Toon posts:

Kernel power 41 (63)

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers! Ik ben ten einde raad. Hier is mijn probleem.

Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe computer aangeschaft.
Sinds eind vorig jaar heb ik om de tijd een ''Kernel power 41 (63) melding verkregen.
Dit gebeurde onregelmatig als ik gebruik maakte van het systeem, surfen op het web, Youtube ect.
Na lang naar de oplossing te hebben gezocht kwam ik er niet uit en besloot mijn computer retour te sturen voor reparatie. Echter konden ze het probleem niet vinden. Ook hadden ze geen Kernel power melding. De eventlog was dan ook leeg omdat ik het systeem had gereset voor ik het opstuurde (dit had ik misscien niet moeten doen)

Nadat het mij vermeld werd ze het probleem niet konden vinden hebben ze alle onderdelen vervangen door nieuwere en deze terug gestuurd. De error deed zich weer twee keer voor.

Weer met mijn handen in mijn haren ben ik overal gaan zoeken. En het kon van alles zijn. Slechte hardware, software, drivers. Van alles. Maar ik kon niet achter de oorzaak komen. Dus ging ik op oplossingen af.

De eerste oplossing waar ik bij terecht kwam staat bij de volgende video:
YouTube: Windows 8.1 and Windows 10 Event 41 Kernel-Power (Random Reboots)

nadat ik dit had gedaan deed het probleem zich niet voor voor ongeveer anderhalve maand.
Tot gisteren nacht. En ik me dan ook natuurlijk weer kapot schrok. Weer onder stress heb ik naar een oplossing gezocht waarna ik uitkwam bij een ander forum waar het werd aangeraden het volgende vakje te ''ontvinken'' (zie link) https://imgur.com/a/ZKY8q

Ik weet niet of dit de oplossing is. Ik heb de volgende dingen al gedaan die op andere websites werden aangeschreven:

- Controleer of alle usb kabels en andere kabels goed in het systeem zitten
- Update alle drivers (Voor zover ik weet heb ik dat gedaan voor alle drivers)
- Download stresstest programma's zoals furrmark, ect
- Vervang onderdelen (Dit is dus bij de fabriek gedaan nadat ik het retour had gestuurd)
- Power settings aanpassen
- Hardware checken, nogmaals.. dit heb ik laten doen
- ''Disable Auto-restart in the Advanced System settings'' dit staat bij de link hier boven.

Nog ter info, ik had geen BSOD bij deze melding. Het werd ook aangeraden de BIOS te updaten. Al moet ik zeggen dat ik gedeeltelijk wat verstand heb van computers, ik dit niet aandurf.

Nog de code als dit van pas komt:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>6</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-03-05T01:18:55.869016600Z" />
<EventRecordID>6257</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-HMMLQL1</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Nogmaals, het gebeurt erg onregelmatig. Eigenlijk zomaar uit het niets. Ik zou zelf niet weten wat dit veroorzaakt.

Ik hoop dat dit voldoende info is en iemand me hiermee verder kan brengen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou open je een nieuw, tweede topic in Programming terwijl je topic in Windows Clients hoort? (En reeds verplaatst is door mij ;) )
RobIII in "Kernel power 41 (63)"

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 05-03-2018 18:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.