Toon posts:

Iemand bekend met een bedrijf met een 3D CLIP printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Voor een project ben ik op zoek naar een bedrijf dat een 3D CLIP printer heeft bijv. Een M1 carbon. Met google kom ik eigenlijk nergens uit is iemand bekend met een bedrijf die dit type printer gebruikt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
Wij hebben een soortgelijke printer staan. En we hebben een aantal andere SLA printers staan.
Op 3dhubs kun je resin selecteren als materiaal waardoor je uitkomt bij mensen die een DLP/SLa printer hebben. n dan kom je denk ik goedkoper uit dan bij een bedrijf, want ik denk niet dat je voor je project blij bent met een rekening zoals wij die zouden specificeren.

maar wat is je eigenlijke vraag, want je vraag is vast niet hoeveel bedrijven er zon printer hebben :P maar je wilt ook vast iets printen :)

[ Voor 33% gewijzigd door WeeDzi op 06-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja klopt en bedankt voor het reageren.Het is voor een bedrijf niet particulier en zoek echt een CLIP printer dus geen SLA ofzo. Ik wil iets laten printer zonder de laagjes structuur, vandaar dat ik echt een CLIP printer zoek. Het onderdeel js voor een afstudeer project. Door zelf te googlen kom ik er niet uit, want krijg of sites over wat is 3d printen of print bedrijven zonder een CLIP printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
SLA is het apparaat technisch gezien dat SLS techniek gebruik om te printen. Daarin vallen Formlabs en de CLIP dus bijvoorbeeld onder, 3d clip is ook maar gewoon een kopie (merk) van een sls printer. Dus je zoekt eigenlijk wel een SLA :)

dus kijk even op https://www.3dhubs.com dit is een website met allemaal particulieren of bedrijven met een printer FDM of SLS of whatever. Je kan daar ook op bouwmateriaal zoeken en als je dus zoekt naar Resin
printers dan kom je uit bij gelijke printers zoals de 3dclip. Dit zijn dan vaak ook particulieren die het voor een hobby prijs aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:50
@WeeDzi CLIP lijkt op traditionele SLA, maar er is toch echt een belangrijk verschil: bij een normale SLA-machine moet de print na iedere laag mechanisch los getrokken worden van de bodem van het vat, terwijl CLIP door het vat zuurstofdoorlatend te maken (o.i.d.) voorkomt dat de net uitgeharde laag aan het platform blijft plakken. Hierdoor kan CLIP "continu" printen zonder steeds een mechanische lostrekstap. (Er is natuurlijk ook de variant van SLA waarbij de print wegzakt in een groot vat hars, en daarbij hoeft dat lostrekken ook niet, maar dat is natuurlijk net zo goed niet heztelfde als CLIP.)
Ohja, en je haalt (als het geen tikfout is) SLA en SLS door elkaar, dat zijn echt compleet verschillende technieken. SLA werkt met fotosensitieve hars die door een laser uitgehard wordt, terwijl SLS werkt met thermoplastisch plastic poeder dat door een laser aan elkaar gesmolten (gesinterd) wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
SLA staat voor: StereoLithography Apparatus. (Stereolithografie-apparaat).
SLS staat voor: Selective Laser Sintering (Sinteren).

Ja ik haalde de terminologie een beetje doorelkaar :) gelukkig is printen niet mn core business hahah

Een ik snap dat de CLIP misschien een iets andere werking heeft als een bv Formlabs, Maar als ik een printje van een Clip haal of een dimension printer ga jij het verschil niet zien. het enige voordeel is dus de snelheid. Kan me niet voorstellen dat TS daarvoor een clip wil zoeken

Daarom probeerde ik achter de vraag van de vraag te komen want meestal is er helemaal geen notie waarom een bepaalde printer gebruiktwordt. en zo lijkt bovenstaande vraag ook te zijn. hij wil een print zonder laag structuur. wat dus ook prima op een andere manier kan dan de CLIP printer. IPV blind te staren daar op (want der is geen bedrijf met zon printer waarschijnlijk) probeerde ik hem in de richting van 3dhubs te wijzen.....
Pagina: 1