Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme meter oorzaak defecte apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Woon sinds een jaar in een huis met een slimme meter, is door de vorige bewoner geplaatst. Een Karmstrup 162

Afbeeldingslocatie: https://www.multical.hu/kamstrup162.jpg

Nu heb ik in een jaar tijd 3 defecte apparaten, die ik zelf nagenoeg nieuw heb gekocht en al die jaren probleemloos hebben gefunctioneerd.

Ook vertoond de TV soms vreemde kuren, die daarvoor niet aanwezig waren. Zoals random inschakelen en beeld wat niet wilt opkomen zetten.

Verde al 2 defecte LED lampen, eentje die je toen dr tijd kreeg bij de postcode loterij, 2010 ofzo. Ken heel veel mensen die deze led lamp hebben en bij niemand is deze defect. En een Philips van nog geen 2 jaar oud.

Iemand zulke symptomen ook al gehad? Heb contact gehad met de energieleverancier die erkennen het niet helaas.

https://community.consume...aatsing-slimmer-meter-929

Dit betreft vooral inductieplaten, maar niet alleen tijdens plaatsing van de meter, ook daarna wanneer de meter al in gebruik is.

edit: En ik heb 2 speciale LED dimmers, die knipperen op de zwakste stand en hoogste stand. Zelfde dimmers zaten ook in mijn oude huis met ouderwetse meter en dit probleem was er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door sugarlee89 op 05-03-2018 09:43 ]

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:22

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Lijkt mij ook erg sterk.

Ik denk dat je eerder moet kijken of er iets mis is met de veredeling van je apparaten over de groepen.

1 Zijn er bijvoorbeeld aarden draden?

2 Heb je er bijvoorbeeld last van als de Magnetron aangaat?

etc..

Usenet handleidingen

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Het korte antwoord is: nee.

PVO

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 12:05
Is de netspanning in je nieuwe huis hoger? Zou het eerder daarin zoeken dan in je slimme meter. Die meet alleen wat er langs komt, en past niets aan aan de elektriciteit die je huis binnenkomt.

[ Voor 64% gewijzigd door Jape op 05-03-2018 10:14 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nog nooit van het fenomeen DC offset gehoord, en de complete elektronica in een slimme meter kan geen storingen veroorzaken. Lijkt me sterk.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
sugarlee89 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Nog nooit van het fenomeen DC offset gehoord, en de complete elektronica in een slimme meter kan geen storingen veroorzaken. Lijkt me sterk.
Je hebt de slimme meter blijkbaar al aangewezen als oorzaak, en wilt alleen bevestiging. Waarom in de topictitel dan nog een vraagteken?
Slimme meter oorzaak defecte apparatuur?
Is de netspanning hoger of lager dan waar je eerst woonde? Is er mogelijk een andere bron die storing kan veroorzaken? Zit je nu kort bij een industriegebied, of juist buitenaf aan het einde van de stroomkabel? Is er nieuw apparatuur bijgekomen? Apparatuur kan kapot gaan, zeker als ze zoals je zelf zegt al jaren probleemloos gewerkt hebben. (bewoners plaatsen geen slimme meters, dat doet de netwerkbeheerder.)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Het is alleen een shunt met wat meetapparatuur en een display. Hoe moet dit je net beinvloeden?

http://www.yamaki-ec.co.jp/eng/faq/files/shunt_faq.pdf
Kamstrup 162L is type approved according to the Measuring Instrument Device (MID) for active positive
energy and according to national requirements for other energy types, where required.
– Active positive energy EN 50470-1
EN 50470-3
– Reactive energy and
active negative energy IEC 62052-11
IEC 62053-21

IEC 62053-23
– Terminal DIN 43857
– SO pulse output DIN 43864
– Optical interface DLMS/COSEM, EN 62056-21 mode A
– OBIS/EDIS codes IEC 62056-61

Measuring principle Current measurement by shunt
Voltage measurement by voltage division

PVO

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
Kan je eens het voltage meten in je woning, en af en toe eens kijken of het fluctueert.
Pagina: 1