Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zoek een?
'Stereoset'.
Althans, mijn ouders (70+) zoeken een vervanging van hun huidige audioset (JVC uit de jaren '80 met dubbel cassettedek, platenspeler, tuner, losse CD-speler) etc etc.

Wat is je budget?
300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijke functies: FM-radio (tja), CD's/DVD-speler, er moet een platenspeler op aangesloten kunnen worden al dan niet met een voorversterker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een Samsung HT-J4500 lijkt me wel wat. Daar zitten alle functies die we nodig hebben al ingebouwd (DVD/BluRay/audio-CD), ziet er redelijk simpel te bedienen uit en heeft een HDMI-out met ARC zodat we hem ook op de TV kunnen aansluiten. En zelfs Bluetooth. Enige wat we dan nog nodig hebben is een platenspeler al dan niet incl voorversterker.Enige waar ik me nog zorgen over maak is de geluidskwaliteit van de bijbehorende speakers.

De islam kan uw vrijheid schaden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel reëel, dat je je zorgen maakt over de kwaliteit van de bijgeleverde speakers. Dat kan uiteraard niet veel soeps zijn voor die prijs, 199 Eurie all-in.
Wil je wat beters, dan zul je een stuk dieper in de buidel moeten tasten. Dan zit je uiteraard ook vast aan een kwalitatief betere versterker enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn ouders hebben een aantal jaar iets soortgelijks voorgehad. Hebben uiteindelijk hun oude Technics speakers gehouden (die waren prima) en een losse Kenwood receiver gekocht. Is later toen de VCR/DVD combi het begaf nog een simpel BR spelertje bijgekomen wat gewoon aan de TV hangt.
Zijn dus bij stereo gebleven, maar boeit hun verder echt niks. Films kijken ze gewoon op TV met stereogeluid, zijn niks anders gewend namelijk. Zelfde leeftijdscategorie ;)

Als je die kant in wilt moet je voor 300 euro wel een leuk receivertje kunnen kopen. Zal zo ff zoeken voor wat suggesties :)

Edit: zie https://www.hificorner.nl/audio-hi-fi/stereo/microsets/
Zit best wat leuks tussen. Ga er dan vanuit dat de BR speler los gekocht wordt, via TV aangesloten wordt en evt hergebruik van speakers.
Wil daar aan toevoegen dat het spul van Denon / Marantz prima is, en dat we op de slaapkamer een Panasonic hebben staan met ongeveer gelijke speakers als ze bij hificorner hebben, en waarvan de soundstage me nog steeds positief blijft verbazen :)

[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 12-03-2018 21:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)