Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC moet makkelijk zijn mee te nemen naar vrienden om daar een potje LoL, Rocket League o.i.d. te spelen. Daarom de extreem kleine case die makkelijk in een eastpak past. Ik heb overal een beeldscherm+randapparatuur tot mijn beschikking en wil geen laptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max, maar aangezien de opties vrij beperkt zijn lijkt me dit niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 850 Pro 128GB
pricewatch: GeIL Evo X GEX416GB2400C16DC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Ryzen 2400G, B350/X370 moederbordje (dat is vooral de vraag) en een Low Profile CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar AMD omdat de iGPU hiervan natuurlijk veel krachtiger is dan die van Intel. Daarnaast ben ik gecharmeerd van Noctua.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in de In Win Chopin passen.
Ga je overklokken?
Ja. Ik wil de CPU/GPU OC'en aangezien er veel te winnen is hiermee in games. De optie om de CPU te delidden is er ook een.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel is dit mijn wenslijstje:
De case en CPU staan vrij vast. Het moederbord en CPU-koeler nog niet.
Voor het moederbord is mijn vraag derhalve: X370 over B350 ivm overklokken, is het de moeite?
Daarnaast heb ik 2400MHz RAM. Is het de moeite om een flink duurder 3/3.2K setje te scoren of deze gewoon zo ver mogelijk te overklokken?
Daarnaast ben ik de optie aan het bekijken om de SSD's te verkopen en een m2 SSD te kopen zodat ik geen gezeik met kabels heb.
GEEN LAPTOP
Deze PC moet makkelijk zijn mee te nemen naar vrienden om daar een potje LoL, Rocket League o.i.d. te spelen. Daarom de extreem kleine case die makkelijk in een eastpak past. Ik heb overal een beeldscherm+randapparatuur tot mijn beschikking en wil geen laptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max, maar aangezien de opties vrij beperkt zijn lijkt me dit niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 850 Pro 128GB
pricewatch: GeIL Evo X GEX416GB2400C16DC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Ryzen 2400G, B350/X370 moederbordje (dat is vooral de vraag) en een Low Profile CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU gaat mijn voorkeur uit naar AMD omdat de iGPU hiervan natuurlijk veel krachtiger is dan die van Intel. Daarnaast ben ik gecharmeerd van Noctua.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet in de In Win Chopin passen.
Ga je overklokken?
Ja. Ik wil de CPU/GPU OC'en aangezien er veel te winnen is hiermee in games. De optie om de CPU te delidden is er ook een.
Wat verwacht je van ons?[i]
Momenteel is dit mijn wenslijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 155,25 | € 155,25 |
| 1 | Biostar Racing X370GTN | € 104,- | € 104,- |
| 1 | In Win Chopin Zilver | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Noctua NH-L9a-AM4 | € 36,90 | € 36,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 391,14 | |
De case en CPU staan vrij vast. Het moederbord en CPU-koeler nog niet.
Voor het moederbord is mijn vraag derhalve: X370 over B350 ivm overklokken, is het de moeite?
Daarnaast heb ik 2400MHz RAM. Is het de moeite om een flink duurder 3/3.2K setje te scoren of deze gewoon zo ver mogelijk te overklokken?
Daarnaast ben ik de optie aan het bekijken om de SSD's te verkopen en een m2 SSD te kopen zodat ik geen gezeik met kabels heb.
GEEN LAPTOP
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P