TheBorg schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:18:
Bel wel meteen. Misschien is de vacature verwijderd omdat er voldoende reacties zijn en de sollicitatie rondes zijn begonnen. Je kunt prima vragen of de vacature is verwijderd omdat deze al is ingevuld of dat het nog mogelijk is om te solliciteren. Eigenlijk kun je alles vragen, het belangrijkste is de manier waarop je het vraagt. Ben beleefd en geinterresseerd, niet opdringerig en hopeloos. Je wilt niet weten hoe vaak het laatste gebeurd... Niemand wil een opdringerige vervelende collega.

Ik vond het ook niet echt bepaald erg klinken als ik puur alleen maar vraag waarom de vacature is verwijderd, als ik het inderdaad maar normaal vraag.
Supertips schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:16:
Het nabellen waarom ik totaal geen reactie ontving op verschillende sollicitaties leverder mij uiteindelijk een baan op.
Er was iets misgegaan bij het koppelen van mijn sollicitatie aan de vacature. Deze was inmidels al vervuld maar er was net een andere functie beschikbar gekomen en die hadden zij nog niet bekend gemaakt en daar paste ik goed in. Anderhalve week na dat telefoontje was ik daar aan het werk.
Dus nabellen waaron je geen reactie krijgt is heel erg goed, maar doe het niet te snel na het versturen van de sollicitatie. Je kunt natuurlijk altijd even vragen waarom de vacature verwijderd is van de website. Dan toon je belangstelling en geef je aan dat je erg geïntresseerd bent in die functie.
Het gaat mij inderdaad niet om de feit dat ik geen reactie heb gekregen, meer omdat de vacature is verwijderd net na dat ik solliciteer, vind dat een beetje verdacht.
Ik ben alleen bang dat als ik ga bellen met de vraag waarom is het verwijderd, ze meteen denken dat ik zo'n iemand ben die alleen maar meteen op belt om meer op te vallen.