Iemand een idee? Deze lader zat bij een import iPhone met Amerikaanse lader. Ik wil de batterij niet slopen of dat er brand ontstaat...
[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 08-03-2018 12:56 . Reden: link toegevoegd ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 37% gewijzigd door W84 op 05-03-2018 23:44 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2018 02:11 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 22% gewijzigd door Marly op 06-03-2018 04:23 ]
|^^|
Digital creative - webdev
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Neppe CE logo's bestaan. Er is echter niet zoiets als China Export.rushcraft schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:11:
CE logo lijk inderdaad wat af te wijken.Ik zou hem persoonlijk niet gebruiken.
[afbeelding]
En met een beetje pech je iPhone zelf, en met veel pech jezelf...Patientzero schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
Dus met een alibaba lader kun je de accu van je iphone aan gort helpen ?
China Export moet je zien als een manier om te omschrijven wat er bedoeld wordt met nep CE-markering. Een soort woordgrap.Kenzi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:59:
[...]
Neppe CE logo's bestaan. Er is echter niet zoiets als China Export.
Je bent me net voor met een reactieDanny.G schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:11:
[...]
China Export moet je zien als een manier om te omschrijven wat er bedoeld wordt met nep CE-markering. Een soort woordgrap.
|^^|
oa de chip die het laden regelt bij een iPhone/iPad. Buiten om dit, zou ik de gok niet wagen @W84Patientzero schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
Dus met een alibaba lader kun je de accu van je iphone aan gort helpen ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor iPad/iPhone geldt origineel of MFI gecertificeerd. ivm laadsysteem via chipsBasilange schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:50:
Je kunt ook een koppla van Ikea halen. Ding zit heel goed in elkaar. Verschillende breakdowns van gezien en het 5v en 220v deel zit heel goed gescheiden. Zou hem niet gebruiken om te snelladen maar snachts is het prima.
Een iPhone kan met elke oplader prima laden hoor, MFI is voor kabels (en nog wat zaken), maar niet voor laders.Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:42:
[...]
Voor iPad/iPhone geldt origineel of MFI gecertificeerd. ivm laadsysteem via chips
[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 06-03-2018 14:04 ]
Share and Enjoy!
Geldt dat niet alleen voor de kabels?Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:42:
[...]
Voor iPad/iPhone geldt origineel of MFI gecertificeerd. ivm laadsysteem via chips
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 06-03-2018 14:18 ]
Ik heb nog niemand met klachten gezien of gehoord.CyBeR schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:08:
Totdat 't niet goed gaat omdat je goedkope chinese lader zich niet aan veiligheidsstandaarden houdt en je telefoon van 1000 euro door laat fikken of je huis van een paar ton af laat fikken.
Is dat 't nou echt waard om een tientje te besparen op een lader?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:21:
[...]
Ik heb nog niemand met klachten gezien of gehoord.
Het probleem met de originele laders is dat je er maar één toestel kan aanhangen.
Ik heb in een kast in huis een lader liggen met 4 aansluitingen, en daar gaat 's avonds de ipad en iphone aan.
Sinds wanneer maakt Ikea telefoons?CurlyMo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
[...]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/
Ding heeft drie poorten en is € 8,00. Is dat nu echt teveel gevraagd voor een stukje zekerheid voor jezelf, je reisgenoten en je buren?
Ik ken niemand met HIV dus die hele ziekte bestaat niet.Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:21:
[...]
Ik heb nog niemand met klachten gezien of gehoord.
Precies, hiermee weet je dat je goed spul koopt voor weinig geld. ik gebruik deze ook om mijn iPhone en iPad mee op te laden. Het laden van een iPhone gaat snel, sneller dan de standaard iPhone lader.CurlyMo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
[...]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/
Ding heeft drie poorten en is € 8,00. Is dat nu echt teveel gevraagd voor een stukje zekerheid voor jezelf, je reisgenoten en je buren?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
En waarom zou die Ikea lader van 8€ beter zijn dan een 4poorts lader van 10€ die ik in de Mediamarkt of zo vind?Headshot_NL schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:33:
[...]
Precies, hiermee weet je dat je goed spul koopt voor weinig geld. ik gebruik deze ook om mijn iPhone en iPad mee op te laden. Het laden van een iPhone gaat snel, sneller dan de standaard iPhone lader.
Lader geeft bij 1 poort 2,4A
Ik wel, en ik lees af en toe de krant.CyBeR schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:31:
[...]
Ik ken niemand met HIV dus die hele ziekte bestaat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door mountainbiker op 06-03-2018 14:50 ]
mountainbiker
Ook je iPhone lader komt uit China. Dat wil niet zeggen dat Apple niet de eisen stelt. Bij die goedkope Chinese laders zijn het de Chinezen die de eisen stellen.Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:31:
[...]
Sinds wanneer maakt Ikea telefoons?
Wat daar in zit komt ook uit China...
En ja, die heb ik ook.
Je hoeft ook echt geen origineel spul te kopen. Zolang het maar van acceptabele kwaliteit is. Dat hoeft niet per se heel duur te zijnTommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:06:
OK, overtuigd.
Volgende keer Ikea spul!
Maar no way dat ik 25€ ga betalen voor een lader met één miserable USB poort.
Ik heb ook al mijn laptop gebruikt op hotel om 3 toestellen te kunnen laden.
Share and Enjoy!
Dit inderdaad. Hou het bij laders van bekende merken of die goed gereviewed zijn.GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07:
[...]
Je hoeft ook echt geen origineel spul te kopen. Zolang het maar van acceptabele kwaliteit is. Dat hoeft niet per se heel duur te zijn
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dezelfde kwaliteit ga je niet halen. De Apple lader is behoorlijk over-engineered, en relatief duur om te produceren. Dat betekent niet dat je met de Ikea lader niet op een veilige manier het zelfde doel kan halen overigenscorset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:35:
Inderdaad, gewoon ikea spul halen en de officiele apple zooi laten liggen. >90% van de tijd dezelfde kwaliteit, voor de helft van de prijs
Share and Enjoy!
Dus jij denkt echt dat:GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:45:
[...]
Dezelfde kwaliteit ga je niet halen. De Apple lader is behoorlijk over-engineered, en relatief duur om te produceren. Dat betekent niet dat je met de Ikea lader niet op een veilige manier het zelfde doel kan halen overigens
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat zeg. Het enige dat ik zeg is dat de apple lader duurder is om te produceren, er zitten meer onderdelen in, en meer regelelektronica. Of dat nuttig is is een tweede, maar hij is wel degelijk met een reden duurder.corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:53:
[...]
Dus jij denkt echt dat:
Lichtnetadapter van 25 euro
Kabel van 25 euro
Dus totaal 50 euro voor 1 oplader het geld 100% waard is en echt stukken beter is? Sorry, maar dan wil ik die cijfers wel zien, want 50 euro betalen voor een oplader is natuurlijk van de zotte
Share and Enjoy!
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Op die gevaarlijke spullen uit china staat dikwijls "Export Only".itsalex schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:
Met Chinese laders/kabels/repair producten loop ik vaak maar even 2 blokjes om, maar ook soms met de afvalchinees.
Ik weet niet wat ze uitspoken maar het gaat echt wel mis en ik begrijp niet dat nog nooit in China daar een heel flatgebouw/plaats in de fik is gegaan met de kwaliteit die ze hanteren. Of ik koop van een degelijk merk of gewoon origineel maar geen Chinese troep meer want hoe vaak het bij mij mis is gegaan, kabels die niet werken (met LED lichtjes erin, 2xgebruikt stuk, G10 lampie dimbaar, van de 10 al 3 stuk bij aankomst, G9 LED lampjes, helft werkt simpelweg niet of voor de helft, laders die veel te heet werden en stonken en ga zo maar door). Vaak stinkt het ook bij die dumpstors naar zo'n Chinese gifcontainer en dan weet je gewoon dat je niets moet kopen. De gadgets zien er wel leuk uit maar het werkt gewoon niet.
Share and Enjoy!
hier een ervaring van iemand die op een school werkt waar 2300 leerlingen met iPad en zo'n 300 collega's met iPad rondlopen, bij gebruik van goedkope laders/kabels (eigenlijk bij alles wat niet gemaakt of gecertificeerd door Apple is) merken we dat de accu's veel sneller slijten dan bij iPads die altijd zijn opgeladen met de originele accesoires. enkele iPads die met kabeltjes van de Action zijn opgeladen hebben na 200 cycli nog een restcapaciteit van 20% t.o.v. uit fabriek... ook al meegemaakt dat de complete lightning poort op de iPad is doorgebrand na gebruik van fake laders...Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:59:
Niet overreageren.
Ik gebruik al jaren de goedkoopste laders en kabels, en dat gaat gewoon goed.
Ik verbing mijn kabel gewoon met alles wat er uit ziet als een USB. Het enige verschil is dat het soms wat trager laadt dan anders. In de auto heb ik een 2.4A lader, maar ook een gewoon goedkope chinese kabel van 3.5€ (inclusief verzending).
Ik gebruik ook soms de ipad lader om de iphone te laden. Gaat allemaal goed.
Mijn iPad Mini2 die zeer intensief gebruikt werd had nog een batterijcapaciteit van 84% na 4 jaar.
Mijn iPhone6 had na 4 jaar nog 72%, en die hangt gewoon elke nacht aan de lader.
De toestellen beslissen zelf wanneer ze stoppen met laden, dat doet de lader niet.
Het enige wat ik merk met een MFI kabel is dat die iets sneller laadt, en dat de datatransfer stabieler is.
En nu hangt mijn X te laden aan een chinese kabel aan mijn laptop.
Op z'n hollands: gaat allemaal goed joh.
Nee.. sorry, je gaat me echt niet vertellen dat een kabeltje + laadblokje zo gigantisch duur te produceren zijn dat de combo opeens 50 euro is..GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:55:
[...]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat zeg. Het enige dat ik zeg is dat de apple lader duurder is om te produceren, er zitten meer onderdelen in, en meer regelelektronica. Of dat nuttig is is een tweede, maar hij is wel degelijk met een reden duurder.
Ja hij heeft wel meer van dat soort interessante Chinese spul uit elkaar gehaald. Niet alleen dat de punten te kort op elkaar zitten maar dat bijvoorbeeld de 5V van usb poorten bij hubs of andere oplaadbare spullen gewoon aan de 220V rail hangen als die is ingestoken.Roel_1983 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]
En met een beetje pech je iPhone zelf, en met veel pech jezelf...
De isolatie tussen de 220V ingang en de 5V usb uitgang laat bij veel Chinese namaak nogal eens wat te wensen over.
Daardoor kan er dus 220V op de USB kabel, en daarmee op de metalen behuizing van een telefoon komen te staan.
Dit is er wel een goed voorbeeld van, de afstand tussen de 220V en 5V soldeerpunten moet met een microscoop gemeten worden.... :
YouTube: Really dodgy pink USB charger.
Dat weet ik niet. IKEA doet aan massaproductie en heeft niet graag een product met hun naam erop dat in het nieuws komt dat het telefoons kapot maakt of voor brandjes zorgt. Dit ding is al een tijdje op de markt en geprezen voor zijn robuuste ontwerp. Tuurlijk in China gemaakt.Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:36:
[...]
En waarom zou die Ikea lader van 8€ beter zijn dan een 4poorts lader van 10€ die ik in de Mediamarkt of zo vind?
Zucht, ten eerste, hebben we het hier nergens over de kabel. Die wordt bij de Ikea lader ook niet geleverd.corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
[...]
Nee.. sorry, je gaat me echt niet vertellen dat een kabeltje + laadblokje zo gigantisch duur te produceren zijn dat de combo opeens 50 euro is..
Dat het duurder is, ok.. maar het klinkt echt als de "gold plated Hdmi cable" smoesjes.
Ik merk in ieder geval 0 verschil met m'n I-pad3 met laadsnelheid tussen Ikea en Apple
Action oplader werd zeer snel warm, is weg gegaan
Apple lader, kabel is breekbaarder dan mijn hoop voor de mensheid
Ikea lader, blijft het doen
De ipad daarentegen, dat is een rampending
Share and Enjoy!
Nee, je gaat deze discussie niet winnen door gelijk te hebben of überhaupt met inhoudelijke reacties...
Maar als die draadloze pad maar 5V en 1A krijgt, dan kan die al geen kortsluiting of brand veroorzaken. Daar heb je meer vermogen voor nodig.TimmieN schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:32:
@Tommie12 maar dan is er nog steeds geen garantie dat er in die lader zelf de boel een beetje knap en veilig aangesloten is lijkt me.
404 Signature not found
Er zijn vele redenen waarom een elektrisch apparaat in brand kan vliegen. Bijv. kortsluiting in het apparaat zelf.Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:53:
[...]
Maar als die draadloze pad maar 5V en 1A krijgt, dan kan die al geen kortsluiting of brand veroorzaken. Daar heb je meer vermogen voor nodig.
Probleem is echter @Tommie12 niet. Het probleem is de buren die je meeneemt met gevaarlijke laders als er brand uitbreekt.Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:13:
@corset en @Tommie12
Als jullie je lekker bij Cheap Ass gear houden, en dat aub niet aanbevelen aan andere iPhone/ iPad gebruikers. ik beveel het niemand aan, sowieso niet bij toestellen tot 3 jaar oud.
Share and Enjoy!
Ik blijf het een raar iets vinden, wel een hoop geld betalen voor een duur toestel maar een fractie van die prijs uitgeven voor een beetje veiligheid en betrouwbaarheid is teveel geld en moet er een zo goedkoop mogelijke (in dit geval) lader gekocht worden.Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:06:
OK, overtuigd.
Volgende keer Ikea spul!
Maar no way dat ik 25€ ga betalen voor een lader met één miserable USB poort.
Ik heb ook al mijn laptop gebruikt op hotel om 3 toestellen te kunnen laden.
[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 06-03-2018 20:37 ]
Want ikea is niet aan te raden?Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:13:
@corset en @Tommie12
Als jullie je lekker bij Cheap Ass gear houden, en dat aub niet aanbevelen aan andere iPhone/ iPad gebruikers. ik beveel het niemand aan, sowieso niet bij toestellen tot 3 jaar oud.
Ik adviseer alleen uit eigen ervaring. Ik heb geen reden om een lader bij Ikea te kopen. het enige zijn de Alkalisk batterijen die ik eens heb gekocht, en die bevallen goed. Ik heb zat org. Apple laders A1400 en gebruik de Belkin lader voor in de auto (wel met org. Apple kabel).corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:56:
[...]
Want ikea is niet aan te raden?![]()
Gelukkig denken genoeg APple users er anders over
Dus? Wat jij hebt is niet wat iedereen heeft. Op mijn werk worden ook geen originele Apple laders besteld, we worden voor gek verklaard als we even 50 euro per oplader gaan declareren. En terecht.Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Ik adviseer alleen uit eigen ervaring. Ik heb geen reden om een lader bij Ikea te kopen. het enige zijn de Alkalisk batterijen die ik eens heb gekocht, en die bevallen goed. Ik heb zat org. Apple laders A1400 en gebruik de Belkin lader voor in de auto (wel met org. Apple kabel).
corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:38:
[...]
Dus? Wat jij hebt is niet wat iedereen heeft. Op mijn werk worden ook geen originele Apple laders besteld, we worden voor gek verklaard als we even 50 euro per oplader gaan declareren. En terecht.
Wat jij hebt liggen is ongeveer even relevant als mijn ervaring, dus gaan roeptoeteren dat het allemaal goedkope rommel is.. ja.. dat is ongeveer even nuttig als roepen dat alles uit China geweldig is
Tja voor gek verklaren gaat wel erg ver. Voor die 50,- koop je zekerheid... de Apple laders zijn zeker goed. Er zijn in het verleden genoeg tests geweest met veel laders, waar heel veel gewoon rommel was. De dure Apple laders kwamen daar keer op keer uit als zeer degelijk en stabiel met minste vervuiling op het lichtnet.corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:38:
[...]
Dus? Wat jij hebt is niet wat iedereen heeft. Op mijn werk worden ook geen originele Apple laders besteld, we worden voor gek verklaard als we even 50 euro per oplader gaan declareren. En terecht.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ben het eens wat het CE logo betreft, maar:gadgetpark schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:53:
100% fake, CE logo klopt geeneens , trash bin logo moet minimaal 7mm zijn. Klopt niks van is dus nep
Ik beveel niks aan, ik zeg gewoon wat ik al jaren gebruik, en dat dit nog altijd goed gaat.Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:13:
@corset en @Tommie12
Behalve dat je lader zelf in de fik kan vliegen. Succes met je opstalverzekering...Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:13:
En voor 2.5€ kan je nu al een draadloze lader vinden op ebay...
Daar komt geen wallplug bij, dus het grote probleem van scheiding tussen 220V en 5V is geen issue.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Bij mij komt een oplader van bijvoorbeeld Aliexpress er nooit in. Het risico op brand / elektrocutie zal onder de streep niet heel groot zijn (het is niet dat mensen met bosjes tegelijk worden geëlektrocuteerd), maar wel een stuk meer dan als je gewoon een fatsoenlijke oplader koopt.J-roenn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:01:
[...]
hier een ervaring van iemand die op een school werkt waar 2300 leerlingen met iPad en zo'n 300 collega's met iPad rondlopen, bij gebruik van goedkope laders/kabels (eigenlijk bij alles wat niet gemaakt of gecertificeerd door Apple is) merken we dat de accu's veel sneller slijten dan bij iPads die altijd zijn opgeladen met de originele accesoires. enkele iPads die met kabeltjes van de Action zijn opgeladen hebben na 200 cycli nog een restcapaciteit van 20% t.o.v. uit fabriek... ook al meegemaakt dat de complete lightning poort op de iPad is doorgebrand na gebruik van fake laders...
[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 06-03-2018 22:58 ]
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
[ Voor 48% gewijzigd door Geronimous op 12-03-2018 20:06 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq