Vraag

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Een relatief klein formaat dual sim Android smartphone, MAAR met een wat eigenzinnige wensenlijst. Ik licht die verder op toe.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liever een midrange toestel met een bijbehorende prijskaartje, dan een high end toestel. Had een Z5 Premium Dual Sim gekocht toen ie net uit was voor rond de 900 euro, maar was daar niet bepaald happy mee. Vooral eigenlijk dat het enorme formaat me dwars zat. En praktisch alle high end toestellen vind ik tegenwoordig best fors. Ik stapte nog terug naar de Z5 die iets kleiner is, maar ook die bleef ik te groot vinden. Ik had nog wel naar de Z5 compact willen overstappen, maar die heeft geen dual sim. Bovendien zorgen de nogal vierkante hoeken van dit model nogal snel voor gaten in de zijzakken van m'n broeken. Binnen luttele weken/maanden merkte ik in meerdere nieuwe broeken dat er al gaten in kwamen. Met de S5 mini duos heb ik daar bijvoorbeeld veel minder last van.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik hoef niet een heel krachtig toestel voor grafische spelletjes ofzo. Wel multi task ik veel en heb daarbij meerdere apps en vensters/tabs naast elkaar open staan om tussen te switchen. Dus ik heb bijvoorbeeld een VPN aan staan, een browser met soms wel 10 tabs open, m'n agenda geopend erbij, etc. Of tijdens het rijden zet ik Flitsmeister aan, een Speedometer die me met een geluidssignaal waarschuwt wanneer ik te hard rij, Google Maps voor de navigatie, en een muziekje op de achtergrond.
Dus ik vermoed dat een beetje meer RAM wel fijn zou zijn.
Ik gebruik nu een Samsung S5 mini duos. Prima kwa formaat om in m'n broek mee te nemen. Voorheen met de grote Nokia's had ik een soort hoes die je door je riem stak en het toestel in past. Sinds de mobieltjes kleiner werden (Nokia 8850) doe ik ze in mijn rechter zij zak van mijn broek, wat voor mij de ideale plek is. Toegegeven, het 4,5 inch scherm was even wennen na de Z5 Premium (5.5 inch) en Z5 (5.2 inch), maar op zich te doen.
Waarom dan iets anders zoeken? 1 grote reden: de zwakke GPS op de S5 mini duos. M'n 1e kon na een tijdje het GPS signaal helemaal niet meer vinden. M'n 2e verliest soms signaal en pakt em daarna weer op. Navigeren gaat dan nog wel, maar soms haperig. Doch, hij is niet snel genoeg om een Speedometer correct te gebruiken. Ik gebruik daar niet hele zware apps voor. Zelfs de snelheid die Flitsmeister aangeeft loopt niet synchroon (de snelheidsmeter in de auto en andere Smartphones). Ik weet niet of het aan het gebruik van RAM komt of een zwakke GPS antenne. Ik had jaren terug een oude Android smartphone (2.2 ofzo) met ook weinig RAM. Ik dacht 512 MB of 1 GB, en die had hetzelfde probleem. De zwakker GPS is de hoofdreden voor mijn zoektocht naar een vervanger.
Tevens vermoed ik dat de kleine hoeveelheid RAM (1.5 GB) tot gevolg heeft dat het multi tasken niet altijd even vloeiend werkt. Soms schakel ik over naar een andere app om wat te doen, bijvoorbeeld tussen browser en agenda. Wanneer ik terug schakel, dan moet de andere app weer opnieuw geladen/gestart worden. Gelukkig lijkt Android en/of veel webpagina's wel de laatst gebleven stap te onthouden (soort van auto save?), maar een beetje meer RAM zou dit denk ik kunnen voorkomen. Bij m'n Z5 (Premium) met 3 GB heb ik amper last hiervan. Dus wat meer RAM zou fijn zijn en wellicht het GPS issue oplossen?

Ik heb verder wellicht een wat eigenzinnige wensenlijst, naast een goeie GPS en redelijk wat RAM (denk dat 2 a 3 GB voldoende moet zijn):
-Relatief klein formaat. Momenteel gebruik ik een Samsung S5 mini duos. Dat formaat bevalt me prima om in m'n broekzak te stoppen. Jammer dat ze de ´zo goed als randloze´ techniek niet in de kleinere toestellen gebruiken. Het lijkt dat ze momenteel graag een zo groot mogelijk scherm in een groot toestel willen stoppen. Liever heb ik randloos 5 inch smartphone ipv een 6 inch randloos toestel.
-Dedicated geheugenslot. Dus GEEN hybrid dual sim. Daardoor vallen er de laatste tijd een hele hoop recente toestellen van mijn lijstje af. Liefst eentje met ondersteuning voor 128 GB, maar 64 GB lukt ook wel.
-Micro USB poort... ik weet het. USB C is de nieuwe standaard aan het worden. 1 Grote maar, we zitten nu in een overgangsperiode. M'n bluetooth headset, hybrid tablet/laptop, smartwatch, noise cancelling Bose oortjes, solar powerbank, en weet ik het wat allemaal nog meer werken momenteel nog allemaal op micro USB. Liefst wacht ik met de aanschaf van een nieuwe smartphone totdat er voor de rest ook alternatieven zijn (zo ben ik nog geen budget hybrid laptop tegengekomen met USB C en een grote HDD van 500 GB ofzo tegengekomen). En ik wil graag met 1 type kabel overal uit kunnen komen. Of dat nu onderweg in de auto is, thuis, op werk, en vooral op reis met een backpack is het fijn om niet meerdere kabels mee te hoeven nemen.
-En een niet te oude Android. Ik vind het zo jammer dat Android OS vergeleken met bijvoorbeeld Windows zo matig ondersteuning biedt voor veiligheidspatches bij de fabrikanten. Ik hoef niet de nieuwste features, maar een onveilig toestel wil ik liever niet.
-Liefst ook waterbestendig, zodat ie niet bij de eerste plons of stortbui kort sluit. Of het toestel even af te kunnen spoelen. Maar dat zou meer een prettige extra zijn en geen deal breaker. De zwakker GPS op de S5 mini duos is dus bijvoorbeeld een deal breaker voor me.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
pricewatch: Alcatel OneTouch Idol 3 4.7 Dual Sim Zwart
De reden dat ik zwaar twijfel over dit toestel is z'n beperkte RAM en interne opslag. Ik multi task nogal wat, en op mijn huidige Samsung S5 mini duos merk ik al dat die het erg zwaar heeft met 1,5 GB RAM. Deze Alcatel heeft slecht 1 GB. Wellicht dat ie lichter draait, omdat wat ik begrepen heb is dat ie minder bloatware erop heeft en wellicht een minder zware shell.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Verder geen andere vragen, behalve dan welke suggesties voor toestellen die aan m'n wensen voldoen jullie hebben?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Ik ben het met je eens dat 1 GB echt te weinig is, tenzij het een Android Go toestel zou zijn en matig gebruikt wordt.
Wat updates betreft, kom je gauw uit bij Android One toestellen, en dan is Nokia een van de partijen om naar te kijken. Een Nokia 5 bijvoorbeeld met 5,2 inch scherm is dan iets om naar te kijken:
pricewatch: Nokia 5 Dual Sim Blauw
Formaat is je grootste probleem, om een toestel dun te houden en toch een grote accu te plaatsen maken leveranciers de schermen groot. Ook zegt een schermformaat niet veel meer over het toestelformaat door de dunne bezels. Bijvoorbeeld een Motorola G5 plus met 5,5 inch scherm is veel groter door dikke bezels dan een Oneplus 5 met 5,5 inch scherm waar de bezels al dunner zijn, en een Samsung S8 met 5,8 inch scherm past ook binnen die maten.

• marnix.moed
swhnld schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:07:
Ik ben het met je eens dat 1 GB echt te weinig is, tenzij het een Android Go toestel zou zijn en matig gebruikt wordt.
Wat updates betreft, kom je gauw uit bij Android One toestellen, en dan is Nokia een van de partijen om naar te kijken. Een Nokia 5 bijvoorbeeld met 5,2 inch scherm is dan iets om naar te kijken:
pricewatch: Nokia 5 Dual Sim Blauw
Formaat is je grootste probleem, om een toestel dun te houden en toch een grote accu te plaatsen maken leveranciers de schermen groot. Ook zegt een schermformaat niet veel meer over het toestelformaat door de dunne bezels. Bijvoorbeeld een Motorola G5 plus met 5,5 inch scherm is veel groter door dikke bezels dan een Oneplus 5 met 5,5 inch scherm waar de bezels al dunner zijn, en een Samsung S8 met 5,8 inch scherm past ook binnen die maten.
Bedankt voor je reactie en suggestie. De Nokia 5 wordt me helaas te groot met z'n 149,7 cm. Ik ben op zoek naar iets kwa afmetingen van een Sony Z5 compact (127cm) of een Samsung S5 mini. Dus max 135 cm. Ik had dit duidelijker in mijn omschrijving kunnen vermelden. Excuses hiervoor.

Grote accu hoeft denk ik niet perse met een kleiner scherm. De bovengenoemde S5 mini doet het ook prima. OK, accu is nu wat zwak aan het worden na zo lange tijd. Maar wil alleen zeggen dat toestellen niet perse een grotere accu nodig hebben. Bovendien vind ik heel dun ook niet prettig voor het vasthouden. Moet geen koelkast worden, maar een credit card vasthouden om te gebruiken vind ik ook weer niet prettig. Kan me jaren geleden een ouwe mobieltje herinneren die iets van 3 credit cards dik was ofzo. Dat vond ik toen ook al niks.

En ben het helemaal met je eens dat de dunne bezels zorgen dat een groot scherm in een relatief kleine toestel past. Dus een toestel met formaat 6 inch van nu, zat vroeger misschien in een toestel met een formaat waar nu misschien een 6,5 inch in zou passen. Maar helaas is het nog niet andersom. Dat een toestel van vroeger waar een 4,5 inch in zat, dat ze voor dat formaat nu een 5 inch scherm zouden plaatsen. Begrijpelijk, want een nieuwe technologie wil je misschien uit laten blinken op formaat. Dus wellicht dat later ook kleinere toestellen (compact en mini series) grote randlozere schermen gaan krijgen. Zo ver is het helaas voor mij nog niet. De 149 en 148 cm van de S8 en S9 zijn mij bijvoorbeeld nog steeds te groot.

Mochten er nog meer suggesties zijn, dan hoor ik dat graag.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 23:31
Even opmerking, moet het echt een micro usb zijn? Want bij de nieuwe samsung telefoons met een usb c wordt er een micro usb naar usb c converter meegeleverd (Deze zou je ook los kunnen aanschaffen eventueel bij een ander merk)?

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Heb je toevallig gekeken naar de nieuwe Sony compact Xz2?

pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart

Of de goedkopere voorganger de Xz1 compact:

pricewatch: Sony Xperia XZ1 Compact Zwart

Misschien tikken ze niet alle boxes aan van wat je zoekt, maar ik denk eerlijk gezegd dat er geen nieuwe toestellen zijn die aan al je eisen voldoen.
Stel jezelf de vraag wat voor jou echt een no go is en waar je wel mee kan leven.

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 06-03-2018 22:16 ]

Liefhebber van Tweakers

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 23:31
pino85 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:10:

Misschien tikken ze niet alle boxes aan van wat je zoekt, maar wel veel.
Netjes zat er net aan te denken, is ook wel het enigste wat echt in de buurt komt.
Die XZ2 heeft wel max de 135 mm (de cm wat hij net aangaf is wel een heel beetje groot ;) )wat de TS wilt.. voor de rest zit er alles er op en aan wat @marnix.moed wilt alleen weet ik niet of het een echte dual sim uitvoering is of een dual uitvoering waar je dan of sd of sim kan gebruiken, als dat het geval is valt het af..

@marnix.moed dan blijft er jammer genoeg heel weinig over op dit moment, veel toestellen zijn op dit moment groter en een sony brengt af en toe nog een telefoon uit met top specs met zo een formaat wat jij wenst.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-03-2018 22:20 ]

• pino85

pino85

@marnix.moed ik vroeg me af wat je van de genoemde producten vind en wat je gaat doen kwa keuze.

Liefhebber van Tweakers

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

categorie: Smartphones
er is niet veel keuze helaas :-( :-( dan maar iets met een gewone micro usb en grootte maakt niet uit.
pricewatch: Huawei Mate 10 Lite Blauw ik snap niet waarom 20 mm te groot is mùet maar eens met je meetlat en je zult weten dat 2cm niet veel is.
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zilver prima android toestel.
P smart
pricewatch: Huawei P Smart Goud
gebruik je 2 simkaarten of niet?
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Duos Zwart
een gewoon merk is 16GB opslag geen probleem?
pricewatch: Wileyfox Spark X Zwart
je bent overduidelijk te veeleisend.

[ Voor 85% gewijzigd door Ludwig005 op 08-03-2018 17:49 ]

• marnix.moed
Bedankt allen voor jullie suggesties en excuses voor mn late reactie. Even reacties op die van jullie.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:05:
Even opmerking, moet het echt een micro usb zijn? Want bij de nieuwe samsung telefoons met een usb c wordt er een micro usb naar usb c converter meegeleverd (Deze zou je ook los kunnen aanschaffen eventueel bij een ander merk)?
Ik heb er over nagedacht. En hoewel mijn voorkeur uitgaat naar micro USB vanwege dat de rest er nog op werkt, is USB-C geen deal breaker. Vooral ook omdat dit de standaard wordt en de rest het ook krijgt. Als ze zelfs bij de Action usb C kabels verkopen...
pino85 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:10:

Misschien tikken ze niet alle boxes aan van wat je zoekt, maar ik denk eerlijk gezegd dat er geen nieuwe toestellen zijn die aan al je eisen voldoen.
Stel jezelf de vraag wat voor jou echt een no go is en waar je wel mee kan leven.
Ja en nee. De xz1 compact had ik in het verleden naar gekeken, maar zo ver ik weet heeft ie net als de Z5 compact helaas ubehaupt nooit Dual sim gekregen .

En nee, ik wist niet dat de xz2 uit kwam. Door jouw poost ging ik een weekje terug zoeken. Voor zover ik heb kunnen zien komt er alleen een hybrid Dual sim uit.
Ik heb de single sim versie gezien en op het gemis van real dual sim na, benadert het mn ideale telefoon. Compact genoeg voor mij (en eindelijk een scherpe/hoekige randen die gaten in mn broeken boren), water bestendig, flinke specs en zelfs een groot scherm.
Zijn er dingen die ik anders had gezien? Dat ook. Die rare bolling op de achterkant had van mij niet gehoeven. Vlak op tafel vind ik em daardoor niet zo stabiel werken.
Ook jammer dat de vingerscanner op de achterzijde zit. Kun je em op tafel niet meer ontgrendelen, zonder em helemaal op te tillen. En al helemaal niet als ie in een (auto)houder zit.
En als laatst jammer dat ze de 3,5 plug voor headset hebben verwijderd, terwijl het toestel er imho wel dik genoeg voor is.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Netjes zat er net aan te denken, is ook wel het enigste wat echt in de buurt komt.
Die XZ2 heeft wel max de 135 mm (de cm wat hij net aangaf is wel een heel beetje groot ;) )wat de TS wilt.. voor de rest zit er alles er op en aan wat @marnix.moed wilt alleen weet ik niet of het een echte dual sim uitvoering is of een dual uitvoering waar je dan of sd of sim kan gebruiken, als dat het geval is valt het af..

@marnix.moed dan blijft er jammer genoeg heel weinig over op dit moment, veel toestellen zijn op dit moment groter en een sony brengt af en toe nog een telefoon uit met top specs met zo een formaat wat jij wenst.
Door de hybrid Dual sim valt ie idd af. En het hoeft geen top specs te zijn hoor. Zo hoeft ie geen nieuwste processor te hebben als die xz2 compact.
Maar wel genoeg dat ie goed kan multi tasken. Mn s5 mini duos moet geregeld apps opnieuw laden. Maar tja, die heeft ook slechts 1,5gb ram.
Ludwig005 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:33:
categorie: Smartphones
er is niet veel keuze helaas :-( :-( dan maar iets met een gewone micro usb en grootte maakt niet uit.
pricewatch: Huawei Mate 10 Lite Blauw ik snap niet waarom 20 mm te groot is mùet maar eens met je meetlat en je zult weten dat 2cm niet veel is.
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zilver prima android toestel.
P smart
pricewatch: Huawei P Smart Goud
gebruik je 2 simkaarten of niet?
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Duos Zwart
een gewoon merk is 16GB opslag geen probleem?
pricewatch: Wileyfox Spark X Zwart
je bent overduidelijk te veeleisend.
Gewone micro usb heeft zelfs juist de voorkeur. Bedankt voor de moeite om alle toestellen op te sommen. Maar ze vallen allen af door te grote formaat. 20mm Is voor sommigen misschien niet veel, maar het beperkt me werkelijk teveel in beweeglijkheid. Zelfs mn Z5 vind ik te groot en die Is kleiner dan jouw suggesties. En 2 simkaarten gebruik ik inderdaad. 16GB zou kunnen, heeft mn s5 mini ook. Maar vergeleken met mn Z5 (32gb) heb ik er zo min mogelijk apps op gezet om alles soepel draaiende te houden.

• pino85

pino85

Over de Xz2 compact, mijn vrouw heeft hem nu paar dagen in gebruik en op tafel is hij gewoon erg stabiel en juist door de ‘bolling’ligt hij stevig in je hand.

Ik zie helaas geen andere toestellen die in de buurt komen van wat je zoekt,maar toch veel succes in de zoektocht!

Liefhebber van Tweakers

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Waarom dual sim?

• marnix.moed
2 sim kaarten. 1 werk, 1 privé.
En ook handig voor op vakantie. Maar bv uitstapjes vanuit een 'uitvalsbasis'. Dan is het fijn een lokaal nummer te hebben, alleen doen die het elders niet. Dan is het handig dat mn nederlandse abo roaming heeft.

• marnix.moed
Ik had een paar weken terug een LG Q6+ gekocht. Dat beviel op alle vlakken prima (hoewel het toestel we heel soms iets langer over dingen nadenkt), behalve 2.

1. Het gebruik van Face ID ipv een vingerscanner. De reden is dat onder mindere licht condities de Face ID je niet herkent. En dat het niet je in bepaalde hoeken soms niet herkent. Opvallend was wel, dat het in m'n auto lader die toch niet voor mijn neus staat, me toch herkende zonder er voor te hoeven hangen.

2. Het grote struikelblok, hij was me toch te groot. Het is heel stom. Hij is maar 1cm langer dan m'n Samsung S5 mini, maar toch stoort het.

Na verder zoeken toch maar een Samsung Folder 2 geprobeerd. En daar hou ik het voorlopig mee uit.

Voordelen die mij opvielen:
1. Alle apps (grafisch niet zwaar) deden het, hoewel sommige apps wat langer laden. Ook de bediening is wat traag. Toetsenbord doet het soms wat langer om op te duiken, screen lock doet er langer over om te voorschijn te komen, etc. Al met al merk ik dat het geen vlot toestel is.

2. Ondanks het kleine formaat doet de GPS het prima. Na meerdere malen de S5 mini geprobeerd te hebben, begon ik vrees te krijgen dat kleine smartphones mindere GPS ontvangst hebben. Niets blijkt minder waar met de Folder 2 en de iNo 3 (camera loze smartphone marnix.moed in "Android smartphone zonder camera").

3. Beetje nostalgisch, maar ergens blijf ik het gevoel van het open en dicht klappen van een vouw telefoon cool vinden aanvoelen. Bovendien denk ik dat het voor ouderen nog steeds een erg handig concept is. Dicht is gewoon uit. Ik heb zo vaak bij mij ouders (het zal wel aan hen liggen), dat ze hun telefoon niet goed op standby hebben staan, en dat ze me (of anderen) onbedoeld zitten te bellen.

Nadelen die me opvielen:
1. Ondanks het nostalgische gevoel van een clamshell, zorgt een dermate klein scherm dat typen niet erg prettig is. En T9 mocht dan destijds op de dumb phones een geweldige fonds zijn geweest, toch heb ik liever een touch screen qwerty.
Daarbij zit het fysieke toetsenbord gedeelte ook nog eens wat in de weg bij het typen.

2. De mindere specs zorgen dat de gebruikservaring minder is. Het toestel is wat trager, schakelen tussen apps gaat soms niet goed/lekker omdat ie door 2GB soms apps sluit, of bv een VPN niet aan kan blijven houden, en ik vermoed door de wat slappere processor dat die al gauw op z'n max draait. Want met het warme weer zorgde een soort shutdown beveiliging ervoor dat tijdens het auto rijden m'n GPS apps afgesloten werden. Dat was ineens effe stressen zo zonder navigatie.

3. Groot gebrek vind ik persoonlijk het gemis van een vingerprintscanner. Daar waar je bij de meeste toestellen em eenvoudig aan krijgt door je vinger erop te leggen, gaat het ontgrendelen op de Folder 2 omslachtiger.
Eerst open vouwen, dan over het scherm vegen, voordat je uiteindelijk je wachtwoord/pin kan invoeren.
Nog trager, maar wat wel het meest voor de hand ligt als je em met 1 hand gebruikt, open klappen, 2x op de select knop moeten drukken, en na een korte vertraging pas je PIN in kunnen voeren.

4. Hij lijkt geen lichtsensor te hebben. Hoe in de loop der jaren het toch wel verdraaid handig is. Nu is het elke avond weer handmatig lager zetten. En de volgende dag in volle licht, kan ik het scherm amper zien, om em weer lichter te zetten.
Er zit wel een nabijheidssensor in die het scherm uitzet wanneer je aan het bellen bent. Een lichtsensor was een welkome toevoeging geweest.

5. Klein dingetje wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat Samsung hun Slim Alarm eruit hebben gehaald. Hierbij ging de telefoon een paar minuten voor de uiterste wek tijd een rustig deuntje afspelen om je al een beetje wakker te maken. Mocht dat niet voldoende zijn, dan gaat uiteindelijk je alarm af. Erg comfortabel wakker worden vond ik dat.

6. De oude dumb clamshells hadden veelal vaak een simpel schermpje aan de buitenkant. Om bv. de batterij- en GSM status weer te geven. Wat ik echter mis is nummerweergave bij een inkomende oproep. Kan dan niet makkelijk dempen. Want bij open klappen, neemt het toestel gelijk op. Ik hoop dat er ergens een instelling is/komt waarbij ie niet gelijk opneemt.
Ik vermoed dat Android geen extra schermpje ondersteunt, dat deze functie er niet is.
Kleine troost, hij heeft nog wel een indicator LEDje aan de buitenkant, zodat je nog wel weet dat je een gemiste oproep of berichtje hebt.

Ondanks de bovengenoemde minpuntjes, blijf ik voorlopig dit toestel gebruiken vanwege het degelijke GPS ontvangst en z'n compacte formaat. Nogmaals, het liefst bleef ik m'n S5 mini gebruiken, maar zoals eerder aangekaart laat de GPS te wensen over.

Tot zo ver mijn terugkoppeling/relaas.

[ Voor 4% gewijzigd door marnix.moed op 30-06-2018 00:20 ]

Pagina: 1