Spontaan ontstane gap rand beeldscherm laat blauw licht door

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Hallo Tweakers, ik heb een LG 4K monitor, de 27UD69-W.

Echter viel me laatst op tijdens het kijken van een film dat er, als het beeld donker is, er een blauwe lijn zichbaar is aan de rand. Het loopt van net bovenin tot net bovenonder. Daar sluit het weer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tBi9JGBrLPNyHIdLBTvwY4ow/full.png

Het zat er eerst niet. Zou het kunnen zijn dat er iets van lijm ofzo heeft losgelaten ?

Ik kon verder online geen relevante voorbeelden ontdekken.
Er zit garantie op uiteraard, maar ik was wel benieuwd naar een eventuele oorzaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 04-03-2018 19:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

het is the backlight wat je ziet.. niets om je zorgen over te maken. .meeste beeldschermen hebben dat in meer of mindere mate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Stronkie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:44:
het is the backlight wat je ziet.. niets om je zorgen over te maken. .meeste beeldschermen hebben dat in meer of mindere mate.
Een beetje lekkend licht, zogenaamde backlight bleed, komt veel voor ja, maar een compleet blauwe streep ben ik nog niet tegengekomen. :o

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dit lijkt eerder op een rij pixels die defect is, backlight bleeding ziet er meestal anders uit. Ik zou er mee terug gaan, de monitor is nog geen jaar op de markt dus je zou er naar mijn idee gewoon garantie op moeten kunnen krijgen.