veertig-procent-van-nederlanders-hergebruikt-wachtwoord-en-z

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
nieuws: 'Veertig procent van Nederlanders hergebruikt wachtwoord en zit op gr...
@duqu

Ik vind dat
'Veertig procent van Nederlanders hergebruikt wachtwoord en zit op gratis wifi'
de indruk wekt dat het hier gaat om dezelfde groep. Dus 40% van de ondervraagden herbruikt zijn wachtwoord EN zit regelmatig op gratis WiFi. Even verder staat echter dat
veertig procent van de Nederlanders zijn wachtwoord hergebruikt voor verschillende diensten. Hetzelfde percentage zegt regelmatig gebruik te maken van gratis openbare hotspots.
. Dus: 40% herbruikt zijn wachtwoord, EN 40% zit regelmatig op gratis WiFi. In theorie is het dus mogelijk dat het hier gaat om volledig gescheiden groepen. Ik vraag me nu af hoe groot de overlap is tussen die twee groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
@MSteverink, je tag aan de auteur (@duqu) klopte niet - fixed.

En volgens de bron is het optie twee:
Zo stelt de helft van de Nederlanders software-updates weleens uit en gebruiken 4 op de 10 Nederlanders regelmatig gratis openbare wifi-netwerken. Ook kiezen 4 op de 10 Nederlanders hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts, bijvoorbeeld voor e-mail, bankrekening en webwinkels.
... dus het artikel op Tweakers is terecht verwarrend, zoals jij stelt, door die zin "Veertig procent van Nederlanders hergebruikt wachtwoord en zit op gratis wifi".

Maar nog liever zou ik het volledige onderzoek bekijken, ik geloof namelijk niet dat dit een eerlijk, goed en representatief onderzoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi! Dank voor de opmerking. Ik begrijp wat je bedoelt, die extra informatie in de titel maakt hem vatbaar voor de een andere interpretatie. Heb 'm dan ook aangepast.