Phono preamp icm Sonos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Heb hier en daar wat zitten inlezen, maar ik zit met het volgende. Ik heb sinds kort een Sonos systeem in mijn huis. Hiervoor had ik een Denon receiver met phono ingang voor mijn platenspeler.

Nu wil ik denk ik een Sonos connect kopen, en mijn platenspeler hierop aansluiten. Hier heb ik denk ik alleen nog een preamp voor nodig. Maar welke moet ik hebben? Ik zie ze op Aliexpress al voor 10 euro, maar ik zie ze in diverse shops ook van 1000 euro.

Mijn vraag: Hoe belangrijk is die preamp? Kan ik gewoon met een hakkietakkie ding het signaal versterken, of zit er nog wel echt kwaliteit verschil in?

Hebben jullie tips voor een goed model? Budget max 100 euro, tenzij iemand echt een goede reden weet waarom ik meer zou uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Een pre-amp hoeft geen 1000 euro te kosten, maar die cheap ass van 10 euro zal ook wel niet veel soeps zijn. Deze kwam ik tegen, iets boven je budget, maar geen grote bedragen:

https://www.hifiklubben.n...riaaphono-voorversterker/

Er zijn vast meer goede te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je voor platenspeler?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 10:42
Phonobox MM van Pro-Ject of de PP2 van NAD. De laatste heeft zowel voor MM als MC elementen een aansluiting, altijd handig.

Ga je nu speciaal voor je platenspeler een Sonos Connect kopen? In dat geval zou ik zeggen: koop een Play:5. Dan heb je er direct een speaker bij.
Ga je de Connect op een HiFi installatie aansluiten dan gaat dat verhaal niet op natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Een Thorens TD 160, een oudje :)
christiaans schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:58:
Ga je nu speciaal voor je platenspeler een Sonos Connect kopen? In dat geval zou ik zeggen: koop een Play:5. Dan heb je er direct een speaker bij.
Ga je de Connect op een HiFi installatie aansluiten dan gaat dat verhaal niet op natuurlijk:)
Ja eigenlijk een connect voor mijn platenspeler alleen, ik heb al een Playbar, sub en 2x Play1 als complete surround setup ook. Dus om ook nog een losse Play 5 te kopen vind ik een beetje ver gaan. Wil mijn muziek over de gehele installatie.

Ik ga die preamp van Pro-Ject eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toeval wel dat ik ook een Thorens TD16 heb. MK1 om precies te zijn, in het wit. Mooi beestje, komt bij mij eigenlijk te weinig aan zijn trekken.
Ik heb uiteindelijk een simpel preampje van 20-30 euro bij COnrad gehaald. Doet het prima. En op een Sonos hoef je toch geen zware audiofiele kwaliteit te verwachten, dus alles wat je duur betaalt is onzin.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1