Goedemorgen,
Wij zijn van origine een bedrijf dat alleen producten afneemt van HP(E). Binnenkort gaan wij ons serverpark vernieuwen en dienen wij een aantal servers aan te schaffen. Nu is het zo dat bij DELL een korting van 30% op servers wordt gegeven tot mei, waardoor het verschil in prijs tussen de last-gen servers van DELL EMC en HPE enorm groot worden. Mede hierdoor beginnen wij te twijfelen om dit keer servers van DELL EMC mogelijk af te nemen.
Ik heb gezocht naar (recente) ervaringen van mensen die dezelfde overstap of andersom hebben gemaakt, maar kon niet echt iets recent vinden. De vragen die wij hebben:
Overigens hebben wij de PowerEdge R740 op het oog t.w.v. ~20k p/s.
Alvast bedankt!
s3.
Wij zijn van origine een bedrijf dat alleen producten afneemt van HP(E). Binnenkort gaan wij ons serverpark vernieuwen en dienen wij een aantal servers aan te schaffen. Nu is het zo dat bij DELL een korting van 30% op servers wordt gegeven tot mei, waardoor het verschil in prijs tussen de last-gen servers van DELL EMC en HPE enorm groot worden. Mede hierdoor beginnen wij te twijfelen om dit keer servers van DELL EMC mogelijk af te nemen.
Ik heb gezocht naar (recente) ervaringen van mensen die dezelfde overstap of andersom hebben gemaakt, maar kon niet echt iets recent vinden. De vragen die wij hebben:
- Hoe verhoudt iDRAC zich t.o.v. iLO?
- Hoe is de garantieafwikkeling t.o.v. HPE? Ik weet dat HPE heel flexibel is en niet moeilijk doet over onderdelen in je server die er naderhand in zijn gekomen
- Verkrijgbaarheid van onderdelen? Ik kan sowieso minder onderdelen vinden voor DELL EMC en een duidelijke onderdelenlijst per servertype lijk ik niet te kunnen vinden
- Hoe zit het met software updates? Bij HPE dien je in de garantie te zitten voordat je Service Packs met drivers kunt downloaden
- In HPE zit je vaak met memory (SmartMemory) en disk compatibility, hoe zit dit bij DELL EMC? Gaan deze soepeler om met andere merken?
- Andere belangrijke verschillen?
Overigens hebben wij de PowerEdge R740 op het oog t.w.v. ~20k p/s.
Alvast bedankt!
s3.
[ Voor 4% gewijzigd door s3. op 06-03-2018 08:44 ]