Hoe kan ik een merk registreren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:47
Hoi, voor een nieuw product heb ik een domein naam gegistreerd, maar ik wil eigenlijk ook een stap verder gaan en het merk vastleggen. Nou weet ik dat ik er dan ook niet helemaal ben, maar het lijkt me een goede eerste stap. Vraag is nu: waar doe ik dat? Via https://www.boip.int/nl/ondernemers/merken of is dat weer een merkbureau dat er tussenin gaat zitten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Beste antwoord (via BCC op 05-03-2018 21:35)

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Vond het wel grappig dat je wat wil vastleggen en dan bcc als nickname.

Maar ontopic je kan je hier wat inlezen

https://www.sprout.nl/how...poneer-je-een-merknaam-de

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gezocht behalve BOIP? Ik kom gelijk uit op een site van intelectueel eigendom met een hele duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Is die BOIP echt de officiele instantie die hierover gaat? Dat niet straks een tussenliggende schimmige partij ineens eigenaar is van mijn merk in plaats van ikzelf.

Of ben ik misschien juist beter af door het via een merkenbureau te doen, omdat die de klappen van de zweep kennen?

En is het slim om direct een EU aanvraag te doen of maakt dat niet zoveel uit? Voorlopig beperken we ons tot NL - https://euipo.europa.eu/

[ Voor 82% gewijzigd door BCC op 05-03-2018 20:53 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
BCC schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:46:
Is die BOIP echt de officiele instantie die hierover gaat? Dat niet straks een tussenliggende schimmige partij ineens eigenaar is van mijn merk in plaats van ikzelf.

Of ben ik misschien juist beter af door het via een merkenbureau te doen, omdat die de klappen van de zweep kennen?
Of je geeft antwoord op de vraag ipv er overheen te praten? Wat heb je zelf al gevonden? Wat heb je al uitgezocht

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Sorry als het lijkt dat ik er overheen praat. Ik heb gewoon totaal geen kaas gegeten van merk registratie. Dus na veel zoeken denk ik dat de BOIP de goede plek is om een aanvraag te doen. Daar zou ik graag een bevestiging op krijgen van iemand met meer ervaring in deze.

Verder hoop ik op wat tips en trucs van mensen die dit al eens vaker aan de hand hebben gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 05-03-2018 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je nou een produkt, een PoC, een merk, een idee, een site? Dat zijn 5 verschillende zaken die je (mogelijk) moet registreren, patenteren, etc. etc.

Allicht kan je ook even op de site van het European Patent Office kijken: https://www.epo.org/index.html

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Het betreft een webapplicatie, dus volgens mij wil ik een merk aanvragen, zodat niet iemand merknaam voor een vergelijkbaar product kan gebruiken.

Iig geen patent of octrooi of iets dergelijks.

[ Voor 14% gewijzigd door BCC op 05-03-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BCC schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:01:
Het betreft een webapplicatie, dus volgens mij wil ik een merk aanvragen, zodat niet iemand merknaam voor een vergelijkbaar product kan gebruiken.
Ik zou bijna zeggen, neem morgen even contact op met een patent & octrooibureau. Allicht snappen zij precies wat je nodig hebt en kunnen ze dat voor je regelen, uitzoeken of doorverwijzen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Heb je suggesties voor een goede?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Vond het wel grappig dat je wat wil vastleggen en dan bcc als nickname.

Maar ontopic je kan je hier wat inlezen

https://www.sprout.nl/how...poneer-je-een-merknaam-de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ik had dat moeten doen, want zoals je ziet stamt mijn nick van voor de winkelketen :D Bedankt voor de link!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
BCC schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:17:
Ik had dat moeten doen, want zoals je ziet stamt mijn nick van voor de winkelketen :D Bedankt voor de link!
Dat betwijfel ik ;)
In 1945 opende Herman Bakker een elektronicawinkel in Amsterdam West. Samen met zijn zoons Carel en Coos werd in 1962 een tweede filiaal geopend in Amsterdam-Osdorp aan het Tussen Meer; dit filiaal viel onder de keten Radio West. Vanaf 1969 zetten Carel en Coos Bakker het bedrijf voort onder de naam BCC.
(Wikipedia...)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ok, dat had ik denk ik verloren idd ;)
Dat is echt een hele handige link. Ik denk dat ik het gewoon zelf ga regelen, het is zon unieke naam dat er niets is wat erop lijkt en dan kan ik denk ik beter 250 euro uitgeven dan eerst 150 euro uitgeven aan vooronderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel toevallig was ik zelf naar hetzelfde op zoek. Ik wil ook een merknaam registreren, maar het liefst in heel Europa . Al kan ik ook klein beginnen. Ik woon niet in Nederland, maar het zal niet zo veel anders zijn hier.

Ik hoor graag hoe de merkregistratie verder voor je is gegaan! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Nou ik ga morgen alles invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ik heb alles ingevuld en het is in aanvraag. Er is een cool-down periode van 3 maanden. Ik heb ondertussen al 3 spook facturen gehad van bedrijven uit Riga en Hongarije, dus ik sta blijkbaar al ergens op een lijst :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalmatters
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
*knip* Spam.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 05-10-2022 13:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.