Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kernel power 41 (63)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.193 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers! Ik ben ten einde raad. Hier is mijn probleem.

Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe computer aangeschaft.
Sinds eind vorig jaar heb ik om de tijd een ''Kernel power 41 (63) melding verkregen.
Dit gebeurde onregelmatig als ik gebruik maakte van het systeem, surfen op het web, Youtube ect.
Na lang naar de oplossing te hebben gezocht kwam ik er niet uit en besloot mijn computer retour te sturen voor reparatie. Echter konden ze het probleem niet vinden. Ook hadden ze geen Kernel power melding. De eventlog was dan ook leeg omdat ik het systeem had gereset voor ik het opstuurde (dit had ik misscien niet moeten doen)

Nadat het mij vermeld werd ze het probleem niet konden vinden hebben ze alle onderdelen vervangen door nieuwere en deze terug gestuurd. De error deed zich weer twee keer voor.

Weer met mijn handen in mijn haren ben ik overal gaan zoeken. En het kon van alles zijn. Slechte hardware, software, drivers. Van alles. Maar ik kon niet achter de oorzaak komen. Dus ging ik op oplossingen af.

De eerste oplossing waar ik bij terecht kwam staat bij de volgende video:
YouTube: Windows 8.1 and Windows 10 Event 41 Kernel-Power (Random Reboots)

nadat ik dit had gedaan deed het probleem zich niet voor voor ongeveer anderhalve maand.
Tot gisteren nacht. En ik me dan ook natuurlijk weer kapot schrok. Weer onder stress heb ik naar een oplossing gezocht waarna ik uitkwam bij een ander forum waar het werd aangeraden het volgende vakje te ''ontvinken'' (zie link) https://imgur.com/a/ZKY8q

Ik weet niet of dit de oplossing is. Ik heb de volgende dingen al gedaan die op andere websites werden aangeschreven:

- Controleer of alle usb kabels en andere kabels goed in het systeem zitten
- Update alle drivers (Voor zover ik weet heb ik dat gedaan voor alle drivers)
- Download stresstest programma's zoals furrmark, ect
- Vervang onderdelen (Dit is dus bij de fabriek gedaan nadat ik het retour had gestuurd)
- Power settings aanpassen
- Hardware checken, nogmaals.. dit heb ik laten doen
- ''Disable Auto-restart in the Advanced System settings'' dit staat bij de link hier boven.

Nog ter info, ik had geen BSOD bij deze melding. Het werd ook aangeraden de BIOS te updaten. Al moet ik zeggen dat ik gedeeltelijk wat verstand heb van computers, ik dit niet aandurf.

Nog de code als dit van pas komt:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>6</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-03-05T01:18:55.869016600Z" />
<EventRecordID>6257</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-HMMLQL1</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Nogmaals, het gebeurt erg onregelmatig. Eigenlijk zomaar uit het niets. Ik zou zelf niet weten wat dit veroorzaakt.

Ik hoop dat dit voldoende info is en iemand me hiermee verder kan brengen _/-\o_

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in Programming omdat... :?
Waar hoort mijn topic?

PRG >> WOS

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 05-03-2018 18:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Klinkt als hardware wat binnenkort begeeft. Gezien het abrupt eind verwacht ik de CPU of PSU. Ik denk eerder het laatste.

Kan je een voeding lenen van iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Waaruit kan je halen dat het daar om zou gaan? CPU of PSU?
Een voeding lenen zal niet zo makkelijk gaan

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:34
Wat zijn de specificaties van de pc? En vermeld daar dan ook vooral de merken en types bij.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voeding is meestal de oorzaak van kernel power 41 melding. De enigste manier om te kijken of dit het is, is met het testen met een andere voeding.

Zeker als het zo onregelmatig gebeurt kan het zijn dat de winkel in eerste instantie niks vindt. Als je nog garantie hebt zou ik erop hameren dat het probleem onregelmatig is en dat ze echt langer moeten testen. Als de computer aan en uit gaat wil nog niet zeggen dat de voeding goed is.

Tweakers Discord

• Squ1zZy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:30:
Ik weet het ook niet precies, maar gezien het OS abrupt wordt beëindigt gezien de melding, verwacht ik een hardware onderdeel waardoor het OS geen tijd meer heeft om iets nuttigs te loggen. Kan mem zijn, CPU, maar ook de PSU.

De melding die jij vermeld lijkt vaker voor te komen bij een brak PSU. Vandaar dat ik dat zei :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:33
Niet. Dat is ongegerond onderbuikgevoel omdat iemand het woordje 'power' leest en er overhaast conclusies aan verbindt.

Event 41 treedt ook op bij BSODs.

Wat je het beste even kunt doen is het automatisch herstarten na een BSOD uitzetten, dat heb je blijkbaar al gedaan getuige:
Tot gisteren nacht. En ik me dan ook natuurlijk weer kapot schrok. Weer onder stress heb ik naar een oplossing gezocht waarna ik uitkwam bij een ander forum waar het werd aangeraden het volgende vakje te ''ontvinken'' (zie link) https://imgur.com/a/ZKY8q
Check ook met Bluescreenview of er ooit wél een bugcheck is gelogt. Zo niet: afwachten en een ouderwetse foto maken als het systeem weer crasht, maar ditmaal (als het goed is) een bluescreen geeft ipv. een reboot.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst maar eens alle specificaties op een rijtje. Bij je voeding ook merk en type vermelden, alleen wattage is niet boeiend.

I reject your reality and substitute my own

Verwijderd

Topicstarter
Bij de voeding gaat het om een "Inter tech sl 500a" ik heb op bol.com ook gekeken. Deze was vrij goedkoop voor 35 euro. Dus dit kan mogelijk de oorzaak zijn. Aangezien ik voor 35 euro niet veel van een voeding verwacht kwa kwaliteit.

Verder nog andere suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 01:15 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 01:11:
[...]

Verder nog andere suggesties?
@Verwijderd Verschillende mensen hebben je nu al gevraagd om de specificaties van je systeem. :z

Als je die niet kunt of wilt geven, zul je zelf aan het testen moeten. En dan zou ik inderdaad beginnen met de voeding, tenzij je denkt dat je lichtnet misschien niet betrouwbaar is. Dan zou je daar een beveiliging tussen moeten zetten. ;) Maar geef even antwoord op de vragen, anders wordt helpen erg lastig en vermoeiend, natuurlijk. :P

Tip: Als je geen voeding kunt lenen van een bekende, kun je wellicht bij een lokale computerboer vragen of hij er een heeft liggen dan wel ter plekken even kan helpen met testen.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 06-03-2018 01:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Niet. Dat is ongegerond onderbuikgevoel omdat iemand het woordje 'power' leest en er overhaast conclusies aan verbindt.

Event 41 treedt ook op bij BSODs.

Wat je het beste even kunt doen is het automatisch herstarten na een BSOD uitzetten, dat heb je blijkbaar al gedaan getuige:

[...]

Check ook met Bluescreenview of er ooit wél een bugcheck is gelogt. Zo niet: afwachten en een ouderwetse foto maken als het systeem weer crasht, maar ditmaal (als het goed is) een bluescreen geeft ipv. een reboot.
BSOD staat voor blue screen of death toch? (Tenzij het een tweede betekenis heeft bij computers) een BSOD kreeg ik niet. Hij "resette" zichzelf. Zwart scherm. Toetsenbord en muis uit (deze hebben lichtjes). Computer bleef "aan" deze heeft een groot blauw licht aan de voorkant. Die ging nooit uit als dit gebeurde. Dat is dan ook omdat de pc zich herstart.

Maar BSOD? nee. Scherm, toetenbord, muis uit. En dan kon ik me zelf weer opnieuw aanmelden. Zo is het iedere keer gegaan als het voor kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem specificaties:

AMD Athlon X4 quad core 845
8GB RAM
NVIDIA GTX 1050 Ti 4GB
64 bit operating system
En een 1TB hardeschijf.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelde. Anders zal ik nog wat verder zoeken naar wat je vroeg.

• Squ1zZy
  • Niet online
BSOD is inderdaad een Blue Screen of Death. Je hebt het vinkje weggehaald bij “Opnieuw opstarten” wanneer een systeemfout optreed.

Dus bij de volgende “BSOD” zal de computer niet opnieuw opstarten en een BSOD code geven. Hiermee krijg je wat meer informatie over wat er gebeurt bij de crash.

Even afwachten tot de volgende crash en een foto maken of alles opschrijven is dus ook een optie. Daarmee heb je meer info en kan je gerichter gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik maar zien wat daar dan uit komt. Gelukkig heb ik iemand in de familie die meer overweg kan met dit soort dingen. Maar mocht ik inderdaad een BSOD code krijgen zal ik deze ook even hier plaatsen.

• Ellesdee
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05-2019
Hey hoe bij jij dit nu uiteindelijk opgelost? ik zet met exact hetzelfde probleem wordt er gek van kan niet lang gamen zonder crash

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11 19:58
Ellesdee schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:32:
Hey hoe bij jij dit nu uiteindelijk opgelost? ik zet met exact hetzelfde probleem wordt er gek van kan niet lang gamen zonder crash
Misschien handig als je een eigen topic aanmaakt :)
Kernel Power 41 is vaak een PSU probleem, heb je een andere liggen om te testen?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

TheVMaster

Moderator WOS
Ellesdee schreef op Saturday 23 March 2019 @ 00:32:
Niet nodig om een topic van een jaar te openen. Open svp even een eigen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.