Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met zowel HPE als DELL EMC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:19
Goedemorgen,

Wij zijn van origine een bedrijf dat alleen producten afneemt van HP(E). Binnenkort gaan wij ons serverpark vernieuwen en dienen wij een aantal servers aan te schaffen. Nu is het zo dat bij DELL een korting van 30% op servers wordt gegeven tot mei, waardoor het verschil in prijs tussen de last-gen servers van DELL EMC en HPE enorm groot worden. Mede hierdoor beginnen wij te twijfelen om dit keer servers van DELL EMC mogelijk af te nemen.
Ik heb gezocht naar (recente) ervaringen van mensen die dezelfde overstap of andersom hebben gemaakt, maar kon niet echt iets recent vinden. De vragen die wij hebben:
  1. Hoe verhoudt iDRAC zich t.o.v. iLO?
  2. Hoe is de garantieafwikkeling t.o.v. HPE? Ik weet dat HPE heel flexibel is en niet moeilijk doet over onderdelen in je server die er naderhand in zijn gekomen
  3. Verkrijgbaarheid van onderdelen? Ik kan sowieso minder onderdelen vinden voor DELL EMC en een duidelijke onderdelenlijst per servertype lijk ik niet te kunnen vinden
  4. Hoe zit het met software updates? Bij HPE dien je in de garantie te zitten voordat je Service Packs met drivers kunt downloaden
  5. In HPE zit je vaak met memory (SmartMemory) en disk compatibility, hoe zit dit bij DELL EMC? Gaan deze soepeler om met andere merken?
  6. Andere belangrijke verschillen?
Zoals eerder aangegeven ben ik meer benieuwd naar ervaringen met de recente generaties.
Overigens hebben wij de PowerEdge R740 op het oog t.w.v. ~20k p/s.

Alvast bedankt!

s3.

[ Voor 4% gewijzigd door s3. op 06-03-2018 08:44 ]

Alle reacties

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Zie hieronder wat antwoorden op jou vragen:

- Hoe verhoudt iDRAC zich t.o.v. iLO?

Ik vind de iDRAC ten opzichte van de ILO een verademing, werkt goed en is overzichtelijk

- Hoe zit het met software updates? Bij HPE dien je in de garantie te zitten voordat je Service Packs met drivers kunt downloaden

Software updates kan je gewoon direct van de Dell website halen zonder dat je een contract nodig hebt

- Verkrijgbaarheid van onderdelen?

Wat bedoel je hier precies mee? Er is een waslijst aan onderdelen te verkrijgen, vergelijkbaar met wat HPE kan leveren. (denk aan NICS, HHD. SSD, NVMe, Raid controllers, etc)

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:19
Dracula schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:14:
Zie hieronder wat antwoorden op jou vragen:

- Hoe verhoudt iDRAC zich t.o.v. iLO?

Ik vind de iDRAC ten opzichte van de ILO een verademing, werkt goed en is overzichtelijk

- Hoe zit het met software updates? Bij HPE dien je in de garantie te zitten voordat je Service Packs met drivers kunt downloaden

Software updates kan je gewoon direct van de Dell website halen zonder dat je een contract nodig hebt

- Verkrijgbaarheid van onderdelen?

Wat bedoel je hier precies mee? Er is een waslijst aan onderdelen te verkrijgen, vergelijkbaar met wat HPE kan leveren. (denk aan NICS, HHD. SSD, NVMe, Raid controllers, etc)
Bedankt voor je bijdrage. Heb mijn TS aangevuld met nog een vraag.
Met verkrijgbaarheid bedoel ik dat naar mijn beleving er veel meer (en makkelijker) HPE onderdelen verkrijgbaar zijn t.o.v. DELL, ik hoor via leveranciers ook vaak dat DELL niet de makkelijkste partner is.
Zijn er overigens punten waarvan je dacht dat HPE toch wel beter in was? Garantie wellicht?

[ Voor 4% gewijzigd door s3. op 06-03-2018 08:47 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Je noemt de twee merken die (met een reden) nr1 en nr2 zijn in server verkopen wereldwijd.
Ik werk zeer regelmatig met beide en heb het idee dat het echt een kwestie is van persoonlijke voorkeur en gewenning. Support is okee, engineers die langskomen zijn soms letterlijk dezelfde personen. Onderdelen vervangen gaat vanuit een lokaal depot en bij beide is er wel eens een onderdeel op en moet je iets langer wachten op een vervangend onderdeel. Lood om oud ijzer.

Supermicro hoort voor mij ook bij de eerste keuze door hun vrije hardware model en no nonsense aanpak. Je moet er wel van houden.
Goeie tweede vind ik persoonlijk Fujitsu en Lenovo.
NEC, Acer en Siemens heb ik minder ervaring mee

while (! ( succeed = try ()));

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Leg bij je HP accountmanager de korting die Dell biedt neer. Wellicht kan men dan nog wel wat regelen op het gebied van prijs etc. Dan kan het verschil in kosten kleiner uitpakken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
s3. schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:06:
Goedemorgen,

Wij zijn van origine een bedrijf dat alleen producten afneemt van HP(E). Binnenkort gaan wij ons serverpark vernieuwen en dienen wij een aantal servers aan te schaffen. Nu is het zo dat bij DELL een korting van 30% op servers wordt gegeven tot mei, waardoor het verschil in prijs tussen de last-gen servers van DELL EMC en HPE enorm groot worden. Mede hierdoor beginnen wij te twijfelen om dit keer servers van DELL EMC mogelijk af te nemen.
Ik heb gezocht naar (recente) ervaringen van mensen die dezelfde overstap of andersom hebben gemaakt, maar kon niet echt iets recent vinden. De vragen die wij hebben:
  1. Hoe verhoudt iDRAC zich t.o.v. iLO?
  2. Hoe is de garantieafwikkeling t.o.v. HPE? Ik weet dat HPE heel flexibel is en niet moeilijk doet over onderdelen in je server die er naderhand in zijn gekomen
  3. Verkrijgbaarheid van onderdelen? Ik kan sowieso minder onderdelen vinden voor DELL EMC en een duidelijke onderdelenlijst per servertype lijk ik niet te kunnen vinden
  4. Hoe zit het met software updates? Bij HPE dien je in de garantie te zitten voordat je Service Packs met drivers kunt downloaden
  5. In HPE zit je vaak met memory (SmartMemory) en disk compatibility, hoe zit dit bij DELL EMC? Gaan deze soepeler om met andere merken?
  6. Andere belangrijke verschillen?
Zoals eerder aangegeven ben ik meer benieuwd naar ervaringen met de recente generaties.
Overigens hebben wij de PowerEdge R740 op het oog t.w.v. ~20k p/s.

Alvast bedankt!

s3.
Eigen ervaring:

1. Beide zijn goed, zeker de laatste versies. iDrac heb je zo door als je van HPE afkomt en ook qua features doen ze weinig voor elkaar onder. Al heeft Dell denk ik wel een stapje voor met de ingebouwde Life Cycle Controller voor updates e.d.
2. Beide zijn goed qua afhandeling. Ik heb echter bij geen van beide meegemaakt dat ze ook zaken garanderen die achteraf geplaatst zijn en niet bij hun zijn aangeschaft.
3. Verkrijgbaarheid van onderdelen voor courante hardware nooit issues mee gehad, zowel bij HPE als Dell niet.
4. Dell drivers kun je net als HPE drivers gewoon downloaden, garantie is daarvoor niet nodig, ook bij HPE trouwens niet. Het enige dat je bij HPE entitlement voor nodig hebt zijn de systeem bios updates. De rest kan je gewoon downloaden (wel als losse downloads, de service packs inderdaad niet omdat daar de bios updates in verwerkt zitten).
5. Is volgens mij bij Dell redelijk hetzelfde, andere merken disks en memory kunnen er volgens mij wel in (denk bijv aan kingston memory) maar je zal wel meldingen krijgen dat het geen officieel supported hardware is.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar ga je de systemen voor inzetten?

Tegenwoordig zie je steeds meer en meer dat redudancy niet meer op hardware afgevangen gaat worden, maar op applicatie of virtualisatielaag.

Heb je dan nog wel A-merk hardware nodig, met dure supportcontracten?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1