Nieuwe externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb een externe harde schijf die ik al zoveel jaar heb dat ik het niet meer weet. Ik gebruik ze voor back ups.

Volgens een S.M.A.R.T. test die ik een paar maanden geleden deed, is er nog geen enkel probleem. Maar mijn vraag is of ik toch maar eens moet kijken naar een nieuwe om zeker te zijn?

Ze wordt niet vaak gebruikt, enkel om eens een back-up te maken om de twee maanden ongeveer. Daarnaast staat ze steeds stil, ze wordt niet verplaatst of ergens meegenomen.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik neig ernaar om te zeggen: niets aan de hand. Hardeschijven gaan niet zomaar stuk en je gebruikt het zelden. Zeker als de smart-test nog geen problemen aangeeft.

Hangt er vanaf hoe belangrijk de data is. Wat je kunt doen is een 2e externe hardeschijf aanschaffen en deze extern opslaan.

Om hoeveel data gaat het?

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
In mijn ogen is de kans groter dat je nieuwe schijf kapot gaat binnen een paar maanden dan dat je oude schijf kapot gaat.

Dat gezegd hebbende... Veel mensen hebben op hun "backup" schijf de enige kopie staan van hun belangrijke spullen. Als dat bij jou ook zo is zou ik nu nog een extra schijf kopen en in ieder geval zorgen dat je jouw data dubbel hebt.