Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1048699

Topicstarter
Ik vraag me af of het icoon voor het netwerk (G, H, H+, 4G, enz.) geldt voor het bellen en internetten of alleen voor het internetten. Het gaat hierbij om een Android smartphone.

Als ik verbonden ben met 4G en ik start een telefoongesprek schiet hij terug naar H of H+.
Wil dat zeggen dat het telefoongesprek dan gaat via 3G of kan het zijn dat dat dan alsnog via het 2G netwerk gaat?

Dus geeft dat icoontje het netwerk aan waarmee je internet of ook het netwerk waarmee je belt?

Beste antwoord (via Anoniem: 1048699 op 06-03-2018 10:49)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 11:15
Er zit maar één modem in je telefoon, dus het netwerk wat je daar ziet is het netwerk wat hij op dat moment gebruikt voor internet en bellen.

H/H+ is dus bellen en internetten over HSDPA omdat je telefoon niet via 4G kan bellen. Na het gesprek gaat hij weer terug naar 4G :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 21:49

Joran

<3 natalee

Je kan er veilig vanuit gaan dat bellen over GSM gaat. Zonder dat je je provider vermeld is het niet te zeggen of je belt over 3g, ze doen hier lang niet allemaal aan.

Het ikoon gaat over de snelheid van de internetverbinding, beperkt door jouw aanbieder:
Van langzaam naar snel:
2g - GPRS, EDGE
3g - UMTS
3.5g - HSDPA(+)/HSUPA(+),
4g - LTE

Edit: bellen over 3g/4g is verder dan ik dacht:
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=bellen+over+3g

[ Voor 13% gewijzigd door Joran op 06-03-2018 09:29 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:24
H+ is bellen over 3G. (HSDPA)

Bellen over 3G kan al jaren. De internetverbinding blijft dan actief. Zodra je over 2G gaat bellen zie je meestal niets, over 2G kan je of alleen bellen, of alleen internetten via EDGE of GPRS.

Tegenwoordig kan bellen over 4G ook alleen is dat bij enkele providers en werkt het nog niet op alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1048699

Topicstarter
Maar als het icoon puur over de internetverbinding gaat (in tegenstelling tot de belverbinding) dan is het dus niet te verklaren waarom het icoon terugschoot van 4G naar H/H+?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 11:15
Er zit maar één modem in je telefoon, dus het netwerk wat je daar ziet is het netwerk wat hij op dat moment gebruikt voor internet en bellen.

H/H+ is dus bellen en internetten over HSDPA omdat je telefoon niet via 4G kan bellen. Na het gesprek gaat hij weer terug naar 4G :)