06-03-2018 13:31 ]

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-12 14:36
Sri Lanka is een aanrader, maar niet zelf te rijden (volgens mij kan dat ook niet eens) Wij hadden dit geboekt via KRAS met prive chauf. Geloof dat het iets van 2200pp was.

Cuba is leuk en prima zelf te rijden (ook weer via KRAS)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Nou dat is in iedergeval niet onze ervaring. West Amerika (Californie, Nevada, Arizona) om daar zaken als San Fransico, Yosemitie national park, Las Vegas, Dead valley, Grand Canyon en Bryce Canyon). Geweldig mooi en grote SUV gehuurd (4 pers) maar je kan natuurlijk ook een leuke Cabrio of wat dan ook huren. Hotels gewoon goed zoeken via kortings sites etc en je kan voor 2k echt een heel eind komen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
thewizard2006 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:55:
[...]

Nou dat is in iedergeval niet onze ervaring. West Amerika (Californie, Nevada, Arizona) om daar zaken als San Fransico, Yosemitie national park, Las Vegas, Dead valley, Grand Canyon en Bryce Canyon). Geweldig mooi en grote SUV gehuurd (4 pers) maar je kan natuurlijk ook een leuke Cabrio of wat dan ook huren. Hotels gewoon goed zoeken via kortings sites etc en je kan voor 2k echt een heel eind komen.
Eens met bovenstaande, Westkust VS is prima te doen voor niet al teveel geld. Je kunt ook via bijvoorbeeld TUI boeken (best of the west oid), ben je voor rond de 1800-1900 pp klaar, inclusief vlucht, hotels en autohuur. Kregen een cabrio Mustang onder onze kont. Dan heb je daarnaast alleen nog de kosten die je daar maakt qua eten en uitstapjes.

Vorig jaar ook gedaan, beviel heel erg goed, je ziet erg veel in korte tijd. Alleen wel veel rijden, daar moet je tegen kunnen (maar het uitzicht is fantastisch en afwisselend).

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 15:24
Sdreeg schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Eens met bovenstaande, Westkust VS is prima te doen voor niet al teveel geld. Je kunt ook via bijvoorbeeld TUI boeken (best of the west oid), ben je voor rond de 1800-1900 pp klaar, inclusief vlucht, hotels en autohuur. Kregen een cabrio Mustang onder onze kont. Dan heb je daarnaast alleen nog de kosten die je daar maakt qua eten en uitstapjes.

Vorig jaar ook gedaan, beviel heel erg goed, je ziet erg veel in korte tijd. Alleen wel veel rijden, daar moet je tegen kunnen (maar het uitzicht is fantastisch en afwisselend).
Wij hebben het in 3 weken gedaan. Hij gaf zelf aan 4 weken de tijd te hebben dus dat moet zeker lukken. En als je dan ook nog gewoon Los Angelos overslaat (is echt zonde van je tijd) dan heb je zeker de tijd om alles goed te bekijken én te relaxen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Cheezborger
  • Laatst online: 01:50
Oeganda is ook een mooi land! Zelf ben ik daar vijf maanden geweest. Prima zelf te berijden en veel te zien qua natuur. Wil je ontspannen zijn er ook genoeg mooie plekken. Qua budget red je dat makkelijk. Je kan er zelfs voor kiezen om vanuit Oeganda door te gaan naar Kenya of Rwanda. Een bekende route is Oeganda -> Kenya -> Tanzania.
Via een lokaal Nederlands bedrijf kan je voor een mooie prijs een jeep huren voor vier weken: https://www.roadtripuganda.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 06-03-2018 14:13 ]

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Mooie suggesties voorbij zien komen.

Costa Rica qua natuur geweldig! Wij zijn daar voor eerst met groepsreis gegaan, partner had dingen gelezen over niet veilig. Achteraf had het makkelijk zelf allemaal gekund. Het reizen met groep is mij wel ontzettend meegevallen, denk niet dat je daar moet laten weerhouden.

Je reisperiode staat wel vast? Zelf in september naar Thailand geweest (regenseizoen), maar dat doen we dus niet meer. Persoonlijk zal ik bestemmingen laten afhangen als er wel of geen sprake is van regen seizoen, wij houden van mooi weer. Af en toe een goede bui maakt niet uit, maar in 3 weken tijd 1 keer op strand kunnen zitten of excursies die letterlijk in het water vielen, nee.

ZW usa is mooi. De afstanden die je wil rijden bepaald je zelf, ligt eraan wat je wel/niet wil zien. Wij hebben in 3 weken tijd wel veel gereden en waren blij met een aantal dagen Las Vegas. Zelfde rondje zal ik achteraf een week langer voor inplannen, het is tenslotte toch vakantie. Los Angeles vonden wij ook een teleurstelling, al is de Highway Nr 1 van Sf naar LA geweldig.

Wat mij verder mooi lijkt:
- Fillipijnen
- Indonesie - Sulawesie
- Vietnam
- Madagascar
- Belise in combinatie met Yucatan mexico
- Georgie wat ik heb gezien bij Wie is de Mol ook mooi
- kan nog wel even doorgaan.

• mrsar

mrsar

Ik las hierboven cuba, is inderdaad eentje om op te schrijven, goed te rijden,zorg alleen wel op tijd voor de autohuur en slapen gewoon bij de casa particular,bij degene waar je slaapt de volgende regelen,spaans wel handig ;)

Vietnam is met auto niet handig, kan wel op scooter/motor

denk dat het handig is om wat meer duidelijke speerpunten voor jullie zelf op te schrijven watje wilt/verwacht ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 06-03-2018 14:38 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Frijns.Net schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Wordt je er te vaak overvallen? Je kunt er geen goede auto's huren? Te duur? Geen geasfalteerde wegen? Geen wegenwacht mogelijkheden? Geen verzekering?
Lees even TripAdvisor en LonelyPlanet...

- corrupte agenten / controles
- verzekeringen op eigen naam erg duur (soms 2K borg aftikken)
- "lokale gebaren" beter bekend bij gehuurde chauffeurs
- gehuurde chauffeurs krijgen (vaak) gratis onderdak & eten bij hotels
- sommige wegen zijn bizar slecht (karrespoor anno 1400); anderen weer heel netjes
- routes naar (onbekendere) bezienswaardigheden soms slecht aangegeven

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 16:21
NeFoRcE schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:49:
Dank voor jullie reacties allen!

West Amerika hebben we ook reeds bekeken, maar ook daar geld dan weer dat je eigenlijk elke dag wel een paar uur in de auto moet zitten. Rijden vinden we absoluut niet erg, maar er zijn grenzen natuurlijk.

In Canada vinden we Banff bijvoorbeeld een erg mooie omgeving, maar ja, kan je je daar 4 weken vermaken? Dan ligt Alaska wel weer ernaast, en denken we; zou 4 weken alaska niet heel mooi zijn?
Als je het goed plant en rustig aan doet (wat met 4 weken reistijd zeker kan) hoef je echt geen lange dagen in de auto te maken in West Amerika of Canada.
En de autohuur is zeker goed te doen, gewoon rustig rondkijken naar de beste deals, met 600-700 euro moet je een heel eind komen.

Wat betreft Canada/ Banff: de Canadese Rockies zijn zeker mooi, 4 weken is misschien er lang, maar vergeet niet dat er nog zoveel in de buurt is in British Colombia: Vancouver Island is ook fantastisch, en er ligt ook nog een hoop tussen Vancouver en de Rockies. Daarna kun je altijd nog door naar de plains van Alberta wat weer een totaal ander landschap laat zien. Genoeg te doen!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

NeFoRcE schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:27:
Het is weer zo ver. De vakantie komt eraan, maar ja... waar naar toe? We (stel, geen kinderen) willen graag ver weg weer, maar we komen er niet meer uit. De periode is augustus / september. Wat we al bekeken hebben qua longlist, met - voor ons nadelen tussen haakjes.:

- Alaska en canada (autuhuur is zeer prijzig, lange afstanden tussen POI's)
- Madagascar (zelf autorijden wordt zwaar afgeraden, terwijl we dit zo graag willen!)
- Guatamala en Nicaragua (regenseizoen, nu valt dat uit ervaring opzich mee, maar toch..)
- Peru / Bolivia / Chili (Afstanden weer tussen POI's).

Thailand en Maleisië zijn we reeds geweest, willen dus eigenlijk elders heen.

We zitten al dagen en dagen uit te zoeken wat nu mooi is en waar we een goed gevoel bij hebben. Madagascar lijkt ons erg mooi, maar we willen gewoon zelf rijden. Maar dat wordt afgeraden... We hebben echter zelf in Thailand, Maleisië en Dubai gereden, zonder een centje pijn.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande?

Budget is zo'n 3-4000 pp, tijdsduur zo'n 4 weken ergens in aug/sept.
Ik ben Canada expert en kan je zeggen dat je voor 5000 euro pp echt een zieke vakantie hebt. Dat geldt als in; reizen van Halifax naar Toronto, van Toronto naar Calgary en van Calgary naar Vancouver Island en Vancouver. Inclusief eten, gecharterd seaplane op Vancouver island, rafting evenement, niagra full pass, Brewster full package in de rockies,... ga zo maar door.

3-4000 euro is dan echt zeker doenbaar. De afstanden tussen de POIS zijn zo lang als je ze zelf wilt maken. Canada is wel een land waar je naar toe gaat en terugkomt met de gedachte; FUCK. Het leven is er zo goed, waarom ben ik terug gekomen? Ik ben sindsdien elk jaar terug gegaan naar verschillende delen.

Misschien een keertje in PM of op discord lullen? Kan je een overzichtje geven met POIS afhankelijk van jullie interesses ed. Ik zou wel echt een camper huren, je geraakt er overall mee en ziet de mooiste plekjes.

Consultant - Autogek

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben nu één keer in Canada geweest (Vancouver Island - Rockies en er tussen in. We waren in Mei met nog redelijk wat sneeuw op sommige plekken, en Joffre Park wat er tussen in ligt was mooiste plek op de reis imo, dus sla die vooral niet over).

Het is wel zo dat je er redelijk snel doorheen gaat. Wij hadden het in 2.5 week gedaan, maar 3.5 week is ook zeker mogelijk zonder je te vervelen. Maar tov Europa is er wel heel veel lege ruimte tussen de bezienswaardigheden. Ik heb dus niet direct het idee dat ik nog een 3 weken in dat gebied kan zijn en veel zou kunnen bekijken wat ik niet al heb gezien. (Wel wat hoor, maar niet het idee dat ik maar de helft heb gezien).

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 06-03-2018 16:47 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-12 08:55
Veel prachtige dingen langs zien komen, uit eigen ervaring:

+1 voor Zuid Afrika, prima zelf met de auto te doen (over het algemeen prima wegen en bewegwijzering op de gangbare route) en zeer afwisselend kwa landschappen en activiteiten, heb daar prachtige berg- en kustroutes gereden en uiteraard de self drive door de nationaal parken (al ben je daar waarschijnlijk al te laat om goede accommodatie op de juiste plek te boeken).

Kwa budget kan je het daar zo gek maken als je zelf wil en kwa seizoen is er eigenlijk geen ideaal seizoen overall.

Ook Cuba een +1, prima zelf te rijden. Wel minder afwisselend en leuk kwa routes dan ZA als het je om autorijden gaat (en dingen als eten zijn ook minder, maar dat is deel van de ervaring vond ik). Wel heel apart om door een soort openluchtmuseum te rijden (al zal het nu wel weer verandert zijn) met zeker in Havana prachtige architectuur.

Weet de actuele prijzen niet, maar zal alsnog ruim in je budget vallen. Kwa seizoen zit je daar volgens mij wel in de natte / orkaan periode.

Zelf heb ik nog wel op het lijstje een self drive in een 4x4 met tent door Namibie en Botswana staan, maar vooral die laatste is kwa budget toch wel lastiger, wel een echt avontuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 06-03-2018 17:01 ]

Flickr | Lego collectie

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Basszje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:11:
Waarom zou je in een maand de hele wereld rondjakkeren? Lijkt mij dodelijk vermoeiend en heb je nog niets gezien. Voordeel van zelf rijden lijkt mij dat je ook de plekken tussen de bekende dingen rustig kan bekijken / beleven.
Je hoeft bij de grote allianties maar drie plaatsen aan te doen om eligeerbaar te zijn voor een rond-de-wereld-ticket. Een week per staat/provincie is best goed te doen. Je bent dan wel volledig vrij binnen de periode dat je reist om je reis aan te passen. Als je eligeerbaar bent, direct ervoor gaan, want het is veel goedkoper en voordeliger dan regulier vliegen via het OV.

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 06-03-2018 18:27 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Frijns.Net schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Slechte wegen,en veel controle van politie dat 'je dan ineens even mag betalen' zeg maar. Nu weet ik natuurlijk niet hoe erg dat is, maar goed.

Verder zie ik hier verschillende zaken voorbij komen:

- Cuba; tja, mooi land, maar kan in onze ogen altijd nog een keer, dat voelt niet een beetje als een once-in-a-lifetime vakantie.

- Nieuw Zeeland; zeer mooi, maar met een budget van 3-4k pp ga je het daar geen 4 weken redden ben ik bang.Hostels is voor ons not-done, en twee sterren hotels zitten we ook niet op te wachten zeg maar.

- Sumatra; ziet er zeker mooi uit, maar ligt een paar 100 km ten zuiden van waar we al eens geweest zijn (Maleisië)

- Costa Rica; zeker mooi, maar liever in een wat droger seizoen denk ik.

- Oeganda; als we een land mogen kiezen in Afrika dan zou het toch meer Zuid afrka + krugerpark zijn. Maar misschien toch wat meer verdiepen in Oeganda enzo ja.

- Canada en alaska voelt voor ons wel goed, maar toch best prijzig. Ticket + autohuur is alleen al 1300PP. En dan komen hotels en uitjes er nog overheen. Of toch meer budget vrijmaken nog.. :)

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:50
Je kan ook kijken in de richting van Vietnam, Laos en Cambodja. Vooral Vietnam is erg mooi om te doen om bijvoorbeeld van zuid naar noord te gaan en dan afslaan naar Laos en afdalen naar Cambodja. En dan vooral Halong Bay mee pakken en daar een bootje huren.

En verder natuurlijk de VS. Daar kun je werkelijk alle kanten op. Ik kan de steden San Fransisco, Chicago/lake Michigan, Nashville, Charlotte, Portland en Seattle aanbevelen.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

spijkerhoofd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:50:
Je kan ook kijken in de richting van Vietnam, Laos en Cambodja. Vooral Vietnam is erg mooi om te doen om bijvoorbeeld van zuid naar noord te gaan en dan afslaan naar Laos en afdalen naar Cambodja. En dan vooral Halong Bay mee pakken en daar een bootje huren.

En verder natuurlijk de VS. Daar kun je werkelijk alle kanten op. Ik kan de steden San Fransisco, Chicago/lake Michigan, Nashville, Charlotte, Portland en Seattle aanbevelen.
Met de trein of scooter perfect te doen. Met de auto? Zou het niet aanraden.

@NeFoRcE Je noemde China maar zou ook dat niet aanraden om met de auto te doen. IDP wordt niet erkend dus het is zowieso niet legaal om een auto te huren en de rijstijl is iets wat je moet ervaren.
Daarintegen is het redelijk makkelijk een chauffeur te vinden :)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-12 11:06

Deathchant

Don't intend. Do!

@NeFoRcE Ik kan niet zo goed pijlen of je open staat voor wat dichterbij...

Je kunt gemakkelijk 3 weken verblijven in Schotland en daar veel dingen doen.
Een korte routebeschrijving die je zou kunnen doen:
- Vliegen naar Edinburgh: 2 dagen daar blijven. Autohuur regelen.
- Doorrijden naar Glen Coe, daar 2 dagen blijven (en wandelen)
- Doorrijden naar Fort William, ook 2 dagen. Wandelen, of de jacobite steam train naar Mallaig
- Dan naar Thurso doorrijden om de oversteek naar Orkney te maken. Daar een weekje blijven en dan naar Kirkwall St Magnus Cathedral, Maes Howe en andere archeologische excursies, wandelen bij Yesnaby, eilandhoppen naar Hoy of Sanday.
- Dan terug via Thurso naar het westen rijden (Ullapool). Daar 2 nachten blijven en de noordwestkant verkennen.
- Dan de oversteek maken naar Lewis (outer hebrides). Doorrijden naar Harris, daar een halve week blijven, tripje St. Kilda boeken, naar Uig gaan strandwandelen of Luskentyre.
- Dan de oversteek maken naar Skye en daar 3 dagen blijven. Bezoek Neist Point, Fairy Pools, Old man of Storr en de Quiraing (mooie uitzichten en mooie wandelingen)
- Dan de bootovertocht Armadale-Mallaig maken en dan via loch lomond richting Glasgow rijden en Glengoyne Distillery meepikken.

Dan zul je ook met alle B&B's wel op zo'n 5K euro uitkomen als je elke dag gaan uit eten (seafood dikke aanrader in Schotland).

Een andere bestemming: Lapland, Lofoten en Noordkaap.
- Vlieg naar Rovaniemi (al dan niet via Helsinki) en begin daar wat rond te kachelen. Finland vind ik zelf het minst mooie
- Doorrijden naar Kiruna en noord zweden
- Dan via Narvik (noorwegen) naar Harstad. Dan doorrijden naar Svolvaer (lofoten) en een paar dagen op de lofoten. Dan doorrijden naar de Vesteralen en wat walvisexcursies doen.
- Dan naar Tromso doorrijden en verkennen. Naar de ijscathedraal en dan de berg op met de kabelbaan en de middernachtzon bekijken
- Doorrijden via Alta naar Hammerfest.
- Doorrijden naar de Noordkaap en wellicht bij Gjesvaer een vogelsafari doen
- Doorrijden naar Karasjok en dan Rovaniemi terug.

Ook een onvergetelijk reisje in de zomer wanneer het niet donker wordt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mrsar

mrsar

NeFoRcE schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:31:
[...]

Slechte wegen,en veel controle van politie dat 'je dan ineens even mag betalen' zeg maar. Nu weet ik natuurlijk niet hoe erg dat is, maar goed.

Verder zie ik hier verschillende zaken voorbij komen:

- Cuba; tja, mooi land, maar kan in onze ogen altijd nog een keer, dat voelt niet een beetje als een once-in-a-lifetime vakantie.

- Nieuw Zeeland; zeer mooi, maar met een budget van 3-4k pp ga je het daar geen 4 weken redden ben ik bang.Hostels is voor ons not-done, en twee sterren hotels zitten we ook niet op te wachten zeg maar.

- Sumatra; ziet er zeker mooi uit, maar ligt een paar 100 km ten zuiden van waar we al eens geweest zijn (Maleisië)

- Costa Rica; zeker mooi, maar liever in een wat droger seizoen denk ik.

- Oeganda; als we een land mogen kiezen in Afrika dan zou het toch meer Zuid afrka + krugerpark zijn. Maar misschien toch wat meer verdiepen in Oeganda enzo ja.

- Canada en alaska voelt voor ons wel goed, maar toch best prijzig. Ticket + autohuur is alleen al 1300PP. En dan komen hotels en uitjes er nog overheen. Of toch meer budget vrijmaken nog.. :)
vergeet niet dat Cuba hard aan het veranderen is, ik was er 6 jaar terug en 2 jaar terug en dat was al een aardig verschil, over paar jaar is dat inderdaad iets wat je dan altijd kan doen maar nu zeker nog niet.oh en vergeet varadero,gewoon niet doen.

andere plekken zijn nog bali en eilanden er omheen, in mijn ervaring kan 100km een wereld van verschil zijn ;) ik begin me af te vragen of jullie wel echt weg willen want er lijken overal uitvluchten voor te zijn,er worden hier erg veel plekken aangegeven binnen budget maar zover ik kan zien klopt jullie wereldbeeld van daar ook niet helemaal,je hoeft geen hele landen door te racen, 100km kan op zoveel plekken op de wereld een mega verschil zijn in landschap.
Echt schrijf nou eens precies heel duidelijk op wat jullie verwachten van de vakantie voor jullie zelf,Je kan ook gewoon naar zuid spanje rijden namelijk ;)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:50:

We zijn reeds in Thailand en Maleisië geweest, we willen graag iets anders zien dit jaar :) Bali net zo, is mooi, maar zoeken liever wat uniekers.
Deathchant schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:59:
@NeFoRcE Ik kan niet zo goed pijlen of je open staat voor wat dichterbij...

Je kunt gemakkelijk 3 weken verblijven in Schotland en daar veel dingen doen.
Een korte routebeschrijving die je zou kunnen doen:
...
Ook een onvergetelijk reisje in de zomer wanneer het niet donker wordt.
Schotland, noorwegen/lapland zijn ook bestemming die 'altijd nog kunnen' in onze ogen. We zijn nu nog met z'n tweeën en willen daarom zoveel mogelijk eruit halen wat er in kan zitten. Daarnaast staat het nog op de planning om Noorwegen (Trömso bijv) te doen in een decembermaand.

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:26
NeFoRcE schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:31:
[...]

......

.....
Nieuw Zeeland ga je wel redden denk ik met dat budget. Maar dan bijvoorbeeld wel met een camper.
Ben zelf ook aan het kijken naar NZ in oktober (lente in NZ)

Zit nu op +/- 6200 euro voor 2 personen 21 dagen. (incl. vluchtdagen)
vluchten á € 1400pp (emirates)
camper á € 800 (hitop, geen groot model)
campings á € 30 p/n gemiddeld (18x)
zakgeld á € 100 p/d (20x)

Maar ik weet niet of je open staat voor een reis met een camper, aangezien je hostels 'not-done' vind?

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 10:17
ajaaaan schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:42:
[...]

Nieuw Zeeland ga je wel redden denk ik met dat budget. Maar dan bijvoorbeeld wel met een camper.
Ben zelf ook aan het kijken naar NZ in oktober (lente in NZ)

Zit nu op +/- 6200 euro voor 2 personen 21 dagen. (incl. vluchtdagen)
vluchten á € 1400pp (emirates)
camper á € 800 (hitop, geen groot model)
campings á € 30 p/n gemiddeld (18x)
zakgeld á € 100 p/d (20x)

Maar ik weet niet of je open staat voor een reis met een camper, aangezien je hostels 'not-done' vind?
Ik zou alleen niet aanraden om augustus/september naar Nieuw-Zeeland te gaan dan is het daar winter (vergelijkbaar met NLse winters). Ik vind het persoonlijk zonde om zo'n eind te vliegen en dan in de winter te belanden. Wij zijn daarom afgelopen december/januari geweest (helaas toen nog gebonden aan schoolvakantie). In principe is het vanaf oktober (als jij gaat) tot ergens in februari/maart prima weer.

Enigszins off-topic maar je 'zakgeld' zou ik iets verruimen. Wij zijn naast onze camper en tickets nog 3500 euro kwijt geweest (ook 21 dagen). Voornamelijk zelf gekookt (2x uit-eten) wat wel scheelt qua kosten. En ok, we zijn wel wezen skydiven ;) maar NZ is dan ook wel het land van de extreme sports. Vooral de excursies maken het prijzig. Daarentegen kun je op veel plekken ook gratis of voor weinig staan met je camper.

Voor de TS:
1) Roadtrip op de Balkan overwogen? Goed weer, niet duur, prachtige natuur, mooie steden, veel afwisseling.
2) Israël+Jordanië veel cultuur, prima zelf te rijden, mooie natuur, goede stranden. Heeft het imago van onveilig voor sommigen maar zo heb ik het zeker niet ervaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutch Lion op 09-03-2018 12:26 ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• ajaaaan
  • Laatst online: 16:26
Dutch Lion schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Ik zou alleen niet aanraden om augustus/september naar Nieuw-Zeeland te gaan dan is het daar winter (vergelijkbaar met NLse winters). Ik vind het persoonlijk zonde om zo'n eind te vliegen en dan in de winter te belanden. Wij zijn daarom afgelopen december/januari geweest (helaas toen nog gebonden aan schoolvakantie). In principe is het vanaf oktober (als jij gaat) tot ergens in februari/maart prima weer.
In 2009 zijn we ook in NZ geweest, in juli (winter) wij hebben toen veel geluk gehad met het weer, weinig sneeuw en overdag +/- 10 graden. Maar daar moet je enigszins geluk mee hebben.

Elke vakantie houden we dit budget aan, tot nu toe zitten we er nooit ver vanaf :)
In mijn berekening heb ik de campings natuurlijk al apart berekent dus die tel ik niet mee in die 100 euro p/d (scheelt natuurlijk al 30 euro pd)

Ik heb het maar genoemd omdat de TS;
1) dacht dat het niet zou kunnen qua budget (uitgaande van jou budget á 3500 + camper + vluchten zou het nog kunnen qua budget)
2) dan wellicht kan overwegen om eventueel zijn vakantie nog te verplaatsen (indien mogelijk).

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 09:17

Basszje

Reisvaap!]

mrsar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:26:
[...]

vergeet niet dat Cuba hard aan het veranderen is, ik was er 6 jaar terug en 2 jaar terug en dat was al een aardig verschil, over paar jaar is dat inderdaad iets wat je dan altijd kan doen maar nu zeker nog niet.oh en vergeet varadero,gewoon niet doen.
Idd ik jaar of 10 geleden, maar vrienden kwamen recentelijk terug en het is duidelijk erg veranderd al het land. Dus als je ooit de 'romantiek' nog wilt beleven van een land zonder grootkapitalische vreetschuren en spiegelglas moet je die pakken voor het huidige regime in elkaar dondert. Maar goed, dat was 10 jaar geleden mijn reden ook.
Dutch Lion schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:20:
[...]
1) Roadtrip op de Balkan overwogen? Goed weer, niet duur, prachtige natuur, mooie steden, veel afwisseling.
Zelfde als Balkan, en minder toeristische landen in dat gebied. Als een of andere reisorganisatie begint te oreren over 'het nieuw Praag' of wat dan ook ben je te laat. In die hoek is veel te ontdekken. En avontuurlijk.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank weer allen!

Balkan, en eigenlijk alles wat prima te doen is met de auto, bewaren we liever voor 'later'. Qua budget is het wat opgeschroefd nog. 4-5000pp zou dus ook kunnen.

Als we de mogelijkheid hadden om in december weg te gaan, dan had dit topic niet bestaan, dan was het Patagonië geworden.

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 18:04
NZ is supertof en wat betreft kosten in NZ zelf vonden wij het allemaal meevallen. Wij waren geloof ik in totaal iets van 13k kwijt voor bijna 11 weken en dat is inclusief 9 weken huur van een camper met vast bed, keukentje, toilet en zitplaats. En dan gingen wij in een periode dat de NZ dollar wat ongunstiger uitviel t.o.v. de Euro. Wij hebben van eind november '14 tot medio februari '15 rondgetrokken op Noorder en Zuider eiland

NZ is mooi, maar 4 weken inclusief vlucht van 2 dagen heen en 2 dagen terug; dan houd je netto drie weken over om rond te trekken. Wil je dan Noord en Zuid doen, dan leef je uit je tas en ben je vooral van de ene bezienswaardigheid naar de ander event aan het reizen.

Mijns inzien doodzonde.

Ik zou dan adviseren om 4 weken vakantie naar Zuid of Noord te gaan en over een paar jaar weer naar de ander waar je niet bent geweest.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 10:17
NeFoRcE schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:54:
Dank weer allen!

Balkan, en eigenlijk alles wat prima te doen is met de auto, bewaren we liever voor 'later'. Qua budget is het wat opgeschroefd nog. 4-5000pp zou dus ook kunnen.

Als we de mogelijkheid hadden om in december weg te gaan, dan had dit topic niet bestaan, dan was het Patagonië geworden.
Ik denk dat je dan een wat beperkt beeld van de Balkan hebt als je er vanuit gaat dat je er heen kunt rijden. De Balkan begint pas bij Slovenië en Kroatië. Kijk ook eens naar Macedonië, Albanië, Montenegro, Bulgarije, Servië eventueel kun je Griekenland mee pakken. Je kunt er heen rijden met de auto (wat ik heb gedaan) maar trek er wel minimaal 3 dagen voor uit dan ;).

Als je ver weg wilt is Tanzania mogelijk nog een idee?

Overigens krijg ik een beetje het idee dat je je zinnen op Madagaskar hebt gezet en wacht tot iemand roept dat je daar prima zelf kunt rijden (correct me if I'm wrong).
Misschien is het handig om de eisen die je hebt wat concreter neer te zetten (behalve budget). Zoals: gewenste luxe?, cultuur?, natuur?, combi?, actief?, luieren?, weer?, temperaturen?. Wat is voor jullie een once-in-a-lifetime-experience?

[ Voor 19% gewijzigd door Dutch Lion op 09-03-2018 15:08 ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NeFoRcE schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:27:
Afgelopen zomer heen geweest en ik moet zeggen, de kosten vielen me alles mee (maar goed, ten opzichte van welke vergelijking... ;))
Wij vertrokken 24 augustus en dat viel net buiten het hoogseizoen, wat dus inhield dat de autohuur een stuk lager was dan als we een weekje eerder gingen. Als je dus medio augustus wil gaan is dat wel iets om rekening mee te houden.
Daarnaast via viator.is zelf enkele huisjes gehuurd. Die gaan standaard van donderdag-zondag of zondag donderdag (of dus een hele week). Prijs ervan vond ik erg meevallen. Kwaliteit was wisselend, maar aangezien je normaliter toch alleen maar daar bent om te slapen voldeed 't prima.
Moet wel zeggen dat ik 3-4 weken in IJsland niet vol zou krijgen. Het is een prachtig land en zeker het binnenland is erg apart, maar na 10 dagen hadden wij wel zoiets van "oh weer een waterval, next".

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dutch Lion schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je dan een wat beperkt beeld van de Balkan hebt als je er vanuit gaat dat je er heen kunt rijden. De Balkan begint pas bij Slovenië en Kroatië. Kijk ook eens naar Macedonië, Albanië, Montenegro, Bulgarije, Servië eventueel kun je Griekenland mee pakken. Je kunt er heen rijden met de auto (wat ik heb gedaan) maar trek er wel minimaal 3 dagen voor uit dan ;).

Als je ver weg wilt is Tanzania mogelijk nog een idee?

Overigens krijg ik een beetje het idee dat je je zinnen op Madagaskar hebt gezet en wacht tot iemand roept dat je daar prima zelf kunt rijden (correct me if I'm wrong).
Misschien is het handig om de eisen die je hebt wat concreter neer te zetten (behalve budget). Zoals: gewenste luxe?, cultuur?, natuur?, combi?, actief?, luieren?, weer?, temperaturen?. Wat is voor jullie een once-in-a-lifetime-experience?
Slovenïe en Kroatië hebben we vorig jaar gedaan, die reis viel ons enorm mee. We houden beide erg van autorijden, en, zonder te pochen, leggen we de afstand naar kroatië met twee vingers in de neus af. Servië zijn wij ook zeker weg van nu, mede doordat Wie is de Mol daar opgenomen is nu. Prachtig land, staat ook zeker op de lijst, maar niet voor dit jaar.

Madagascar hebben we al wat uit ons hoofd gezet. We zitten nu toch meer in de richting Canada/Alaska te kijken. Het beroerde is alleen dat we alleen 's avonds tijd hebben om in te lezen in vakanties (werken beide 40+u), en hotels/auto's etc hard gaan.

Tanzania hebben we nog wel een keer op de planning staan, maar wederom niet voor dit jaar.

En wat we zoeken;

Tja, we houden van cultuur, natuur, rondrijden, en uit de koffer leven is geen probleem. Tevens zijn we geen strandmensen. In Kroatië hebben we wel geteld 1,5 uur gezwommen in 3 weken tijd. We vinden het zonde van de tijd om 'niets' te doen. Zelfs als we dagen inplannen om 'even bij te komen', lukt het ons niet, omdat we dat zonde van de tijd vinden, pakken we toch de auto en trekken we er weer op uit. Van hotel naar hotel is dan ook geen probleem voor ons.

• Heyman
  • Laatst online: 03-12 15:17
Ik denk dat het allerbelangrijkste mist in de vele antwoorden die je al hebt gegeven. Wat zijn de wensen qua weer? Ik begrijp dat jullie graag 'bezig' zijn met van alles en nog wat, maar als ik kijk naar de temperaturen op het Zuidelijk halfrond in de maanden augustus september, zal ik daar toch rekening mee houden.

Zelf al vaak in Zuid Afrika geweest, en over een maandje weer heen. Maar augustus/september is het daar gewoon echt koud bijvoorbeeld, met veel regen. Prima om dan in de auto te zitten, maar als je actief bent met wandelen/sporten/buiten activiteiten, lijkt het me niet het meest optimale klimaat/tijd.

Dus ik denk dat je al heel erg compleet bent, maar we net de laatste details missen. Zou het daarnaast nog een mogelijkheid zijn om '2 werelden' te bezoeken? Voorbeeld Israël/Jordanië voor 2 weken en daarna door te vliegen naar Afrika/Amerika/Nieuw-Zeeland oid?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NeFoRcE schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Slovenïe en Kroatië hebben we vorig jaar gedaan, die reis viel ons enorm mee. We houden beide erg van autorijden, en, zonder te pochen, leggen we de afstand naar kroatië met twee vingers in de neus af. Servië zijn wij ook zeker weg van nu, mede doordat Wie is de Mol daar opgenomen is nu. Prachtig land, staat ook zeker op de lijst, maar niet voor dit jaar.

Madagascar hebben we al wat uit ons hoofd gezet. We zitten nu toch meer in de richting Canada/Alaska te kijken. Het beroerde is alleen dat we alleen 's avonds tijd hebben om in te lezen in vakanties (werken beide 40+u), en hotels/auto's etc hard gaan.

Tanzania hebben we nog wel een keer op de planning staan, maar wederom niet voor dit jaar.

En wat we zoeken;

Tja, we houden van cultuur, natuur, rondrijden, en uit de koffer leven is geen probleem. Tevens zijn we geen strandmensen. In Kroatië hebben we wel geteld 1,5 uur gezwommen in 3 weken tijd. We vinden het zonde van de tijd om 'niets' te doen. Zelfs als we dagen inplannen om 'even bij te komen', lukt het ons niet, omdat we dat zonde van de tijd vinden, pakken we toch de auto en trekken we er weer op uit. Van hotel naar hotel is dan ook geen probleem voor ons.
Canada heb ik een aantal jaar terug gedaan met een vriend, verreweg m'n mooiste vakantie ooit. Geland op Montreal, via Quebec naar de Niagara falls en daarvandaan helemaal overgestoken naar de westkust, via Vancouver naar 't puntje van Vancouver Island. Daarvandaan weer terug naar Vancouver en toen helaas weer naar huis.
Zoals iemand eerder in dit topic al zei, ik moet nog een keer terug ;) British Columbia heeft nog teveel plekken waar ik niet geweest ben maar wel heen wil.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heyman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:38:
Ik denk dat het allerbelangrijkste mist in de vele antwoorden die je al hebt gegeven. Wat zijn de wensen qua weer? Ik begrijp dat jullie graag 'bezig' zijn met van alles en nog wat, maar als ik kijk naar de temperaturen op het Zuidelijk halfrond in de maanden augustus september, zal ik daar toch rekening mee houden.

Zelf al vaak in Zuid Afrika geweest, en over een maandje weer heen. Maar augustus/september is het daar gewoon echt koud bijvoorbeeld, met veel regen. Prima om dan in de auto te zitten, maar als je actief bent met wandelen/sporten/buiten activiteiten, lijkt het me niet het meest optimale klimaat/tijd.

Dus ik denk dat je al heel erg compleet bent, maar we net de laatste details missen. Zou het daarnaast nog een mogelijkheid zijn om '2 werelden' te bezoeken? Voorbeeld Israël/Jordanië voor 2 weken en daarna door te vliegen naar Afrika/Amerika/Nieuw-Zeeland oid?
We zijn graag buiten, maar tegen kou valt te kleden, als het maar niet continu regent. We maken graag erg veel foto's en film, en dan is het vervelend als je steeds je spullen moet afdekken. We hebben Thailand gedaan in het regenseizoen, dat was nog te doen, maar dat doen we dit jaar liever niet, vandaar dat we midden amerika ook skippen.

Twee werelden klinkt gaaf, maar dat wordt helemaal een drukke reis dan, dan combineren we israel/jordanie liever een andere keer met andere nabije landen.
toolkist schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Canada heb ik een aantal jaar terug gedaan met een vriend, verreweg m'n mooiste vakantie ooit. Geland op Montreal, via Quebec naar de Niagara falls en daarvandaan helemaal overgestoken naar de westkust, via Vancouver naar 't puntje van Vancouver Island. Daarvandaan weer terug naar Vancouver en toen helaas weer naar huis.
Zoals iemand eerder in dit topic al zei, ik moet nog een keer terug ;) British Columbia heeft nog teveel plekken waar ik niet geweest ben maar wel heen wil.
Dat klinkt veelbelovend ja! Probleem is inderdaad dat er zoveel mogelijk is. Eerst niagara-falls zou ook tof zij n ja. Al ben ik wel al wat verwend met de Iguazu Falls in Brazilië. Er zijn tig mogelijkheden, dat maakt het zo lastig. Net als bijv een eigen huis bouwen, op den duur moet je gewoon knopen doorhakken, anders kom je nergens :+ .

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12 14:00
Gezien je voorkeur voor Madagascar: heb je ook naar La Réunion en Mauritius gekeken? Deze eilanden liggen relatief dichtbij Madagascar en zijn behoorlijk divers. Autorijden op La Réunion is behoorlijk uitdagend i.v.m. de bergen (mooi wandelen), terwijl Mauritius meer een strandbestemming is. Je zou deze twee eilanden kunnen doen in een combi met een land in Afrika of het Midden-Oosten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Cheezborger
  • Laatst online: 01:50
@NeFoRcE Wat is het geworden? :)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
4 weken USA en Canada _/-\o_
Eerst 3 weken USA:
- AMS
- SF
- Yosemite (alhoewel er nu fikse bosbranden zijn, onze lodge geëvacueerd is, en het er dikke drama is, hoop ik dat dit doorgaat)
- Seqouia
- Las Vegas
- Grand Canyon
- Zion
- Yellow Stone

Dan terugrijden naar Salt Lake, en dan vliegen naar Canada voor een weekje:

- Calgary
- Banf
- AMS

Uit m'n hoofd :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-12 11:20

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Japan is een geweldig land en eenvoudig om zelf te regelen! Zeker een optie.
Landen als Laos, Vietnam, Cambodja al bekeken, misschien met een tussenstop in Hong Kong op de weg er heen?

De wereld is nogal een grote plek met zoveel moois, maar dat is in Azie zeker de moeite waard.
Zuid Amerika, zoals Peru ook al de revu gepasseerd?

... lekker de laatste reactie niet gelezen:
idee voor volgend jaar! Veel plezier in the US

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 30-07-2018 15:24 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28
Maar 10.000 euro is echt extreem veel geld voor twee personen. Voor zo veel geld zou ik lekker naar de meest afgelegen gebieden van de wereld gaan. Wij (2 volw. en een baby) zijn net terug uit Fiji en Vanuatu. Zelfs om daar te komen en te verblijven zou ik moeite hebben om zo veel geld op te maken. Vluchten vanuit NL ong. 800 pp (baby 40) en de mooiste resorts voor minder dan 100 euro per nacht. Huurauto 30 euro per dag.

Maar de wereld heeft meer. Iets extremers? Noord Korea? Oost Timor? Kazakhstan? Kyrgyzstan? Aanraders! Ook dan houd je meer dan voldoende geld over om gewoon nog een keer te gaan of iets dichter bij te bezoeken. Transnistrië en een bezoek aan de Chernobyl vond ik ook heel bijzonder.

Lekker!

Pagina: 1