Harde schijf formateren naar NTFS? Help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1048513

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik tijd geleden heb ik de volgende externe harde schijf gekocht bij coolblue:
https://www.coolblue.nl/p...ansion-portable-3-tb.html

Ik koos voor deze harde schijf omdat mijn Ex deze in 2TB had en we deze heel makkelijk konden aansluiten aan de TV (via het usb kabeltje). Zo konden we makkelijk VLC bestanden afspelen. Ik koos voor de 3TB variant zodat ik er lekker veel op kon zetten.

Nu heb ik al mijn VLC bestanden er op gezet (onderverdeeld in mapjes) en stak ik hem in de USB poort van de tv.
Het gaat om een Samsung tv. Het volgende staat erop geschreven:
Model code: LE40C650L1WXZG
Serie no.: Z6TV3SMZ903235K
Version: SQ02

Nadat ik mijn harde schijf dus had aangesloten kreeg ik na lang wachten de volgende melding: geen filmbestand in huidig apparaat.
Dit vond ik vreemd omdat de harde schijf van mijn Ex wel altijd werd opgepikt door mijn tv.

Nadat ik contact heb gehad met Coolblue zeiden zij dat ik mijn Externe harde schijf moest formatteren naar NTFS. Ik kreeg deze link erbij:
https://www.schoonepc.nl/instal/format.html

Nu ben ik niet zo handig met computers en snap weinig van alle begrippen die genoemd worden.

Weet iemand van jullie of een harde schijf leeg moet zijn als je hem gaat formatteren? Moet ik dus eerst alle bestanden weer op mijn laptop zetten?

Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wil misschien iemand mij in Jip & Janneke taal uitleggen wat ik precies moet doen? Ik durf er namelijk niet echt aan te beginnen omdat ik dus zo onbekend ben met dit alles.

Ik hoor enorm graag van jullie!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34
Hdd hoeft niet leeg te zijn als je hem formateert maar door het formatteren word hij wel leeg gemaakt. Dus hij is daarna weer leeg.

Wat je moet doen staat gewoon in de link die je hebt gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is echt wel iets te basis, maar je schijf zal leeg zijn na formatteren. Om het even in jip en janneke taal te zeggen: Formatteren leegt de HDD en stelt het bestandssysteem in.

Daar ontkom je niet aan.
Dus zul je de data eerst moeten kopieren naar een andere locatie en dan de schijf formatteren om het dan weer terug te kopieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Is formatteren wel echt nodig hier? Volgens de documentatie die ik kon vinden bevat ook Windows 10 nog steeds convert.

Ongeveer zoiets als
code:
1
convert d:/fs:ntfs

Waarbij d de letter van je externe schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is er wat anders aan de hand. Als je de handleiding leest; TV zou zowel FAT32 als NTFS moeten herkennen.

Als je er dus files op kon zetten, was het filesystem in ieder geval in orde dus ik neig ernaar dat de betreffende bestanden het verkeerde formaat zijn en/of verkeerd in directories staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 15:22
MAX3400 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:39:
Volgens mij is er wat anders aan de hand. Als je de handleiding leest; TV zou zowel FAT32 als NTFS moeten herkennen.

Als je er dus files op kon zetten, was het filesystem in ieder geval in orde dus ik neig ernaar dat de betreffende bestanden het verkeerde formaat zijn en/of verkeerd in directories staan.
Precies dit... buiten dat je op een normale manier een 3TB hardeschijf niet eens als een FAT32 partitie kan formatteren zonder daar speciale tools voor te gebruiken.

Heeft de externe HDD misschien meerdere paritities en kan de tv daar niet goed mee omgaan misschien?

Gezien de foutmelding herkent de tv de bestanden niet... want als het een verkeerd bestandssysteem was geweest had de tv eerder aangegeven de drive niet te kunnen lezen. Maar de melding die TS krijgt is dat er geen videobestanden gevonden kunnen worden wat in principe aangeeft dat de TV de drive dus wel kan lezen alleen geen geschikte bestanden kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 10:07
Of optie 3, de TV herkent geen partities groter dan 2TB. 2TB is zo'n magische grens, zeker bij een TV van 8 jaar oud. Ik lees op het internet wel meer mensen met problemen met hun 3TB disk in hun Samsung TV.
edit:
Ik zou hem dus gewoon omruilen voor een 2TB disk. ;)
Alternatief is op de 3TB disk een partitie van 2TB maken, maar dat is gewoon letterlijk ruimte weggooien.
Tenzij de TV kan omgaan met meerdere partities.

[ Voor 56% gewijzigd door Meekoh op 05-03-2018 18:01 ]

Computer says no

Pagina: 1