5 beeps bij het connecteren van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 17:07
Mijn vraag
Ik heb afgelopen weekend mijn pc een upgrade gegeven en het moederbord, cpu en ram vervangen.
Alles gaat goed tot ik mijn videokaart connecteer. Dan krijg ik 5 korte biepjes en start hij toch door.
Een uur voor het vervangen van de onderdelen deed de GPU het nog perfect.
Ligt het probleem aan de videokaart die tijdens het verplaatsen mss toch beschadigd zou zijn, of ligt dit eerder aan de voeding?
De PC werkt overigens perfect met de onboard gpu.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nieuwe hardware:
- ASRock Z370 Pro4
- Intel Core i5 8600K
- Corsair Vengeance LPX

gerecupereerde hardware:
- Club 3d R9 280x RoyalKing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al de voedingskabels met elkaar omgewisseld in de GPU, zowel de 8-pins als de 6-pins vanuit dezelfde kabel geprobeerd. ander PCI slot
de enige manier dat ik geen biepjes krijg is zonder GPU of met enkel de 8-pins, maar dan krijg ik natuurlijk geen beeld.

Beste antwoord (via graskonijntje op 11-03-2018 11:40)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zou nog even nakijken of je GPU wel over een UEFI-enabled bios bezit. Dit kun je doen met GPU-Z. Als dat niet het geval is denk ik dat het flashen van een UEFI bios wel eens een oplossing zou kunnen zijn :)

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het makkelijkste zou zijn je videokaart in een andere PC testen om te zien of hij nog goed werkt (of op je oude moederbord).

Een bios update kan je ook eerst even proberen - er staat verder niets bij over GPU incompatability maar het is het proberen waard:

https://www.asrock.com/MB/Intel/Z370%20Pro4/index.asp#BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
De voeding is dan vrij relevant :+

Kijk ook even in de bios of de boel is ingesteld op externe gpu.

Je hebt ergens primary graphics adapter staan. Zorg dat die op pci express staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Bedankt voor jullie tips.
Ik heb dit ook ondertussen getest, maar helaas kom ik niet verder.
Volgens de BIOS update procedure zou ik een progress bar moeten zien verschijnen, maar ik zie helemaal niets.
Ook als ik tijdens de opstart probeer in mijn BIOS te geraken, zie ik niets anders dan een zwart scherm.
Als ik hem herstart, kom ik wel mooi in windows terecht maar ik raak niet meer in mijn BIOS.
Ik heb reeds een clear CMOS geprobeerd, maar ik heb geen jumpers beschikbaar dus heb ik het contact gewoon met een schroevendraaier moeten doen.
Resultaat was helaas hetzelfde.
De BIOS updat heb ik trouwens vanuit windows geprobeerd.

Nog tips, of wordt dit een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
Welke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
De voeding is een bequiet BQT L7-630w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

Technomania

Huiskamer verslaafde.

https://ddr4motherboard.com/beepcodes/ASROCK-Z370-PRO4

Ik kom op een CPU-fout uit.

Succes. (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
graskonijntje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:31:
De BIOS updat heb ik trouwens vanuit windows geprobeerd.
Bekijk dan deze eens, schijnt toch een veiligere of betere manier te zijn dan vanuit Windows. YouTube: Asrock z370 Extreme 4, bios update with instant flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Deze morgen nog even vanalles geporbeerd:
bios batterij uitgehaald => kan terug in bios
bios geupdate
zonder GPU opstarten => geen biepjes en zie POST
met gpu opstarten => 5 biepjes en geen POST en kan dus weer niet in BIOS, wel windows eens die opgestart is
In BIOS nog eens de IGPU enabled zodat deze altijd wertk van zodra er losse GPU is geinstalleerd => 5 biepjes en geen POST/BIOS, wel windows

@Technomania het overzicht geeft inderdaad CPU aan, maar gezien het probleem zich enkel voordoet als ik de GPU connecteer, betwijfel ik dit toch.

Helaas is het inpluggen van deze GPU geen oplossing gezien deze nu al maar een paar milimeter over heeft in mijn huidige case en de andere case nog kleiner is dan deze.

Ik vermoed dat een nieuwe GPU de enige oplossing is?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Ik zou nog even nakijken of je GPU wel over een UEFI-enabled bios bezit. Dit kun je doen met GPU-Z. Als dat niet het geval is denk ik dat het flashen van een UEFI bios wel eens een oplossing zou kunnen zijn :)

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Bedoel je dan de GPU zelf?
ik heb namelijk net een andere GPU kunnen testen (Nvidia 210) en daar gaat het perfect mee. (helaas geen gaming capaciteiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
graskonijntje schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:04:
Bedoel je dan de GPU zelf?
ik heb namelijk net een andere GPU kunnen testen (Nvidia 210) en daar gaat het perfect mee. (helaas geen gaming capaciteiten)
Ja ik bedoel inderdaad de 280X zelf :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graskonijntje
De BIOS update voor de GPU was dus de oorzaak.
Bedankt @ECP0WERS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
ff een update,
alles ging goed: ik kon 2 schermen gebruiken (1e op gpu, 2e op mobo)
maar als ik wil gamen, crasht hij meteen als er iets moet berekend worden (als ik verder geraak dan de menu)
de eventviewer geeft een melding weer omtrent de amdkmdap.
als ik dat google, zie ik oplossingen zoals voltage van gpu verhogen of de tdrdelay verhogen. laatste heeft geen effect, het voltage verhogen ben ik niet zo happig op.
het probleem doet zich bij elke game voor. ik heb al drivers opnieuw geinstalleerd, maar blijft zelfde
als ik ene benchmark uitvoer, krijg ik foutmeldingen omtrent directx 11 en opengl. bij de benchmark zelfs een volledige pc crash.
ik heb het vermoeden dat die uefi bios op die gpu toch niet zo compatibel is.
enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt alsof je GPU aan zijn einde aan het raken is. Ding is bijna 5 jaar oud immers.

Voor de zekerheid, draai DDU en verwijder daarmee alle AMD drivers. Installeer daarna de nieuwste drivers van de AMD website.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
Installeer ook eens gpu-z. Wellicht wordt de gpu veel te heet vanwege ouderdom of koeler die niet meer goed koelt. Met gpu z kan je eea in de gaten houden. Temps ventilator speed etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 16-03-2018 22:43 ]

Pagina: 1