Mijn vraag
Ik heb afgelopen weekend mijn pc een upgrade gegeven en het moederbord, cpu en ram vervangen.
Alles gaat goed tot ik mijn videokaart connecteer. Dan krijg ik 5 korte biepjes en start hij toch door.
Een uur voor het vervangen van de onderdelen deed de GPU het nog perfect.
Ligt het probleem aan de videokaart die tijdens het verplaatsen mss toch beschadigd zou zijn, of ligt dit eerder aan de voeding?
De PC werkt overigens perfect met de onboard gpu.
Relevante software en hardware die ik gebruik
nieuwe hardware:
- ASRock Z370 Pro4
- Intel Core i5 8600K
- Corsair Vengeance LPX
gerecupereerde hardware:
- Club 3d R9 280x RoyalKing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al de voedingskabels met elkaar omgewisseld in de GPU, zowel de 8-pins als de 6-pins vanuit dezelfde kabel geprobeerd. ander PCI slot
de enige manier dat ik geen biepjes krijg is zonder GPU of met enkel de 8-pins, maar dan krijg ik natuurlijk geen beeld.
Ik heb afgelopen weekend mijn pc een upgrade gegeven en het moederbord, cpu en ram vervangen.
Alles gaat goed tot ik mijn videokaart connecteer. Dan krijg ik 5 korte biepjes en start hij toch door.
Een uur voor het vervangen van de onderdelen deed de GPU het nog perfect.
Ligt het probleem aan de videokaart die tijdens het verplaatsen mss toch beschadigd zou zijn, of ligt dit eerder aan de voeding?
De PC werkt overigens perfect met de onboard gpu.
Relevante software en hardware die ik gebruik
nieuwe hardware:
- ASRock Z370 Pro4
- Intel Core i5 8600K
- Corsair Vengeance LPX
gerecupereerde hardware:
- Club 3d R9 280x RoyalKing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al de voedingskabels met elkaar omgewisseld in de GPU, zowel de 8-pins als de 6-pins vanuit dezelfde kabel geprobeerd. ander PCI slot
de enige manier dat ik geen biepjes krijg is zonder GPU of met enkel de 8-pins, maar dan krijg ik natuurlijk geen beeld.