Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 08:35
Mijn vraag
Weet iemand of het mogelijk is om de nieuwe update van Android te forceren op mijn toestel?
Ik wil namelijk heel graag over naar Android Oreo :*)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S8, Vodafone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het standaard zoeken naar updates werkt jammer genoeg niet
Ook heb ik ergens gelezen dat ik iets met de Google service framework moest wijzigen, maar dat kon ik zo snel niet vinden.

Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door boemanown op 05-03-2018 13:02 ]

Beste antwoord (via boemanown op 05-03-2018 13:02)

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 09:25
Mrjraider schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Vaak is een OTA eerder dan Smartswitch. Mijn Vodafone ontvangt in ieder geval nog niets via OTA of Smartswitch.
Smart Switch is in de regel eerder dan OTA. Voor Vodafone is de 8.0 update nog niet uit (zit nu op G950FOVF1AQK3), Vodafone heeft een eigen firmware versie, dus die zal je nog niet via OTA of SS kunnen binnen hengelen (omdat die nog niet uit is)...

Mocht je een Vodafone (of een andere carrier) firmware hebben, zou je inderdaad via Odin de nederlandse (PHN) firmware kunnen flashen. Dit zou ook geen gevolgen moeten hebben voor KNOX etc.

[ Voor 31% gewijzigd door CyberJohn op 05-03-2018 10:45 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja flashen met Odin. Zie het ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Je zou eventueel via Smart Switch via de computer kunnen proberen.

Als je de telefoon aansluit, zou hij melding moeten geven dat er een nieuwe update is, krijg je die niet. Stuur dan even je huidige software versie en buildnummer, dan kan ik zien of je wellicht een firmware uit een andere regio hebt.
Mrjraider schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:29:
Ja flashen met Odin. Zie het ervaringen topic.
Dit zou dan niet nodig moeten zijn. Omdat de update reeds uit is in NL.

[ Voor 24% gewijzigd door CyberJohn op 05-03-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
CyberJohn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:29:
Je zou eventueel via Smart Switch via de computer kunnen proberen.

Als je de telefoon aansluit, zou hij melding moeten geven dat er een nieuwe update is, krijg je die niet. Stuur dan even je huidige software versie en buildnummer, dan kan ik zien of je wellicht een firmware uit een andere regio hebt.

[...]

Dit zou dan niet nodig moeten zijn.
Vaak is een OTA eerder dan Smartswitch. Mijn Vodafone ontvangt in ieder geval nog niets via OTA of Smartswitch.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
Mrjraider schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Smart Switch is in de regel eerder dan OTA. Voor Vodafone is de 8.0 update nog niet uit (zit nu op G950FOVF1AQK3), Vodafone heeft een eigen firmware versie, dus die zal je nog niet via OTA of SS kunnen binnen hengelen (omdat die nog niet uit is)...

Mocht je een Vodafone (of een andere carrier) firmware hebben, zou je inderdaad via Odin de nederlandse (PHN) firmware kunnen flashen. Dit zou ook geen gevolgen moeten hebben voor KNOX etc.

[ Voor 31% gewijzigd door CyberJohn op 05-03-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@boemanown je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? (Buiten op 'update' drukken?) Daarnaast is het ook wel handig om te vermelden welke versie, provider, etc. je nu hebt.

Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
CyberJohn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Ik zit bij Vodafone.
Dan is dat de rede waarom ik de update nog niet heb.

Weet je toevallig wanneer deze update uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
boemanown schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Ik zit bij Vodafone.
Dan is dat de rede waarom ik de update nog niet heb.

Weet je toevallig wanneer deze update uitkomt?
Geen idee, kleinere updates meestal iets van 14 dagen. Maar ik heb geen idee hoe dat met grotere releases gaat.

Je zou altijd nog met Odin de normale Nederlandse versie moeten kunnen flashen, dat is geen hogere wiskunde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het feit dat je bij Vodafone zit, zegt niet alles over het toestel. Kan je uitzoeken welke software build je precies hebt?
Dat kan bijvoorbeeld op de manier zoals hier uitgelegd:
https://www.galaxyclub.nl...-mijn-toestel-buitenlands

Als je CSC niet PHN maar iets anders is, heb je waarschijnlijk een Vodafone branded versie, en kan de update later komen. Als je wel PHN hebt, is de update al wel beschikbaar en kan je hem desnoods handmatig downloaden en flashen.

Dit staat allemaal ook meerdere keren uitgelegd in [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie, dus lees daar bijvoorbeeld de laatste paar pagina's eens door om antwoord te krijgen op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
gwystyl schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:13:
Het feit dat je bij Vodafone zit, zegt niet alles over het toestel. Kan je uitzoeken welke software build je precies hebt?
Dat kan bijvoorbeeld op de manier zoals hier uitgelegd:
https://www.galaxyclub.nl...-mijn-toestel-buitenlands

Als je CSC niet PHN maar iets anders is, heb je waarschijnlijk een Vodafone branded versie, en kan de update later komen. Als je wel PHN hebt, is de update al wel beschikbaar en kan je hem desnoods handmatig downloaden en flashen.

Dit staat allemaal ook meerdere keren uitgelegd in [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie, dus lees daar bijvoorbeeld de laatste paar pagina's eens door om antwoord te krijgen op je vragen.
Bij mijn CSC staat FOV, dus neem aan dat het een Vodafone branded toestel is.
Ik zal is kijken op de ervaringen en discussies topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
CyberJohn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Geen idee, kleinere updates meestal iets van 14 dagen. Maar ik heb geen idee hoe dat met grotere releases gaat.

Je zou altijd nog met Odin de normale Nederlandse versie moeten kunnen flashen, dat is geen hogere wiskunde ;)
Ik zal vanavond is kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
boemanown schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:49:
[...]

Ik zal vanavond is kijken. :)
Controleer, zoals @gwystyl zei, wel even of je inderdaad op de VFS Firmware zit. Mocht er PHN staan zit je al op de Nederlandse firmware.

Ho ho, ik las over je vorige bericht heen. FOV is inderdaad een Vodafone firmware, tevens niet voor de Nederlandse Vodafone...

[ Voor 18% gewijzigd door CyberJohn op 05-03-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
CyberJohn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Controleer, zoals @gwystyl zei, wel even of je inderdaad op de VFS Firmware zit. Mocht er PHN staan zit je al op de Nederlandse firmware.

Ho ho, ik las over je vorige bericht heen. VOF is inderdaad een Vodafone firmware, tevens niet voor de Nederlandse Vodafone...
Ik heb al een beetje zitten zoeken, zoals op deze site link.
Hier staat best een lange lijst met verschillende codes en zie FOV niet staan. Weet jij voor welk land FOV staat?

Ik heb het al gevonden. Mijn telefoon komt blijkbaar uit Slovenie |:(

[ Voor 5% gewijzigd door boemanown op 05-03-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bedoel je niet OVF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
boemanown schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Ik heb al een beetje zitten zoeken, zoals op deze site link.
Hier staat best een lange lijst met verschillende codes en zie FOV niet staan. Weet jij voor welk land FOV staat?

Ik heb het al gevonden. Mijn telefoon komt blijkbaar uit Slovenie |:(
FOV zijn een rijtje met landen, waaronder Spanje, Duitsland, Slovenië, UK, Zwitserland, Zuid Afrika, en nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
CyberJohn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:28:
[...]

FOV zijn een rijtje met landen, waaronder Spanje, Duitsland, Slovenië, UK, Zwitserland, Zuid Afrika, en nog een paar.
Is het dan nog wel mogelijk om met Odin te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdkpdk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-02-2024
Mijn Galaxy S8 heeft hetzelfde probleem.
Het heeft AUT als PHN, dus ik heb een toestel uit Zwitserland.
Zoals ik gelezen heb kan ik flashen met Odin naar de nieuwste update van Android 8 maar ik doe het liever via het toestel.
Ik kan alleen nergens vinden wanneer Zwitserse toestellen hun Oreo update krijgen.
Kan iemand mij aan de datum van deze update helpen?

Groeten,
Piet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Nee dat kan niet. We werken niet bij Samsung...
Enige wat je kunt doen is via odin forceren zoals al eerder is genoemd

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdkpdk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-02-2024
Okay duidelijk, dan ga ik dat aankomend weekend doen.
Ik heb de Zwitserse update gedownload maar kan ik ook de Nederlandse versie gelijk flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Is allemaal dezelfde multi csc OXM versie dus maakt niks uit

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t18dj
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb de firmware van mijn S8 ook proberen te flashen naar PHN (was eerst VDF VDF VDF) door middel van Sammobile en Odin.
Mijn doel was om sneller updates te krijgen van Samsung zelf zonder dat Vodafone dit eerst moest doorzetten.

Nu heb ik als CSC: OXM

Bij SW-versie serviceprovider staat het volgende:
SM-G950F_OXM_XEU_00_0020
XEU/PHN/VDF

Ik heb helaas nog geen update voor de beveiligingsupdate van mei terwijl deze al een tijdje beschikbaar zou moeten zijn.

Wat is er foutgegaan tijdens het flashen? OF is het gewoon niet mogelijk te flashen naar algemeen Nederlands (PHN)

Groet Tom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wel een fabrieks reset gedaan? Want dat moet anders krijg je dus geen PHN/PHN/VDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t18dj
Mrjraider schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:44:
Wel een fabrieks reset gedaan? Want dat moet anders krijg je dus geen PHN/PHN/VDF
Ja, hele telefoon was leeg erna..

Echter kreeg ik een melding dat ik de telefoon moest factory resetten zodra ik de simkaart features van de provider wil gebruiken, dit heb ik niet gedaan.
Wellicht dat het dan wel had gewerkt.

[ Voor 29% gewijzigd door t18dj op 01-06-2018 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t18dj
tomheuts schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Ja, hele telefoon was leeg erna..

Echter kreeg ik een melding dat ik de telefoon moest factory resetten zodra ik de simkaart features van de provider wil gebruiken, dit heb ik niet gedaan.
Wellicht dat het dan wel had gewerkt.
Update:

Het is gelukt!
Nadat je de firmware hebt geflashed moet je handmatig het volgende doen op je telefoon:

Ga naar instellingen -> Info over telefoon
Onderaan staat "zoekt u iets anders?" tik op Resetten.
(TIP maak een backup van te voren voor je begint aan het flashen!!!)

Laat de simkaart in het toestel.

Zodra de telefoon helemaal leeg is en opnieuw gaat opstarten als "fabrieksinstellingen" kun je alles terugzetten.
Kijk bij Instellingen -> Info over telefoon -> softwareversie -> SW-versie serviceprovider.

Ik heb nu PHN/PHN/VDF (ik kreeg direct een melding van een software update voor mei 2018 terwijl Vodafone deze nog niet heeft uitgebracht. Toestel is nu dus PHN ofwel algemeen Nederlandse firmware).

:)

Groetjes
Pagina: 1