Mijn Yamaha AX-492 heeft 2 kanalen, en enige tijd geleden begon de linker speaker te kraken, waarna het geluid minder werd tot het helemaal weg viel. Na wat troubleshooten kwam ik er achter dat dit voor de linker uitgang van het andere kanaal ook geldt. Nu heb ik beide speakers aangesloten op de rechter uitgangen van beide kanalen; ik houd soms wel van retro, maar mono geluid anno 2018...
Daarnaast is het ook al eens gebeurd dat deze 2 uitgangen ook al begonnen te kraken tot ze wegvielen.
Toen ik de versterker open schroefde, zag ik niets bijzonders aan de uitgangen, als ook niet op de printplaat. Moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, maar een doorgebrande transistor ofzo zou me lijkt me moeten opvallen.
Ik zou het jammer vinden om deze versterker af te moeten schrijven, want verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad, en hoop dus dat het makkelijk op te lossen is. Wat kan ik verder nog nakijken? Eventueel kan ik een aantal foto's posten van de printplaat. Zelf heb ik al geprobeerd wat meer info te vinden over dit soort problemen, maar heb nog niets bruikbaars gevonden.
Alvast bedankt voor de suggesties
-EDIT- de foto's:

Indien meer details nodig zijn; u roept, ik schiet (foto's).
Toen ik de versterker open schroefde, zag ik niets bijzonders aan de uitgangen, als ook niet op de printplaat. Moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb, maar een doorgebrande transistor ofzo zou me lijkt me moeten opvallen.
Ik zou het jammer vinden om deze versterker af te moeten schrijven, want verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad, en hoop dus dat het makkelijk op te lossen is. Wat kan ik verder nog nakijken? Eventueel kan ik een aantal foto's posten van de printplaat. Zelf heb ik al geprobeerd wat meer info te vinden over dit soort problemen, maar heb nog niets bruikbaars gevonden.
Alvast bedankt voor de suggesties
-EDIT- de foto's:

Indien meer details nodig zijn; u roept, ik schiet (foto's).
[ Voor 20% gewijzigd door LankHoar op 04-03-2018 21:35 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!