Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokxider
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 16:26
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met mijn pc en dat is het volgende. Sinds een tijdje crashen alle games die op mijn pc speel na een tijd. Dit gebeurt dan ook wanneer ik in-game ben. Ik speel de volgende spellen op mijn pc:

- Fortnite
- Dead by Daylight
- Rainbow 6 Siege
- League of Legends
- Diablo 3

Alle spellen crashen op League of Legends na dat is het enige spel wat niet crashd. Weet misschien 1 van jullie waardoor het komt dat mijn spellen zo vaak crashen, want het is best irritant als je spel halve weg een game zich zelf afsluit.

Mijn pc specs zijn:
- Gefore 970 (MSI)
- 16 GB RAM
- I5 4460
- ASRock B85M pro (moederbord)
- 32 inch tv beeldscherm

Ik hoop graag dat 1 van jullie me kan helpen.

Justin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waarom weet ik niet, maar als ik het goed heb is LOL het enige spel wat standaard op DX9 draait, je kunt diablo 3 forceren met DX9 te starten ipv 11, kun je gelijk mijn theorie uittesten.

Options > Game Settings
Check Additional command line arguments
and add:
-dx9

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou zeggen, ga eerst eens temperaturen in de gaten houden.
B.v. met Speedfan of MSI Afterburner.

Maar wat heb je zelf verder al geprobeerd?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokxider
@Herby oke dan zal ik dat eens testen

@McKaamos dat heb ik ook al gedaan alles word rond de 50 graden tijdens het gamen behalve m'n processor die word 70 graden. Ik heb al geprobeerd om Windows opnieuw erop te installeren en alle spellen heel vaak opnieuw geïnstalleerd maar mag allemaal niet helpen. ;(

[ Voor 29% gewijzigd door Jokxider op 05-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 23:08
Wat misschien ook kan.. dat je voeding wat kapoet aan het gaan is en minder wattage geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

Jokxider schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
@McKaamos dat heb ik ook al gedaan alles word rond de 50 graden tijdens het gamen behalve m'n processor die word 70 graden.
Ik verwacht bij een normaal systeem dat die twee omgedraaid zijn.

Draai eens een stresstest op je CPU en kijk hoe warm dat ding word. Prime95 is een redelijk goede om extremiteiten te testen. Kies na het opstarten van het programma voor In-place large FTT's.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2018 01:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
Wat versta je onder crashen? Sluiten de games zichzelf af en kom je terug in windows of reboot je complete systeem zichzelf?
- Welk OS heb je?
- GPU drivers al opnieuw geinstalleerd? Probeer eens een vorige versie te gebruiken.
- heb je je eventlogs al bekeken (zoeken naar foutmeldingen). Probeer het te reproduceren.
- monitor je algemene load eens als je aan het gamen bent. https://www.hwinfo.com/download.php (kies sensors only) of https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html dan krijg je ook een aardig beeld van temps e.d
- Indien mogelijk, andere voeding proberen
- geheugen problemen kunnen het ook zijn, dus memtest draaien (kan rustig een paar uren duren, als je het goed checked).

Wat ik merk bij vrienden die een 970 hebben, soms vage crashes tussen zitten, wat 9 van de 10x een driver probleem is, de 970 is dus niet altijd even blij met de laatste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokxider
@NLMaca Ik heb Windows 10 als OS. Ook heb ik al tests gedaan met oude en nieuwe GPU drivers, maar het probleem blijft voorkomen.

Het spel crashd halve wegen het spel en dan sluit het zichzelf gewoon af krijg ik een error met "Oops game crashed' en soms een foutmelding met geheugen problemen. Als het spel crashd word ik ook weer gewoon terug gebracht naar mijn bureaublad, that's it.

Ik heb opnieuw tests gerund en alles word rond de 55 graden behalve mijn CPU die word rond de 74 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57

Wish

ingwell

Jokxider schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:17:
@NLMaca
Het spel crashd halve wegen het spel en dan sluit het zichzelf gewoon af krijg ik een error met "Oops game crashed' en soms een foutmelding met geheugen problemen. Als het spel crashd word ik ook weer gewoon terug gebracht naar mijn bureaublad, that's it.
Memtest al eens gedraaid?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:59
Ik ken je CPU niet maar wat is dat ding warm. Weet je zeker dat de koeler er wel goed op zit? Misschien koelpasta vernieuwen? Heel misschien je koeler gewoon vervangen voor een aftermarket? In ieder geval kijk het even na want die hoort naar mijn mening veel koeler te draaien.

Dit probleem kan 2 dingen zijn.

De GTX 970 staat bekend om ze videogeheugen problemen, het zou zomaar eens kunnen zijn dat die drivers niet meer optimaal werken of dat de nieuwste driver gewoon niet goed werkt met je videokaart. Zou aanraden verwijderen met DDU en opnieuw installeren om veilig te zijn dat de installatie goed en niet corrupt is. Werkt dat niet, dan oudere versie downloaden (1tje terug bijv.) de nieuwste verwijderen met DDU en dan de oudere driver weer installeren en kijken.

Geheugen problemen kan ook je RAM zijn. Weet niet hoeveel sticks je erin heb zitten maar probeer eens memtest of anders eens te kijken wat die doet als je er 1 uit haalt en gaat spelen, dit doe je net zolang tot je de foutmelding niet meer krijgt. Blijven de foutmeldingen terugkomen dan zou het vast niet in je RAM zitten.

Het zou min of meer kunnen uitwijzen waarom LoL er geen last van heeft omdat die niet persé grafisch geweld is vergeleken met de rest. Diablo 3 kan gemakkelijker een GPU tot ze limits duwen met alle explosies die gaande kunnen zijn, De rest van de games ken ik niet persé qua inhoud maar wat ik zie is het toch wel aardig wat meer vergeleken met LoL.

Werkt het echt allemaal niet, soms wil een Windows herinstallatie ook wel eens wat wonderen doen dus gewoon proberen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1