Hallo Tweakers!
Ik heb een probleem met mijn desktop, deze start namelijk niet meer op. Het enige wat er gebeurt is dat de alle fans gaan draaien, voor de rest geen beeld (op beide schermen) en de lampjes op het toetsenbord en muis gaan ook niet aan. Ik kan geen duidelijke aanleiding voor dit probleem verzinnen anders dan slijtage (geen aansluiting of installatie van nieuwe (rand)apparatuur of software).
Ik heb de pc opengemaakt, en alle componenten van het moederbord verwijderd die niet noodzakelijk waren en ik heb de pc geprobeerd op te starten met 1 stuk ram en de grafische kaart. Ook het resetten van het moederbord dmv het verwijderen en opnieuw plaatsen van de batterij heeft niet geholpen.
Ik vermoed zelf dat het een probleem met het moederbord is, gezien ik ook niet in de BIOS kan komen, maar ik heb niet genoeg verstand hiervan om dit met 100% zekerheid te bepalen. Ik hoop dat jullie meer licht over deze zaak kunnen schijnen!
Voor de volledigheid de specs (en ja, het is al een oudje
)
Processor: AMD Phenom II X6 1090T 3.20GHz 6MB AM3 Black Box
Moederbord: Asus M5A99X EVO AMD 990X, SATA600 RAID
Ram: Corsair 2GB, DDR3, PC10666, CL8, XMS3 (4x)
HDD: Seagate Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, ST3500413AS (2x)
Grafische kaart: XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6970 2GB 2xDVI/HDMI/2xDP
Voeding: Antec Voeding High Current Gamer 620W
Netwerkkaart: TP-Link PCI Adapter TL-WN851ND WiFi N300
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik heb een probleem met mijn desktop, deze start namelijk niet meer op. Het enige wat er gebeurt is dat de alle fans gaan draaien, voor de rest geen beeld (op beide schermen) en de lampjes op het toetsenbord en muis gaan ook niet aan. Ik kan geen duidelijke aanleiding voor dit probleem verzinnen anders dan slijtage (geen aansluiting of installatie van nieuwe (rand)apparatuur of software).
Ik heb de pc opengemaakt, en alle componenten van het moederbord verwijderd die niet noodzakelijk waren en ik heb de pc geprobeerd op te starten met 1 stuk ram en de grafische kaart. Ook het resetten van het moederbord dmv het verwijderen en opnieuw plaatsen van de batterij heeft niet geholpen.
Ik vermoed zelf dat het een probleem met het moederbord is, gezien ik ook niet in de BIOS kan komen, maar ik heb niet genoeg verstand hiervan om dit met 100% zekerheid te bepalen. Ik hoop dat jullie meer licht over deze zaak kunnen schijnen!
Voor de volledigheid de specs (en ja, het is al een oudje
Processor: AMD Phenom II X6 1090T 3.20GHz 6MB AM3 Black Box
Moederbord: Asus M5A99X EVO AMD 990X, SATA600 RAID
Ram: Corsair 2GB, DDR3, PC10666, CL8, XMS3 (4x)
HDD: Seagate Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, ST3500413AS (2x)
Grafische kaart: XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6970 2GB 2xDVI/HDMI/2xDP
Voeding: Antec Voeding High Current Gamer 620W
Netwerkkaart: TP-Link PCI Adapter TL-WN851ND WiFi N300
Alvast bedankt voor de moeite!