Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 21:20
Hallo!

Een vriendin van mij studeert hier in Nederland en haar ouders willen graag een 2-slaapkamer flat voor haar kopen in Groningen. Voor haar in om in te wonen en te delen met een ander persoon en voor daarna als investering.

Voor zover ik zelf via Google heb kunnen vinden, is het beste wat ze kunnen doen contact opnemen met een makelaar die ook in het engels spreekt en via daar alle benodigde contracten/financien etc. mee te regelen, en vervolgens een vergunning voor verhuren te krijgen via hun.

Is het zo simpel of zie ik hier iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Keipi schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:08:
Hallo!

Een vriendin van mij studeert hier in Nederland en haar ouders willen graag een 2-slaapkamer flat voor haar kopen in Groningen. Voor haar in om in te wonen en te delen met een ander persoon en voor daarna als investering.

Voor zover ik zelf via Google heb kunnen vinden, is het beste wat ze kunnen doen contact opnemen met een makelaar die ook in het engels spreekt en via daar alle benodigde contracten/financien etc. mee te regelen, en vervolgens een vergunning voor verhuren te krijgen via hun.

Is het zo simpel of zie ik hier iets over het hoofd?

Alvast bedankt!
Ze zullen wel ooit naar Nederland moeten komen als ze gaan kopen ivm notaris etc. Het overige is vrij simpel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
Die vergunning (onttrekkingsvergunning) is nog wel even een dingetje in Groningen. Door overlast door (studenten)kamerverhuur, maar ook de praktijken van enkele "huisjesmelkers" ligt de afgifte van die vergunningen onder het spreekwoordelijke vergrootglas. Er zijn quota per wijk, straat en nog een hele rits regels, dus je kunt niet zomaar een pand kopen en er vanuit gaan dat het met die vergunning wel goed komt. Maar goed, regel inderdaad een behoorlijke lokale aankoopmakelaar, wees duidelijk over de verhuur, en hij/zij weet wel hoe het verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26
En normaal kan je een volmacht geven aan de notaris om te tekenen in jouw plaats, dan moet je niet naar NL komen. In België kan dat perfect.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag dit wel? Straks krijg je dezelfde toestanden als in London, zowat het halve huizenbestand opgekocht is door buitenlandse partijen als belegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:57:
Mag dit wel? Straks krijg je dezelfde toestanden als in London, zowat het halve huizenbestand opgekocht is door buitenlandse partijen als belegging.
Dat is al het geval in grote studentensteden....of de apartementjes gaan de airbnb in.

Wat iemand hierboven al opmerkte zijn er nog wel wat extra regeltjes in Groningen. Maar aangezien hun dochter er in gaat wonen is daar wel iets op te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door descon op 05-03-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basje050
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:27
Ik woon zelf toevallig ook in Groningen en zou je wel verder willen helpen als je daar nog naar op zoek bent. Stuur me gerust een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Carnoustie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:54:
Die vergunning (onttrekkingsvergunning) is nog wel even een dingetje in Groningen. Door overlast door (studenten)kamerverhuur, maar ook de praktijken van enkele "huisjesmelkers" ligt de afgifte van die vergunningen onder het spreekwoordelijke vergrootglas. Er zijn quota per wijk, straat en nog een hele rits regels, dus je kunt niet zomaar een pand kopen en er vanuit gaan dat het met die vergunning wel goed komt. Maar goed, regel inderdaad een behoorlijke lokale aankoopmakelaar, wees duidelijk over de verhuur, en hij/zij weet wel hoe het verder moet.
Met 2 bewoners is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak86
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05 07:39
Mocht dat niet lukken, dan helpt het vaak om zoon/dochter 1% eigenaar van de woning te maken
Pagina: 1