Alarm activeren met Geofencing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Domoticz wil ik middels Geofencing het alarm aan en uitzetten (dus zodra ik in de buurt ben, het alarm uitschakeld en zodra ik weg ga het alarm zichzelf inschakeld).

Ik heb al een virtuele schakelaar aangemaakt, deze gaat aan zodra ik in de buurt van huis kom en gaat uit zodra ik weer vertrek. Echter lukt het mij niet om via deze virtuele schakelaar het alarm te triggeren. Dit lukt namelijk niet via blocks.

Heeft iemand een oplossing? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 12:09
Al gekeken naar DzVents ?
https://www.domoticz.com/..._scripting#Security_Panel
Zitten mogelijkheden in om je device op Armed / Disamed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klinkt als iets wat je wel met IFTTT kan doen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een kleine side-note: Je verwacht dus dat het alarmsysteem van je huis automatisch in/uit-geschakeld wordt als "device X" in de buurt van je huis komt midels geo-fencing maar wat gaat dat alarmsysteem doen als "Device X" gestolen is én vervolgens "per-ongeluk" in die zône terecht komt?

Ik doe hier ongeveer 't zelfde met m'n garagedeur overigens, alleen heb ik 't zó geregeld dat de schakeling middels een tweede (WiFi) schakeling in 't voertuig pas werkt als de geo-fence koppeling er is. Géén van beide binnen 't bereik ná een onderbreking: Alles is/blijft of gaat dicht én op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 21:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
In Blockly heb je onder Security toch de mogelijkheid om te armen/disarmen? Dat is toch voldoende? Virtuele schakelaar = off --> Security status = armed