Toon posts:

v550 versus g450 dualhead

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetinkz.

Misschien een raar vraagje maar ik vraag me af welke van deze 2 kaarten beter presteerd in spellen als unreal / need for speed e.d.

de viper v550 is een tnt volgens mijn. En dus gemaakt voor 3d... Echter deze kaart is erg oud volgens mij..

de matrox g450 dualhead is meer een 2d kaart maar heeft ook 3d mogelijkheden en is een stuk minder bejaard. De nieuwste games vinden hem daarom misschien ook een beetje bah. Ik ben ook geen die hard 3d gamer dus dat is geen drama.

Beide hebben volgens mij 16MBram.

Misschien is het appels en peren vergelijken. Maar met betrekking tot eventuele aankoop, zou ik het toch graag willen weten. :)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De TnT1 is van dezelfde generatie als de G200. De G450 is ongeveer gelijk aan de G400 die op zijn beurt weer ongeveer gelijk is aan de TnT2 (G400 en TnT2 zijn ook van dezelfde generatie). De G450 lijkt me dus, ook voor games, sneller dan een TnT1. Vooral als je hem een overclocked, die G450 zal beter te OCen zijn dan een TnT1 (G450 chip is 0.18um, TnT1 is 0.35um).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Tnx 4 the info!

Maar dat die v550 tnt dus voornamelijk op 3d gericht is en die matrox g450 op 2d maakt dus niet zoveel uit dat hij slechter is dan een tnt2?

Verwijderd

De G450 is er ook in 32 mb. Perfecte kaart voor dvd-playback op tv. Voor games kun je beter een geforce nemen.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

misschien een gf2 mx 32 mb pci erlangs om toch af en toe nog een beetje redelijk te kunenn gamen

of is een gf2 mx pci trager als een g450 agp ?

Verwijderd

Topicstarter
Dank weer voor de antwoorden! :)

Echter de 2 kaartjes waaruit ik kan kiezen zijn dus de v550 en de matrox g450. Kan ze van een vriend overnemen. Maar welke de best buy is laat ik even achterwege.
Over het algemeen is de g450 aantrekkelijker voor mij. Maar ik wil vooral weten hoe de prestatie verschillen tussen deze twee op 3D gebied zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op zaterdag 14 juli 2001 15:08 schreef S0URCE het volgende:
Dank weer voor de antwoorden! :)

Echter de 2 kaartjes waaruit ik kan kiezen zijn dus de v550 en de matrox g450. Kan ze van een vriend overnemen. Maar welke de best buy is laat ik even achterwege.
Over het algemeen is de g450 aantrekkelijker voor mij. Maar ik wil vooral weten hoe de prestatie verschillen tussen deze twee op 3D gebied zijn.
Net als eerder gezegd is de G450 nemen, deze is absoluut sneller in 3D dan de Viper550, no doubt! Ben zelf ook van een V3400 (TNT1) naar een G400 gegaan, en dat was wel te merken ja (nou heeft m'n G400 32MB's, maar dan nog).
Op zaterdag 14 juli 2001 14:50 schreef frenkpie het volgende:
misschien een gf2 mx 32 mb pci erlangs om toch af en toe nog een beetje redelijk te kunenn gamen

of is een gf2 mx pci trager als een g450 agp ?
Een GF2 MX PCI is zeker niet trager dan een G400/450 AGP; ook zelf getest met een Gladiac511PCI (MX400), hij is daarentegen ook niet extreem veel sneller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg tnx all :)

Verwijderd

Als je moet kiezen dan zou ik zeker weten de g450 nemen. Daar is geen enkele twijfel over mogelijk.
Pagina: 1