Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 10:38
Ik heb binnenkort een hele hoop installaties te doen, helaas op verschillende hardware dus een clone is niet mogelijk.

Na lang zoeken almeza multiset teruggevonden, maar blijkbaar werkt dit dus helemaal niet meer.

Is er een alternatief waarmee ik bestaande setups automagisch kan laten installere?
Helaas heeft de helft van de te installeren software geen switches voor silent install, dus ook dat is niet direct een oplossing;

Liefst alles in 1 executable, of nog beter een executable die ik kan opvragen via de main server en die dan mijn gevraagde software installeert.
...

Beste antwoord (via starfight op 06-03-2018 17:50)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Software die niet silent te installeren is moet ik nog tegen komen. Ik heb al heel wat software aan de praat gekregen via een silent methode.

Om wat voor software praten we hier?

Alle reacties

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Windows of Linux? Waar hebben we het over?

Indien windows: WDS Met MDT Erachter.

Base image maken met al je software erin die je niet silent kunt installen of met een script. En daarna MDT erover heen met silent install software of Powershell scripts naar wens.

Zou moeten lukken lijkt mij :)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • Beste antwoord

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Software die niet silent te installeren is moet ik nog tegen komen. Ik heb al heel wat software aan de praat gekregen via een silent methode.

Om wat voor software praten we hier?

• starfight
niets

[ Voor 98% gewijzigd door starfight op 28-11-2018 00:00 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Dan zet je deze toch in je golden image en de rest op @djkavaa zijn mannier en klaar

[ Voor 28% gewijzigd door HKLM_ op 05-03-2018 22:52 ]

Cloud ☁️

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
starfight schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:43:
[...]

speciale in rusland ontwikkelde camerasoftware :P
http://eocortex.com/en/technical-support/releases.html
device pack en andere opties kunnen inderdaad silent, maar hun full version (waarbij tijdens de installatie de keuze server ipv client gemaakt moet worden) wil absoluut niet silent installeren.
Kijk eens of je hier wat mee kunt: http://www.silentinstall.org
Dan met name: "Software Installation automation"
The Silent Install Builder allows you to record an Installation Automation script. This feature provides ability to silently install an applications that do not support command line options.
En anders inderdaad in je golden image doen.

Als dit de enige software is die je niet silent kunt installeren.
Dan doe je bij elke nieuwe release van Windows die je wilt uitrollen even een test machine pakken -> Windows installeren -> Software installeren -> Sysprep -> Image Capturen met MDT en gaan met die banaan. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Kavaa op 06-03-2018 08:04 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Sowieso moet je binnen de wat grotere zakelijke omgeving gewoon software mijden als deze geen silent install mogelijkheden bieden (uitgaande van software voor de werkstations, server software is natuurlijk een ander verhaal).
Doorgaans is het met de support van zulke software ook bar slecht gesteld.

• starfight
Killah_Priest schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:26:
Sowieso moet je binnen de wat grotere zakelijke omgeving gewoon software mijden als deze geen silent install mogelijkheden bieden (uitgaande van software voor de werkstations, server software is natuurlijk een ander verhaal).
Doorgaans is het met de support van zulke software ook bar slecht gesteld.
Graag, helaas zijn wij de exclusieve reseller van deze software, dus dat is moeilijk :P
Heb het nu opgelost met een macro te maken die de applicatie start en dan met keyboard alle settings ingeeft, hiermee is het dus eigelijk opgelost.
Pagina: 1