Fake of originele lader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:10
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jOCEo5f.jpg

Iemand een idee? Deze lader zat bij een import iPhone met Amerikaanse lader. Ik wil de batterij niet slopen of dat er brand ontstaat...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 16:12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 23:42
Ik zou voor de zekerheid gewoon een nieuwe oplader kopen, dan weet je zeker dat het goed zit. Koop dan meteen een oplader van 12W, die laad je iPhone ook nog sneller op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ken ze niet, alleen van Flextronic.

Misschien helpt dit je verder ?
https://discussions.apple.../6039646?start=0&tstart=0
of koop dit setje Belkin

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 08-03-2018 12:56 . Reden: link toegevoegd ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Tnx, voor de replies. Echt lastig in te schatten, zeker ook met het Apple logo en maker van de lader. Daarom twijfelde ik ook aangezien ik deze niet echt ken zo...

Als iemand hier ook deze lader (1:1) heeft en uit de doos van z'n iPhone heeft getrokken, dan geloof ik het wel en gebruik ik 'm gewoon. Maar er zijn teveel fakes.

[ Voor 37% gewijzigd door W84 op 05-03-2018 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:02
Ik zou zeggen fake. De spacing van de tekst klopt niet helemaal wmb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 21:16

Jeoh

blaat

Je kan 'm wegen en vergelijken met het gewicht van een echte (~26 gram). Salcomp produceert wel echte iPhone opladers, ook de A1400.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Is de tekst mooi grijzig? Of lelijk bedrukt? Op de foto lijkt het wat neppig, maar je hebt dan ook wel behoorlijk ingezoomd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nep IMO. Dat CE logo klopt voor geen meter en de tekst is te wazig. Dit is een originele:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xn3NWzS.jpg

Fucking moeilijk om een foto van te maken met je telefoon

Deze komt bij Flextronics vandaan maar ik heb er ook een van Salcomp en die ziet er, afgezien van dat regeltje natuurlijk, identiek uit aan deze. Jouwe klopt dus niet.

Overigens: afwijkende CE logo's zijn altijd een goede indicator van nepproducten.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2018 02:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hier een nieuwe Salcomp en een veel gebruikte Flextronics adapter, beide origineel. Zie nu, dat de Flextronics wat overbelicht en daardoor onduidelijk is, door de flits, maar het ging ook om de Salcomp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ve1d0XnuOkS3FGXj9hkLGLU7/thumb.jpg

Inderdaad zien mijn beide laders er precies gelijk uit, behalve uiteraard de naam van de fabrikant. Zoals hierboven ook al opgemerkt, is het CE logo van de adapter van TS afwijkend.

[ Voor 22% gewijzigd door Marly op 06-03-2018 04:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 13:35

Managelorian

“This is the workflow.”

Wat mij betreft gaf CyBer het juiste antwoord: het CE logo is niet juist. Deze moet namelijk volgens een format met een serie cirkels gemaakt worden; die van jou lijken wel ovalen.

Pak het officiële CE logo er maar eens bij. Als deze niet overeenkomt met jouw lader heb je zeker weten een fake te pakken, want een gerenommeerd bedrijf zal zich bij het aanbrengen van CE echt wel houden aan het officiële template (niet in de laatste plaats omdat een foutief CE logo een enorme boete met zich mee kan brengen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
CE logo lijk inderdaad wat af te wijken. ;) Ik zou hem persoonlijk niet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/22/2010/12/CE_Marks_lrg.jpg

|^^|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzinga
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09-2022

Buzzinga

Hoogachtend

Ziet er nep uit idd, spacing en lettertype is niet helemaal hetzelfde als ik naar mijn lader kijk.
Waar heb je m gekocht? Van een officiële reseller? Afhankelijk van de afkomst kan je toch al een vrij goede inschatting maken of het een echte is of niet?

Digital creative - webdev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 23:47
Een mogelijke snelle test is een beetje wrikken aan de 220v aansluitingen. Er zijn genoeg nepladers waarmee met weinig moeite die pennen en het klepje loswrikt:
Afbeeldingslocatie: http://lygte-info.dk/pic/USB%20PS/145%20Usb%20travel%20charger%201A/DSC_5469a.jpg

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Dus met een alibaba lader kun je de accu van je iphone aan gort helpen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

rushcraft schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:11:
CE logo lijk inderdaad wat af te wijken. ;) Ik zou hem persoonlijk niet gebruiken.
[afbeelding]
Neppe CE logo's bestaan. Er is echter niet zoiets als China Export.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-07-2024
Patientzero schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
En met een beetje pech je iPhone zelf, en met veel pech jezelf...

De isolatie tussen de 220V ingang en de 5V usb uitgang laat bij veel Chinese namaak nogal eens wat te wensen over.
Daardoor kan er dus 220V op de USB kabel, en daarmee op de metalen behuizing van een telefoon komen te staan.

Dit is er wel een goed voorbeeld van, de afstand tussen de 220V en 5V soldeerpunten moet met een microscoop gemeten worden.... :

YouTube: Really dodgy pink USB charger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:40
Kenzi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Neppe CE logo's bestaan. Er is echter niet zoiets als China Export.
China Export moet je zien als een manier om te omschrijven wat er bedoeld wordt met nep CE-markering. Een soort woordgrap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
Danny.G schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:11:
[...]

China Export moet je zien als een manier om te omschrijven wat er bedoeld wordt met nep CE-markering. Een soort woordgrap.
Je bent me net voor met een reactie ;)
Maar alles bij elkaar blijft de logo op de lader van TS er nep uit zien.

|^^|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Patientzero schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
oa de chip die het laden regelt bij een iPhone/iPad. Buiten om dit, zou ik de gok niet wagen @W84

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 21:04
Je kunt ook een koppla van Ikea halen. Ding zit heel goed in elkaar. Verschillende breakdowns van gezien en het 5v en 220v deel zit heel goed gescheiden. Zou hem niet gebruiken om te snelladen maar snachts is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Tnx, voor alle reacties. Ik denk dat ik 'm maar in de prullenbak gooi, want dat CE logo ziet er wel een beetje raar uit ja en de algehele opdruk is niet heel netjes.

Wel gewogen en weegt precies 26 gram en ik kan pinnen/kapje niet los halen, dat zit erg goed vast. Best wel gek dan weer. 8)7

Als iemand nog een "originele" heeft liggen waar die niks mee doet neem ik het graag over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Basilange schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:50:
Je kunt ook een koppla van Ikea halen. Ding zit heel goed in elkaar. Verschillende breakdowns van gezien en het 5v en 220v deel zit heel goed gescheiden. Zou hem niet gebruiken om te snelladen maar snachts is het prima.
Voor iPad/iPhone geldt origineel of MFI gecertificeerd. ivm laadsysteem via chips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:34

WCA

Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Voor iPad/iPhone geldt origineel of MFI gecertificeerd. ivm laadsysteem via chips
Een iPhone kan met elke oplader prima laden hoor, MFI is voor kabels (en nog wat zaken), maar niet voor laders.

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 06-03-2018 14:04 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:42
Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Geldt dat niet alleen voor de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Niet overreageren.
Ik gebruik al jaren de goedkoopste laders en kabels, en dat gaat gewoon goed.
Ik verbing mijn kabel gewoon met alles wat er uit ziet als een USB. Het enige verschil is dat het soms wat trager laadt dan anders. In de auto heb ik een 2.4A lader, maar ook een gewoon goedkope chinese kabel van 3.5€ (inclusief verzending).
Ik gebruik ook soms de ipad lader om de iphone te laden. Gaat allemaal goed.

Mijn iPad Mini2 die zeer intensief gebruikt werd had nog een batterijcapaciteit van 84% na 4 jaar.
Mijn iPhone6 had na 4 jaar nog 72%, en die hangt gewoon elke nacht aan de lader.

De toestellen beslissen zelf wanneer ze stoppen met laden, dat doet de lader niet.
Het enige wat ik merk met een MFI kabel is dat die iets sneller laadt, en dat de datatransfer stabieler is.

En nu hangt mijn X te laden aan een chinese kabel aan mijn laptop.

Op z'n hollands: gaat allemaal goed joh.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Totdat 't niet goed gaat omdat je goedkope chinese lader zich niet aan veiligheidsstandaarden houdt en je telefoon van 1000 euro door laat fikken of je huis van een paar ton af laat fikken.

Is dat 't nou echt waard om een tientje te besparen op een lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tommie12 de meeste klachten van uitval en onduidelijke laadpercentage komt door Fake troep. Vaak geeft Apple zelf ook aan dat aangesloten systeem niet werkt. Opgeblazen batterij, rood scherm, uitval bij 65% etc. Dat kan je dus een dure reparatie opleveren

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 06-03-2018 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
CyBeR schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:08:
Totdat 't niet goed gaat omdat je goedkope chinese lader zich niet aan veiligheidsstandaarden houdt en je telefoon van 1000 euro door laat fikken of je huis van een paar ton af laat fikken.

Is dat 't nou echt waard om een tientje te besparen op een lader?
Ik heb nog niemand met klachten gezien of gehoord.
Het probleem met de originele laders is dat je er maar één toestel kan aanhangen.
Ik heb in een kast in huis een lader liggen met 4 aansluitingen, en daar gaat 's avonds de ipad en iphone aan.

In mijn reisbagage zit er een lader met 4 USB poorten, dan kan ik mijn esig en fototoestel ook laden in de hotelkamer.

De eerste keer dat ik die dingen gebruik kijk ik goed na of ze niet warm worden, en verder ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Het probleem met de originele laders is dat je er maar één toestel kan aanhangen.
Ik heb in een kast in huis een lader liggen met 4 aansluitingen, en daar gaat 's avonds de ipad en iphone aan.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Ding heeft drie poorten en is € 8,00. Is dat nu echt teveel gevraagd voor een stukje zekerheid voor jezelf, je reisgenoten en je buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
CurlyMo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Ding heeft drie poorten en is € 8,00. Is dat nu echt teveel gevraagd voor een stukje zekerheid voor jezelf, je reisgenoten en je buren?
Sinds wanneer maakt Ikea telefoons?
Wat daar in zit komt ook uit China...
En ja, die heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Ik ken niemand met HIV dus die hele ziekte bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:49
CurlyMo schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Precies, hiermee weet je dat je goed spul koopt voor weinig geld. ik gebruik deze ook om mijn iPhone en iPad mee op te laden. Het laden van een iPhone gaat snel, sneller dan de standaard iPhone lader.
Lader geeft bij 1 poort 2,4A

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Headshot_NL schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Precies, hiermee weet je dat je goed spul koopt voor weinig geld. ik gebruik deze ook om mijn iPhone en iPad mee op te laden. Het laden van een iPhone gaat snel, sneller dan de standaard iPhone lader.
Lader geeft bij 1 poort 2,4A
En waarom zou die Ikea lader van 8€ beter zijn dan een 4poorts lader van 10€ die ik in de Mediamarkt of zo vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
CyBeR schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Ik ken niemand met HIV dus die hele ziekte bestaat niet.
Ik wel, en ik lees af en toe de krant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39
Ikea lader = die is goed getest kijk hier

http://lygte-info.dk/revi...20Ikea%20Koppla%20UK.html

een willekeurige ander is vaak onbekend

Of zoek er hier een uit die goed is getest

http://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html

[ Voor 4% gewijzigd door mountainbiker op 06-03-2018 14:50 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:02
Zoals @mountainbiker hier boven ook zegt; check even die reviews.

Hier bijvoorbeeld een random eBay namaak Apple adapter:
http://lygte-info.dk/revi...%20charger%201A%20UK.html
Vs. het origineel: http://lygte-info.dk/revi...power%20adapter%20UK.html

Veel fakes (of cheap) laders zijn dus zomaar in elkaar geprutst, zonder veiligheid in het achterhoofd. Een bekende naam (IKEA, Samsung, Apple, Anker, etc.) kan sowieso de negatieve berichten van ontvlammende laders niet gebruiken en zorgen er dus over het algemeen voor dat het geheel wat beter in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Sinds wanneer maakt Ikea telefoons?
Wat daar in zit komt ook uit China...
En ja, die heb ik ook.
Ook je iPhone lader komt uit China. Dat wil niet zeggen dat Apple niet de eisen stelt. Bij die goedkope Chinese laders zijn het de Chinezen die de eisen stellen.

Dus mocht je van die te goedkope lader hebben die als onveilig zijn getest, gooi ze dan weg en gebruik gewoon die Koppla's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
OK, overtuigd.
Volgende keer Ikea spul!

Maar no way dat ik 25€ ga betalen voor een lader met één miserable USB poort.

Ik heb ook al mijn laptop gebruikt op hotel om 3 toestellen te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:06:
OK, overtuigd.
Volgende keer Ikea spul!

Je hoeft ook echt geen origineel spul te kopen. Zolang het maar van acceptabele kwaliteit is. Dat hoeft niet per se heel duur te zijn :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07:
[...]

Je hoeft ook echt geen origineel spul te kopen. Zolang het maar van acceptabele kwaliteit is. Dat hoeft niet per se heel duur te zijn :)
Dit inderdaad. Hou het bij laders van bekende merken of die goed gereviewed zijn.

De ellende met "namaak Apple" is dat je zeker weet dat het een product is van een fabrikant die een dusdanig slechte reputatie heeft dat'ie liever probeert illegaal mee te liften op de reputatie van een ander. Een betere garantie dat het troep is kun je haast niet krijgen.
Ik zou alleen om die reden al nog liever een random babi-pangang-merk lader gebruiken dan een counterfeit van een gerenommeerd merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:18
Inderdaad, gewoon ikea spul halen en de officiele apple zooi laten liggen. >90% van de tijd dezelfde kwaliteit, voor de helft van de prijs :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:35:
Inderdaad, gewoon ikea spul halen en de officiele apple zooi laten liggen. >90% van de tijd dezelfde kwaliteit, voor de helft van de prijs :)
Dezelfde kwaliteit ga je niet halen. De Apple lader is behoorlijk over-engineered, en relatief duur om te produceren. Dat betekent niet dat je met de Ikea lader niet op een veilige manier het zelfde doel kan halen overigens :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Dezelfde kwaliteit ga je niet halen. De Apple lader is behoorlijk over-engineered, en relatief duur om te produceren. Dat betekent niet dat je met de Ikea lader niet op een veilige manier het zelfde doel kan halen overigens :)
Dus jij denkt echt dat:

Lichtnetadapter van 25 euro
Kabel van 25 euro

Dus totaal 50 euro voor 1 oplader het geld 100% waard is en echt stukken beter is? Sorry, maar dan wil ik die cijfers wel zien, want 50 euro betalen voor een oplader is natuurlijk van de zotte 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:53:
[...]

Dus jij denkt echt dat:

Lichtnetadapter van 25 euro
Kabel van 25 euro

Dus totaal 50 euro voor 1 oplader het geld 100% waard is en echt stukken beter is? Sorry, maar dan wil ik die cijfers wel zien, want 50 euro betalen voor een oplader is natuurlijk van de zotte 8)7
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat zeg. Het enige dat ik zeg is dat de apple lader duurder is om te produceren, er zitten meer onderdelen in, en meer regelelektronica. Of dat nuttig is is een tweede, maar hij is wel degelijk met een reden duurder.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met Chinese laders/kabels/repair producten loop ik vaak maar even 2 blokjes om, maar ook soms met de afvalchinees.
Ik weet niet wat ze uitspoken maar het gaat echt wel mis en ik begrijp niet dat nog nooit in China daar een heel flatgebouw/plaats in de fik is gegaan met de kwaliteit die ze hanteren. Of ik koop van een degelijk merk of gewoon origineel maar geen Chinese troep meer want hoe vaak het bij mij mis is gegaan, kabels die niet werken (met LED lichtjes erin, 2xgebruikt stuk, G10 lampie dimbaar, van de 10 al 3 stuk bij aankomst, G9 LED lampjes, helft werkt simpelweg niet of voor de helft, laders die veel te heet werden en stonken en ga zo maar door). Vaak stinkt het ook bij die dumpstors naar zo'n Chinese gifcontainer en dan weet je gewoon dat je niets moet kopen. De gadgets zien er wel leuk uit maar het werkt gewoon niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

itsalex schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:
Met Chinese laders/kabels/repair producten loop ik vaak maar even 2 blokjes om, maar ook soms met de afvalchinees.
Ik weet niet wat ze uitspoken maar het gaat echt wel mis en ik begrijp niet dat nog nooit in China daar een heel flatgebouw/plaats in de fik is gegaan met de kwaliteit die ze hanteren. Of ik koop van een degelijk merk of gewoon origineel maar geen Chinese troep meer want hoe vaak het bij mij mis is gegaan, kabels die niet werken (met LED lichtjes erin, 2xgebruikt stuk, G10 lampie dimbaar, van de 10 al 3 stuk bij aankomst, G9 LED lampjes, helft werkt simpelweg niet of voor de helft, laders die veel te heet werden en stonken en ga zo maar door). Vaak stinkt het ook bij die dumpstors naar zo'n Chinese gifcontainer en dan weet je gewoon dat je niets moet kopen. De gadgets zien er wel leuk uit maar het werkt gewoon niet.
Op die gevaarlijke spullen uit china staat dikwijls "Export Only".

Alsof ze het in China niet willen :+

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:59:
Niet overreageren.
Ik gebruik al jaren de goedkoopste laders en kabels, en dat gaat gewoon goed.
Ik verbing mijn kabel gewoon met alles wat er uit ziet als een USB. Het enige verschil is dat het soms wat trager laadt dan anders. In de auto heb ik een 2.4A lader, maar ook een gewoon goedkope chinese kabel van 3.5€ (inclusief verzending).
Ik gebruik ook soms de ipad lader om de iphone te laden. Gaat allemaal goed.

Mijn iPad Mini2 die zeer intensief gebruikt werd had nog een batterijcapaciteit van 84% na 4 jaar.
Mijn iPhone6 had na 4 jaar nog 72%, en die hangt gewoon elke nacht aan de lader.

De toestellen beslissen zelf wanneer ze stoppen met laden, dat doet de lader niet.
Het enige wat ik merk met een MFI kabel is dat die iets sneller laadt, en dat de datatransfer stabieler is.

En nu hangt mijn X te laden aan een chinese kabel aan mijn laptop.

Op z'n hollands: gaat allemaal goed joh.
hier een ervaring van iemand die op een school werkt waar 2300 leerlingen met iPad en zo'n 300 collega's met iPad rondlopen, bij gebruik van goedkope laders/kabels (eigenlijk bij alles wat niet gemaakt of gecertificeerd door Apple is) merken we dat de accu's veel sneller slijten dan bij iPads die altijd zijn opgeladen met de originele accesoires. enkele iPads die met kabeltjes van de Action zijn opgeladen hebben na 200 cycli nog een restcapaciteit van 20% t.o.v. uit fabriek... ook al meegemaakt dat de complete lightning poort op de iPad is doorgebrand na gebruik van fake laders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
GreNade schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik dat zeg. Het enige dat ik zeg is dat de apple lader duurder is om te produceren, er zitten meer onderdelen in, en meer regelelektronica. Of dat nuttig is is een tweede, maar hij is wel degelijk met een reden duurder.
Nee.. sorry, je gaat me echt niet vertellen dat een kabeltje + laadblokje zo gigantisch duur te produceren zijn dat de combo opeens 50 euro is..
Dat het duurder is, ok.. maar het klinkt echt als de "gold plated Hdmi cable" smoesjes.

Ik merk in ieder geval 0 verschil met m'n I-pad3 met laadsnelheid tussen Ikea en Apple

Action oplader werd zeer snel warm, is weg gegaan
Apple lader, kabel is breekbaarder dan mijn hoop voor de mensheid
Ikea lader, blijft het doen

De ipad daarentegen, dat is een rampending :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Roel_1983 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:08:
[...]

En met een beetje pech je iPhone zelf, en met veel pech jezelf...

De isolatie tussen de 220V ingang en de 5V usb uitgang laat bij veel Chinese namaak nogal eens wat te wensen over.
Daardoor kan er dus 220V op de USB kabel, en daarmee op de metalen behuizing van een telefoon komen te staan.

Dit is er wel een goed voorbeeld van, de afstand tussen de 220V en 5V soldeerpunten moet met een microscoop gemeten worden.... :

YouTube: Really dodgy pink USB charger.
Ja hij heeft wel meer van dat soort interessante Chinese spul uit elkaar gehaald. Niet alleen dat de punten te kort op elkaar zitten maar dat bijvoorbeeld de 5V van usb poorten bij hubs of andere oplaadbare spullen gewoon aan de 220V rail hangen als die is ingestoken.

Hij had bijvoorbeeld een mooie LED lamp unit met zonnecellen en een USB poort die je kon opladen aan het lichtnet. Alleen stond er dan 220V op de USB poort, en achteraf bleek ook op de aan/uit knop die van metaal was.

Als je Chinees spul koopt, koop het dan met een echt CE logo van een merk wat ook buiten China handelt. Of zorg dat je weet wat je doet en meet het spul eerst na. Ze nemen het niet zo nauw met het verkomen van elektrocutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 21:04
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:36:
[...]

En waarom zou die Ikea lader van 8€ beter zijn dan een 4poorts lader van 10€ die ik in de Mediamarkt of zo vind?
Dat weet ik niet. IKEA doet aan massaproductie en heeft niet graag een product met hun naam erop dat in het nieuws komt dat het telefoons kapot maakt of voor brandjes zorgt. Dit ding is al een tijdje op de markt en geprezen voor zijn robuuste ontwerp. Tuurlijk in China gemaakt.
Het is gewoon de lader die ik aanraad wanneer iemand op het punt staat er een voor 5 euro bij de HEMA te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Nee.. sorry, je gaat me echt niet vertellen dat een kabeltje + laadblokje zo gigantisch duur te produceren zijn dat de combo opeens 50 euro is..
Dat het duurder is, ok.. maar het klinkt echt als de "gold plated Hdmi cable" smoesjes.

Ik merk in ieder geval 0 verschil met m'n I-pad3 met laadsnelheid tussen Ikea en Apple

Action oplader werd zeer snel warm, is weg gegaan
Apple lader, kabel is breekbaarder dan mijn hoop voor de mensheid
Ikea lader, blijft het doen

De ipad daarentegen, dat is een rampending :P
Zucht, ten eerste, hebben we het hier nergens over de kabel. Die wordt bij de Ikea lader ook niet geleverd.

De Apple lader is duur, dat erken ik. Het is echter niet eerlijk om te gaan ontkennen dat deze naast een hogere winstmarge, simpelweg ingewikkelder in elkaar zit dan de gemiddelde USB lader. Niet meer, niet minder.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
En voor 2.5€ kan je nu al een draadloze lader vinden op ebay...
Daar komt geen wallplug bij, dus het grote probleem van scheiding tussen 220V en 5V is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 11:03
Nee, je gaat deze discussie niet winnen door gelijk te hebben of überhaupt met inhoudelijke reacties... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
@Tommie12 maar dan is er nog steeds geen garantie dat er in die lader zelf de boel een beetje knap en veilig aangesloten is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
TimmieN schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:32:
@Tommie12 maar dan is er nog steeds geen garantie dat er in die lader zelf de boel een beetje knap en veilig aangesloten is lijkt me.
Maar als die draadloze pad maar 5V en 1A krijgt, dan kan die al geen kortsluiting of brand veroorzaken. Daar heb je meer vermogen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij kan je toch vrij makkelijk testen of er 230V op de usb uitgang beland :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Maar als die draadloze pad maar 5V en 1A krijgt, dan kan die al geen kortsluiting of brand veroorzaken. Daar heb je meer vermogen voor nodig.
Er zijn vele redenen waarom een elektrisch apparaat in brand kan vliegen. Bijv. kortsluiting in het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@corset en @Tommie12
Als jullie je lekker bij Cheap Ass gear houden, en dat aub niet aanbevelen aan andere iPhone/ iPad gebruikers. ik beveel het niemand aan, sowieso niet bij toestellen tot 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:13:
@corset en @Tommie12
Als jullie je lekker bij Cheap Ass gear houden, en dat aub niet aanbevelen aan andere iPhone/ iPad gebruikers. ik beveel het niemand aan, sowieso niet bij toestellen tot 3 jaar oud.
Probleem is echter @Tommie12 niet. Het probleem is de buren die je meeneemt met gevaarlijke laders als er brand uitbreekt.

Net zoals je telefoon gebruiken in het verkeer. Als je in je eentje door de Sahara rijdt dan zou het nog kunnen, maar niet in het drukke verkeer in Nederland. Dat je jezelf in gevaar brengt moet je zelf weten, maar neem anderen niet potentieel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Basically mijn conclusie:

Je hoeft niet per se origineel te kopen, maar ga wel voor iets van kwaliteit. De Ikea Koppla is fine, het origineel is ook fine, maar ook een sony/samsung/belkin/griffin/weetikveelwatvoorAmerk is gewoon goed.

Mocht je wat avontuurlijker zijn kan je wel in china shoppen, maar ga dan voor een chinees A-merk zoals Anker of Blitzwolf oid. Ik zie echter met die Koppla niet in waarom je dat zou doen.

Origineel is niet heilig, kwaliteit is dat wel. (en weten wat kwaliteit is en wat niet is dus goud waard)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:11
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:06:
OK, overtuigd.
Volgende keer Ikea spul!

Ik blijf het een raar iets vinden, wel een hoop geld betalen voor een duur toestel maar een fractie van die prijs uitgeven voor een beetje veiligheid en betrouwbaarheid is teveel geld en moet er een zo goedkoop mogelijke (in dit geval) lader gekocht worden.

Is net zoiets al een dure sjieke auto willen rijden om te patsen maar geen geld voor onderhoud willen uitgeven.

Edit: ik heb het dan niet over oa een IKEA lader of ander bekend merk, ik bedoel dus die zeer goedkope rommel waar je geen idee van hebt wat je eigenlijk koopt, een telefoonlader of een kacheltje in de muur. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 06-03-2018 20:37 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@GreNade het gaat mij ook niet om Belkin, Anker of ander topmerk.
maar om laders wat besproken zijn als goede van €2,50 etc. Cheap Ass troep van onbekende makelij en fake, namaak van Apple.

Nogmaals ik ken zelf het (merk) uit TS niet als org. A1400 van Apple, dus is mijn mening kijk voor een andere, Belkin, Apple, Anker of ander bekend A merk. Dat was de vraag van TS. Iemand die zelf het risico wil lopen zijn lader,iPhone of erger te frituren moet dat zelf weten. Er zijn genoeg 'waarschuwingen' gedaan hier.
Om het even bij GoT te houden, dure GTX 1080 met Cheap Ass voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@corset en @Tommie12
Want ikea is niet aan te raden? 8)7 :X Gelukkig denken genoeg APple users er anders over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Want ikea is niet aan te raden? 8)7 :X Gelukkig denken genoeg APple users er anders over
Ik adviseer alleen uit eigen ervaring. Ik heb geen reden om een lader bij Ikea te kopen. het enige zijn de Alkalisk batterijen die ik eens heb gekocht, en die bevallen goed. Ik heb zat org. Apple laders A1400 en gebruik de Belkin lader voor in de auto (wel met org. Apple kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hackus schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Ik adviseer alleen uit eigen ervaring. Ik heb geen reden om een lader bij Ikea te kopen. het enige zijn de Alkalisk batterijen die ik eens heb gekocht, en die bevallen goed. Ik heb zat org. Apple laders A1400 en gebruik de Belkin lader voor in de auto (wel met org. Apple kabel).
Dus? Wat jij hebt is niet wat iedereen heeft. Op mijn werk worden ook geen originele Apple laders besteld, we worden voor gek verklaard als we even 50 euro per oplader gaan declareren. En terecht.

Wat jij hebt liggen is ongeveer even relevant als mijn ervaring, dus gaan roeptoeteren dat het allemaal goedkope rommel is.. ja.. dat is ongeveer even nuttig als roepen dat alles uit China geweldig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gadgetpark
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-11-2018

gadgetpark

Bedrijfsaccount gadgetpark
100% fake, CE logo klopt geeneens , trash bin logo moet minimaal 7mm zijn. Klopt niks van is dus nep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

€50,- per oplader, daar zou je werkgever ook niet blij mee zijn. Dat kan ie nooit verantwoorden :+ Hij koopt ook geen snickers in voor de kantine tegen verkoopprijs van je lokale Tank of NS station
corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Dus? Wat jij hebt is niet wat iedereen heeft. Op mijn werk worden ook geen originele Apple laders besteld, we worden voor gek verklaard als we even 50 euro per oplader gaan declareren. En terecht.

Wat jij hebt liggen is ongeveer even relevant als mijn ervaring, dus gaan roeptoeteren dat het allemaal goedkope rommel is.. ja.. dat is ongeveer even nuttig als roepen dat alles uit China geweldig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

corset schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Tja voor gek verklaren gaat wel erg ver. Voor die 50,- koop je zekerheid... de Apple laders zijn zeker goed. Er zijn in het verleden genoeg tests geweest met veel laders, waar heel veel gewoon rommel was. De dure Apple laders kwamen daar keer op keer uit als zeer degelijk en stabiel met minste vervuiling op het lichtnet.
Er zullen best wel goede laders van andere merken zijn....maar ik kan me voorstellen dat iemand liever net even wat meer geld uitgeeft voor zijn device. Jij hebt goede ervaring met je Ikea lader... maar je kan het ook anders treffen met laders, met alle ellende van dien.
Iemand gek verklaren is dommer dan dom.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
IKEA en veel andere merken zijn meestal wel prima, goedkope china meuk en de echte namaak die mee wil liften op een ander merk bijna nooit. YouTube: EEVblog #388 - Fake Apple USB Charger Teardown http://www.righto.com/201...ger-teardown-quality.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
gadgetpark schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:53:
100% fake, CE logo klopt geeneens , trash bin logo moet minimaal 7mm zijn. Klopt niks van is dus nep
Ben het eens wat het CE logo betreft, maar:
CyBeR in "Fake of originele lader"
en
https://tweakers.net/ext/f/Ve1d0XnuOkS3FGXj9hkLGLU7/full.jpg
...dat trash bin logo lijkt toch ook op originele laders klein te zijn, dus minimaal 7mm als regel?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
@corset en @Tommie12
Ik beveel niks aan, ik zeg gewoon wat ik al jaren gebruik, en dat dit nog altijd goed gaat.

Het zijn die dure originele Apple kabels trouwens die snel defect gaan.
Mijn laders heb ik teruggevonden op die testsites, en die blijken goed te zijn met echt CE label.
Met die goedkope kabels is het simpel: ofwel zijn ze na een week stuk, ofwel overleven ze alles. Ze zijn gewoon een stuk robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
Tommie12 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:13:
En voor 2.5€ kan je nu al een draadloze lader vinden op ebay...
Daar komt geen wallplug bij, dus het grote probleem van scheiding tussen 220V en 5V is geen issue.
Behalve dat je lader zelf in de fik kan vliegen. Succes met je opstalverzekering...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
J-roenn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:01:
[...]

hier een ervaring van iemand die op een school werkt waar 2300 leerlingen met iPad en zo'n 300 collega's met iPad rondlopen, bij gebruik van goedkope laders/kabels (eigenlijk bij alles wat niet gemaakt of gecertificeerd door Apple is) merken we dat de accu's veel sneller slijten dan bij iPads die altijd zijn opgeladen met de originele accesoires. enkele iPads die met kabeltjes van de Action zijn opgeladen hebben na 200 cycli nog een restcapaciteit van 20% t.o.v. uit fabriek... ook al meegemaakt dat de complete lightning poort op de iPad is doorgebrand na gebruik van fake laders...
Bij mij komt een oplader van bijvoorbeeld Aliexpress er nooit in. Het risico op brand / elektrocutie zal onder de streep niet heel groot zijn (het is niet dat mensen met bosjes tegelijk worden geëlektrocuteerd), maar wel een stuk meer dan als je gewoon een fatsoenlijke oplader koopt.

Echter ik zie niet in hoe een Action (of Ebay/Aliexpress) oplader capaciteit van een iPad zou kunnen beinvloeden. Het laden wordt geregeld door elektronica in de iPad zelf, niet in de lader. Als de lader niet genoeg stroom kan leveren zal de spanning inkakken. Geen idee wat de laadelektronica daarmee doet, maar waarschijnlijk zal hij dan gewoon langzamer laden, en dat zou enkel levensduur moeten verlengen van de accu (niet dat ik het zo aanraden als methode om de levensduur te verlengen, maar ik zie niet in hoe het de levensduur zou verkorten).

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 06-03-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
@Sissors Vaak wordt het laden niet bepaald door de lader, maar door de kabel. Niet 'geautoriseerde' kabels (hence: €€€), gaan sneller stuk.

Begrijp me goed, ik heb de nodige ervaringen met iPhone/iPad, ben zelfs naar Android 'overgestapt' (voor 3 maanden) vanwege bovenstaande achterlijkheid, maar de kabels die niet de goede chip hebben doen het goed.

Ik heb op dit moment diverse opladers. Ik draai Apple, Hema en andere merken dwars door elkaar heen. Ik heb nog géén shitty USB-lader gehad, wél fucking veel shitty 'Apple'-kabels.

NEEM GEEN GOEDKOPE CRAP UIT CHINA. Hema, Ikea, whatever. Ik heb boven een Hema dubbele adapter liggen, en dat geeft gewoon 5V, 1,2A en 2,5A uit het kreng. Goedgekeurd. De kabel moet je kopen, dan ben je klaar voor €25.

Dat kost geld, maar scheelt je gezeik, slecht laden en worst-case-scenario: een afgebrand huis.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
Als je een beetje in electronica geinteresseerd bent, is het kanaal van Big Clive erg interessant.

YouTube: bigclivedotcom

Hij sloopt veel spullen, vaak china-import, en komt soms gevaarlijk spul tegen. Hij legt het ook uit aan de hand van schema's.
Zelfs als je het niet snapt zijn z'n video's erg ontspannend om te zien :)

voorbeeldjes:

YouTube: Inside some dodgy Chinese USB power supplies from Greece.
YouTube: Horrific USB power supply fault. (Electrocution risk.)
YouTube: Computer killing powered USB hub. (Mac murderer)
YouTube: Silly isolation fail in cheap USB power supply.

en natuurlijk ook de IKEA Koppla haalt ie uit elkaar:

YouTube: Teardown of an IKEA Koppla USB power supply.

[ Voor 48% gewijzigd door Geronimous op 12-03-2018 20:06 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er netjes uit die Koppla

Pagina: 1