Sponsorred product placement?

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: Brein: bezoek aan thepiratebay.org daalde met 40 procent na blokkade
Ten eerste de vraag is niet of Tweakers haar ziel verkoopt aan belangengroepen.
De vraag is:
Kwalitatief, WAT staat hier nu eigenlijk behalve "Goh als we 1 specifiek domein blokkeren komen er inderdaad minder bezoekers op dat domein"
Ik zie niets over proxies (Die het prima doen!!!) Ik zie niets over NNTP (wat ook nog steeds leeft) ik zie nergens concrete cijfers waaruit blijkt dat er ook maar 1 artiest echt rijker is geworden door deze censuur maatregel
Ik zie geen wederhoor überhaupt...
Ja, het heeft er de schijn van dat dit gewoon een 1 op 1 overgenomen persberichtje van St. BREIN is....
Kunt u dat weerleggen?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Snap nog niet helemaal wat je met dit topic wilt bereiken. Tweakers is een nieuwssite die o.a. verslag doet van dit soort onderwerpen. Gezien The Pirate Bay al vaker in het nieuws is geweest en dit specifieke onderwerp (blokkade van The Pirate Bay) al vaker in het nieuws en ook op Tweakers voorbij is gekomen (de eerste keer was in 2013 betreffende Nederlandse providers en Pirate Bay) lijkt mij dit nieuwsitem meer dan relevant.

Tweakers kan zelf hierin niet voorzien in dat soort data, tenzij dit publiekelijk beschikbaar gesteld is. Voor zover ik weet is dit ook niet gebeurd of had je op Google wel andere informatie gevonden?

Nee ik denk dat je voor dit soort informatie gewoon bij Brein moet aankloppen en dan is het nog zeer zeker de vraag of ze je die informatie gaan geven, ze mogen en kunnen het immers gooien op het feit dat het downloaden/uploaden van media illegaal is.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik maak in de titel al duidelijk dat het a) een claim van Brein is en b) het alleen om het .org-domein gaat, in tegenstelling tot de titel van het bericht van Brein en berichten in andere media. Bovendien noem ik expliciet dat er over verkeer via andere wegen naar TPB niks gezegd wordt. Ik acht het lezerspubliek van Tweakers intelligent genoeg om daarmee in te zien dat het een bijzonder matig onderbouwde claim van Brein is.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf op 05-03-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Olaf schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:44:
Ik acht het lezerspubliek van Tweakers intelligent genoeg
#protip: Ga er van uit dat uw lezers (althans een deel) helemaal niets weten of snappen (6-16 jaar) ... _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:41:
[...]

#protip: Ga er van uit dat uw lezers (althans een deel) helemaal niets weten of snappen (6-16 jaar) ... _/-\o_
De doelgroep van T.net is geen 6-16 jaar zonder enig benul van IT.
Dat een website publiek toegankelijk is voor jan en alleman, prima, maar dat betekent niet dat iedereen het dan ook meteen maar moet snappen.

Je kan ook wetenschappelijke publicaties inzien op internet. Dat betekent niet dat die geschreven moeten zijn voor mensen die daar geen kaas van gegeten hebben.
Net zoals wanneer je naar de bieb zou gaan. Dan pak je ook geen hoog nivo boek voor iets waar je uberhaupt nog niks van af weet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:42:
nieuws: Brein: bezoek aan thepiratebay.org daalde met 40 procent na blokkade
Ten eerste de vraag is niet of Tweakers haar ziel verkoopt aan belangengroepen.

Ja, het heeft er de schijn van dat dit gewoon een 1 op 1 overgenomen persberichtje van St. BREIN is....
Kunt u dat weerleggen?
Dat Tweakers.net een bericht met een boodschap van Brein publiceert is geen bewijs voor jouw stelling dat Tweakers onder invloed is van "belangengroepen". Het is waarschijnlijker dat men zoiets publiceert puur omdat men vindt dat het nieuwswaarde heeft. De simpelste verklaring is vaak de beste.

Aangezien jij iets nogal lomp stelt is het trouwens aan jou om dit aan te tonen. Wie claimt moet bewijzen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het is een nieuwsbericht, geen opiniestuk. Wat er in staat is mij duidelijk en als jij informatie mist dan houd niets je tegen om onderzoeksjournalistiek te beoefenen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
TNW schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:08:
[...]
Aangezien jij iets nogal lomp stelt is het trouwens aan jou om dit aan te tonen. Wie claimt moet bewijzen.
Ik neem maar aan voor mijn gemoedsrust dat u lijdt aan dyslexie. O-) 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:02:
[...]

Afgezien van een mogelijke D/T issue (haal ze zelf ook wel eens door elkaar) is dat een prima nederlandse zin.
Misschien geen simpele zinsopbouw, maar wel correct nederlands.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:02:
[...]

Van iemand zeggen dat hij/zij dyslexie heeft terwijl je zelf nota bene een spelfout maakt in de titel, Engels of niet, is natuurlijk een gevalletje van de pot verwijt de ketel...

Even los van het feit of het netjes is om op de man te spelen i.p.v. inhoudelijk op de post te reageren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Denman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:54:
[...]
een gevalletje van de pot verwijt de ketel...
Gelukkig is het allemaal geen wetenschappelijke dissertatie dat hier opgevoert word. :) 8) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Just niet. Voor dat soort figuren zijn sites als computeridee en co uitgevonden. Het niveau op t.net / GoT is hoog en dat moet ook vooral zo blijven. Niemand zit te wachten op een gup van 15 die hier zijn beginnersvraag dropt, zeker niet als ie dat ook gewoon op kan zoeken.

TL;DR: juist die doelgroep heeft hier op T.net / GoT niet veel te zoeken.

Having said that, denk ik dat @Olaf zijn publiek beter kent dan jij (anders had je die opmerking zo niet eens gemaak ;) ).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:15:
Having said that, denk ik dat @Olaf zijn publiek beter kent dan jij (anders had je die opmerking zo niet eens gemaak ;) ).
Ik loop hier al vanaf 1998 en heb zelf een T.Net Active List gerund op ICQ ... Vraag maar na aan Femme T. he architect. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das mooi, loop hier zelf ook alweer bijna 16 jaar. Maar niet als redacteur. Dus wat zegt dat? :)

Verder zul je het met me eens zijn dat juist het hoge niveau datgene is wat T.net /GoT kenmerkt en dat men dat graag zo wil houden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

Ulysses schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:04:
[...]

Gelukkig is het allemaal geen wetenschappelijke dissertatie dat hier opgevoert word. :) 8) O-)
Geen harde wetenschap maar wel een discussie die hoort te worden gevoerd op basis van argumenten.

BTW: er zit op zijn minst een taalfout in je bericht. :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:07:
Das mooi, loop hier zelf ook alweer bijna 16 jaar. Maar niet als redacteur. Dus wat zegt dat? :)
Ik heb echter wel 2 jaar redactie ervaring.
Verder heb ik om een slotje gevraagd want dit leidt nergens meer toe imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:15
Ja een slotje kan geen kwaad hier. Die heb je aan jezelf te denken.

Je beseft je dat je een stelling hier neer zet maar er vervolgens geen normaal gesprek over kan voeren? Je speelt op de man of voert one liners op zonder inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ulysses schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Ik heb echter wel 2 jaar redactie ervaring.
Verder heb ik om een slotje gevraagd want dit leidt nergens meer toe imho
No offense, maar als je twee jaar redactie ervaring hebt, waarom beantwoord je je eigen vragen dan niet met informatie die je zelf gevonden hebt met de vraag aan Tweakers waarom dit soort feiten niet aan het artikel toegevoegd zijn?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Omdat Peer-review (soms ook van mijn eigen Peer) het beste werkt.
Ik beschuldig of beledig niemand.
Olaf heeft m.i. duidelijk uitleg gegeven.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.