Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interactieve tv

Pagina: 1
Acties:

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11 05:30
Goedenavond allemaal! Ik heb een vraag misschien klinkt het een dom idee maargoed:
Ik heb nu een nieuw provider tmobile en heb een interactieve tv ontvangen die ik graag in mijn kamer wil gaan zetten. Maar het probleem is dat ik een monitor heb BenQ rl2755 en geen tv. Dus ik heb het geprobeerd en mijn kamer ligt ook te ver van de modem vandaan dus heb ik het maar met een wifi versterker geprobeerd. Het werkt alleen het wilt niet verbinden en afstandsbediening instellen lukt ook niet :/

Ik denk dat het aan de wifi versterker of monitor ligt. Ik ging zelf wat googelen maar ik kwam op niks uit.

Alvast bedankt!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:12
Ik denk dan dat je dat kastje dmv een netwerkkabel aan moet sluiten aan je modem.
Heeft je tv ontvanger (ik neem aan dat het een kastje is) een HDMI uitgang waarmee je die op je monitor kan aansluiten?

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Welke tv ontvanger heb je gekregen van T-Mobile?

Wifi werkt niet met een TV ontvanger deze moet bekabeld aangesloten zijn op poort 3 of 4 van de Router die je gekregen hebt van T-Mobile?

Krijg je uberhaubt beeld en dan een foutmelding? O en de afstandsbediening is al redelijk beperkt voor het instellen van tv's laat staan dat het gaat werken met je beeldscherm dus dan zou je dus alleen met de afstandsbediening je tv ontvanger kunnen bedienen.

O en ook al met de helpdesk van T-Mobile gebeld?

• Fenerf
Ad de Jong schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:01:
Ik denk dan dat je dat kastje dmv een netwerkkabel aan moet sluiten aan je modem.
Heeft je tv ontvanger (ik neem aan dat het een kastje is) een HDMI uitgang waarmee je die op je monitor kan aansluiten?
Als aan moet worden aangelosten aan mijn modem dan wordt het waarschijnlijk einde verhaal maar ja ik heb gewoon de meegelevrde hdmi kabel gebruikt en dan in mijn tv box gestopt en de andere in monitor. Ik heb beeld maar afstandsbediening instellen lukt niet en UTP kabel is verbonden aan wifi versterker.

• Fenerf
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:06:
Welke tv ontvanger heb je gekregen van T-Mobile?

Wifi werkt niet met een TV ontvanger deze moet bekabeld aangesloten zijn op poort 3 of 4 van de Router die je gekregen hebt van T-Mobile?

Krijg je uberhaubt beeld en dan een foutmelding? O en de afstandsbediening is al redelijk beperkt voor het instellen van tv's laat staan dat het gaat werken met je beeldscherm dus dan zou je dus alleen met de afstandsbediening je tv ontvanger kunnen bedienen.

O en ook al met de helpdesk van T-Mobile gebeld?
Ik heb beeld maar het blijft maar staren op: checking connection to acs maar ik denk zelf dat het niet gaat lukken zo dusja ik laat het maar anders wordt het een zooi :)

• Ad de Jong
Ik ken die apparaten niet maar wat @Verwijderd ook al zegt je UTP kabel zal rechtstreeks in de modem moeten en niet in de WiFi versterker.
Dat wordt dan een UTP kabel trekken naar je modem ben ik bang.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Hoe is het nu aangesloten en wees duidelijk daarin. Waarschijnlijk verkeerd aangesloten op de modem/router van T-Mobile.

• Fenerf
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:10:
Hoe is het nu aangesloten en wees duidelijk daarin. Waarschijnlijk verkeerd aangesloten op de modem/router van T-Mobile.
Het is aangesloten op wifi versterker.

• Fenerf
Ad de Jong schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:10:
Ik ken die apparaten niet maar wat @Verwijderd ook al zegt je UTP kabel zal rechtstreeks in de modem moeten en niet in de WiFi versterker.
Dat wordt dan een UTP kabel trekken naar je modem ben ik bang.
Hm als dat dan lukt kan ik dan ook wel mijn afstandsbediening instellen? Want het lukt nu niet maar dat komt waarschijnlijk omdat het een monitor is

Verwijderd

Ik bedoel van A tot Z dus van modem tot aan tv ontvanger.

En nee wat wil je met de afstandsbediening bereiken op je monitor dat werkt echt wel anders als een TV. Daarbij gezien je topics trek gewoon een kabel.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

T-Mobile, of welke provider dan ook, moet natuurlijk het signaal wel naar je TV-ontvanger krijgen. Als je dat via WiFi wilt doen, maak je borst maar nat want dat is pure zelfkastijding. De techniek kent daarvoor simpelweg te veel natuurkundige beperkingen, dus weet waar je aan begint en accepteer dat dat niet altijd goed zal werken.

Naar mijn idee is dit gewoon een geval van handleiding lezen. Nu heb ik de handleiding van T-Mobile niet bij de hand, maar met een beetje kennis van interactieve TV weet ik dat je moet zorgen dat je vanaf je modem naar je TV-ontvanger een goed signaal hebt. Dat is met een netwerkkabel gewoon te garanderen, met WiFi niet. Ga ik je niet eens succes bij wensen want deze techniek is al meer dan tien jaar lang een ramp voor toepassingen die een stabiele verbinding vereisen. Vanaf je ontvanger zou je met een HDMI-kabel prima op je monitor moeten kunnen aansluiten, gok ik.

Voor je afstandsbediening....die bedient je ontvanger. Daar zit alle TV-logica in. Je scherm is een "dom" apparaat wat enkel een beeldje laat zien.

Sorry voor de wat botte reactie, maar ik kan me niet voorstellen dat de (quick start) installatiehandleiding hier geen info over geeft.

...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry maar ik snap absoluuuut niet wat je nu waar op hebt aangesloten
en heb een interactieve tv ontvangen
Daar zit toch een handleiding bij?
een nieuw provider tmobile
Dan bel je ze toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ad de Jong
Waarom zou je je monitor dan willen bedienen?
Je geluid en zenders kan je met de afstandbediening regelen die je erbij gekregen hebt.

Je zou alles eens naar de modem kunnen slepen.
Daar eens dmv de kabel aansluiten op de modem en kijken wat ie doet.
Zijn maar 2 dingen die je even moet verzetten (kastje en monitor) dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Weet je in ieder geval of het werkt.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Ad de Jong schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:16:
Waarom zou je je monitor dan willen bedienen?
Je geluid en zenders kan je met de afstandbediening regelen die je erbij gekregen hebt.

Je zou alles eens naar de modem kunnen slepen.
Daar eens dmv de kabel aansluiten op de modem en kijken wat ie doet.
Zijn maar 2 dingen die je even moet verzetten (kastje en monitor) dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Weet je in ieder geval of het werkt.
Gezien de foutmelding zit die gewoon op de verkeerde poort |:(

• Fenerf
PhatFish schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:15:
T-Mobile, of welke provider dan ook, moet natuurlijk het signaal wel naar je TV-ontvanger krijgen. Als je dat via WiFi wilt doen, maak je borst maar nat want dat is pure zelfkastijding. De techniek kent daarvoor simpelweg te veel natuurkundige beperkingen, dus weet waar je aan begint en accepteer dat dat niet altijd goed zal werken.

Naar mijn idee is dit gewoon een geval van handleiding lezen. Nu heb ik de handleiding van T-Mobile niet bij de hand, maar met een beetje kennis van interactieve TV weet ik dat je moet zorgen dat je vanaf je modem naar je TV-ontvanger een goed signaal hebt. Dat is met een netwerkkabel gewoon te garanderen, met WiFi niet. Ga ik je niet eens succes bij wensen want deze techniek is al meer dan tien jaar lang een ramp voor toepassingen die een stabiele verbinding vereisen. Vanaf je ontvanger zou je met een HDMI-kabel prima op je monitor moeten kunnen aansluiten, gok ik.

Voor je afstandsbediening....die bedient je ontvanger. Daar zit alle TV-logica in. Je scherm is een "dom" apparaat wat enkel een beeldje laat zien.

Sorry voor de wat botte reactie, maar ik kan me niet voorstellen dat de (quick start) installatiehandleiding hier geen info over geeft.
Hm, oke bedankt ja ik las ook op forums dat ze het via een wifi versterker hadden gedaan maargoed ik zie het wel bedankt voor al het hulp.

• Fenerf
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Hm zal ik proberen bedankt!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Klopt de poort van een WiFI versterker als ik het goed begrijp :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ad de Jong op 05-03-2018 21:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Fenerf schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Hm zal ik proberen bedankt!
Sorry dat ik het zeg maar weet je wel eens waar je precies mee bezig bent? En op een aantal vragen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Zo heeft het natuurlijk geen zin om topics te openen
Ad de Jong schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:18:
[...]

Klopt de poort van een WiFI versterker :P
Het kan wel maar je moet wel enigszins weten waar je mee bezig bent :+

Maar verwacht maar geen ondersteuning van T-Mobile of denk de meesten van hier want het is een beunhazen oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 21:21 ]

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:19:
[...]

Idd en het lijkt mij dat dat op het moment iets te hoog gegrepen is als ik het zo lees.
Daarom stelde ik al voor om die 2 dingen even bij de modem te plaatsen en als het dan werkt dan is het duidelijk dat er alleen maar een juiste lange kabel tussen moet.

Het bedienen is dan verder kinderspel.

Mijn profiel op Discogs

• Fenerf
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:19:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar weet je wel eens waar je precies mee bezig bent? En op een aantal vragen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Zo heeft het natuurlijk geen zin om topics te openen

[...]

Maar verwacht maar geen ondersteuning van T-Mobile of denk de meesten van hier want het is een beunhazen oplossing
Ja, ik weet dat het niet zo hoort en dat het beste gewoon bij een tv en naast de modem hoort maar ik dacht toch laat me het proberen. Want een kabel trekken van de modem naar mn kamer mag niet van mijn ouders en ja dat irriteert me wel heel erg. Vooral als ik aan het gamen ben moet ik het doen met wifi maar goed topic mag dicht.

Verwijderd

Nou, dat mag ook wel wat vriendelijker

[ Voor 80% gewijzigd door Equator op 06-03-2018 07:39 ]

• Ad de Jong
Ik weet niet of het zou werken maar de enige optie waar ik nu aan denk om geen kabel te hoeven trekken is zo'n internet via het stopcontact setje.
Ik heb er zelf geen goede ervaring mee maar dat is inmiddels alweer een hele tijd geleden en toen was dat nog in de kinderschoenen.

Edit:
Maar nogmaals als je eerst wil weten of het werkt dan even wat slepen met de spullen, een 27"monitor is goed even een stukje mee te sleuren door het huis :p
Dan weet je dat het werkt en dan weet je wat je nodig zou kunnen hebben om het op je kamer werkende te krijgen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ad de Jong op 05-03-2018 21:29 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Powerlines zijn tegenwoordig redelijk goed te doen mits je een fatsoenlijke set aanschaft. Je hebt ze tegenwoordig ook met Wifi wat ook een optie is maar helaas kan dat bij T-Mobile niet gezien verschillende VLan's op de router van hun voor TV en Internet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een powerline adapter via het stopcontact is denk ik de beste oplossing. Heb je het toch bekabeld naar je slaapkamer. Met een switch kun je dan je pc en tv ontvanger bedraad aansluiten. Via WiFi een tv ontvanger aansluiten is technisch bijna niet mogelijk.

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:31:
Een powerline adapter via het stopcontact is denk ik de beste oplossing. Heb je het toch bekabeld naar je slaapkamer. Met een switch kun je dan je pc en tv ontvanger bedraad aansluiten. Via WiFi een tv ontvanger aansluiten is technisch bijna niet mogelijk.
Nope helaas bij T-Mobile is dat niet mogelijk zie mijn vorige reactie.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je een switch aansluit bij de router dan nog steeds niet? Ik neem aan dat je meerdere tv ontvangers kan aansluiten bij T-Mobile. Op hun website staat iig van wel.

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:35:
Als je een switch aansluit bij de router dan nog steeds niet? Ik neem aan dat je meerdere tv ontvangers kan aansluiten bij T-Mobile. Op hun website staat iig van wel.
Dat klopt maar die switch moet dan op poort 3 of 4 van de router zitten dan de switch en daar gaat dan alleen de VLAN van de TV naar toe. Dus wil je internet en TV van t-mobile op een slaapkamer bekabelt mag je 2 kabels trekken. Dit in tegenstelling tot andere DSL providers.

• Fenerf
Ik ben het nu aan het testen in de woonkamer, het ligt inderdaad aan de wifi versterker. Nu werkt het prima. Maar kan ik dan een utp kabel dan aansluiten aan een powerline adapter? Want anders haal ik een set dat is geen probleem

Verwijderd

ja een powerline adapter in de woonkamer en 1 op de slaapkamer en klaar

• Fenerf
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:43:
ja een powerline adapter in de woonkamer en 1 op de slaapkamer en klaar
Heel erg bedankt :D het spijt me voor het mindere informatie dat ik gaf. Maar er is een beetje hoop om het kabel naar mn kamer te brengen alleen moet ik wel mijn ouders even overhalen xD
Pagina: 1