KNX RF Gira mediaconnector & hager RF stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_hahaha
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-11-2020
Heeft er iemand ervaring met het koppelen van een KNX Hager RF stekkerdoos (TRC270D) met een KNX Gira RF mediaconnector/repeater (902011) in ETS5? Ik heb ergens gelezen dat dit alleen via een Hager mediaconnector kan, maar dat was een post van 2 jaar geleden.
...

Software: ETS5
Mediaconnector/repeater: Gira 902011
Stekkerdoos: Hager TRC270D

...

Wanneer de Hager in ETS5 vanuit de productendatabase wordt geladen, kan dit alleen in een TP line. De Gira mediaconnector staat in een RF line. Kan het daar fout gaan?

Alvast bedankt voor je reactie.

Arnoud.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjniewenhuijse
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 15:47
Volgens mij gaat dit niet werken. De Hager RF producten werken (vooralsnog) alleen samen met hun eigen mediakoppelaar, de TR131a. Omdat deze geen volledige KNX RF protocol specificatie hebben. Daarom moet je dus een TP lijn opnemen in ETS met de TR131a als eerste apparaat, lijnkoppelaar. Er mogen alleen Hager RF componenten in deze lijn zitten.

De mediaconnector van Gira werkt volgens het "echte" knx rf protocol, dus die is wel compatible met andere knx rf varianten van bijvoorbeeld Jung en/of MDT. Hier moet je dus een RF lijn voor opnemen in ets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_hahaha
Hallo GJ,

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_hahaha
Na aanleiding van bovenstaande een TR131a aangeschaft.

In Ets een TP lijn (1.3, TP zonder busverbinding) met de TR131a als eerste apparaat (1.3.0, mediakoppelaar) aangemaakt.

De Hager trc270D contactdoos op 1.3.1 in de deze TP lijn gezet.
Een schakel groepsadres aangemaakt (0/0/21) en deze gelinkt met 1.3.1 (contactdoos)

Verder is de contactdoos gelinkt met een schakelaar (1.2.6).

Wanneer ik via de parameters van 1.3.0 (TR131a) de contactdoos aan en uit schakel werkt dit perfect. Echter met de gekoppelde schakelaar doet de contactdoos niets. Het volledig downloaden van de software en het adres naar de contactdoos lukt ook niet. Ets vraagt keurig om op de programmeertoets te drukken, maar blijft zoeken naar de contactdoos wanneer deze in programmeerstand staat.

Weet iemand wat ik fout doe en of heeft iemand meer kaas van bovengenoemde hager producten gegeten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.