Sinds een tijdje is de muis van mijn Chuwi Lapbook 14.1 er opeens mee gestopt. Gewoon na een keer opstarten deed de muis niks. Hij staat nog wel bij apparaatbeheer, maar drivers herinstallleren lost het niet op. Ten einde raad zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd, helaas ook geen verbetering. Daarna nog de computer opengehaald en de ribbon cable opnieuw aangesloten, ook zonder resultaat.
Als ik geen USB muis ingeplugd heb staat dit nog bij apparaatbeheer, voor zover ik weet is dat inderdad de touchpad (dat gedraagt zich bij deze laptop altijd als een gewone muis in apparaatbeheer).

Ik vermoed dus dat er geen hardware defect is, maar zijn er nog dingen die ik kan proberen om het wel werkend te krijgen? (De laptop heeft geen functietoets die het touchpad uitschakelt trouwens)
Als ik geen USB muis ingeplugd heb staat dit nog bij apparaatbeheer, voor zover ik weet is dat inderdad de touchpad (dat gedraagt zich bij deze laptop altijd als een gewone muis in apparaatbeheer).

code:
1
2
3
4
5
6
7
| Device HID\VID_258A&PID_6A88&MI_01&Col01\7&2066c9af&0&0000 was started. Driver Name: msmouse.inf Class Guid: {4D36E96F-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Service: mouhid Lower Filters: Upper Filters: |
Ik vermoed dus dat er geen hardware defect is, maar zijn er nog dingen die ik kan proberen om het wel werkend te krijgen? (De laptop heeft geen functietoets die het touchpad uitschakelt trouwens)