Toon posts:

resultaten overklokken gforce

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ikzelf sinds kort een asus ddr heb en (vanzelfsprekend) al aan het overklokken ben gegaan, ben ik benieuwd wat de medetweakers bereiken met hun overklokken van de gforce en of ze dit hebben bereikt met standaard/extra koeling.

Mijn kaart loopt nu stabiel op 155/340 (verder ben ik nog niet gegaan), met een koelblok en een koeler op de asus; via powerstrip. Is dit een goede score of hebben anderen nog betere resultaten bereikt?

Verwijderd

Hoe kom je boven de 150 core uit met andere drivers en/of een tweakproggie?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers: asus: 3.68
Powerstrip: voor videokaart tweaken ("prestaties afstemmen").

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Of je gebruikt de reg hack die bij de drivers hoort.. :)

Verwijderd

Ik kan hem met de Detonator sliders op 150/380 zetten maar dan krijg ik vreemde pixels in m'n scherm dus terug naar 150/375 en dat werkt urenlang goed . de core zal wel hoer kunnen , maar de slider niet en Powerstrip ben ik niet kapot van .

Verwijderd

hoer zal wel hier zijn [img]c:\daan\bmp\l.bmp[/img]

Verwijderd

Ik heb nu de 5.13 draaien, die het dus ook nie geweldig doen (zie mijn adere posts).

Maar ik heb wel een 150 core en 360MHz memory. Hoger ben ik nog niet gegaan, maar een uurtje 3Dmark (1024x768x32, alles hoog) deed ie prima!

Verwijderd

Ik heb m'n herc/prophet DDR op 145/345mhz draaien, 150/350 ging ook nog ,maar gaf in sommige spellen glitches en andere verstoringen.
Driver 5.13 levert bij mij veruit de beste prestaties, 3dmark2000(default) en Q3(1280x1024x32 alles max. oogsnoep) gingen resp. omhoog van 5040->5500 en 36 fps->40fps fps tov de 3X drivers.(alles op p3550@682 256mb pc 133 ram)

Verwijderd

Topicstarter
Edward, zonder koleing kwam ik daar ook ongeveer aan. Maar met een goed groot koelblok, koelprut en een goede fan 9kost wel een pci-slot)bleek de kaart opeens tot veel meer in staat!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Waarmee kun je je Geforce eiegenlijk overclocken? (graag een link naar de util)
En waar staat ie standaard op?
Ik zou hier grag wat meer info over willen hebben.
Ik heb de Creative Pro.

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
Check 3DFiles.com voor die utils, of zoek met AltaVista of sow...
De 'normale' GeForce SDR staat op 120/166..
Ik heb em op 145/200 gekregen zonder extra cooling, maar na een half uurtje Q3 kreeg ik van die mooie streepjes op me beeld, kon niet meer terug naar menu dus ff rebooten. Terug gezet naar 140/190 en draait nu nog goed.. Na zo'n 2 uur..

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hoer is hoger !

en ik heb welles gelezen dat je die interne tweak ding in de detonatars (coolbits) niet moet gebruiken voor het overclocken, hij zou trager zijn dan wanneer je de zelfde snelheden in zou stellen met of tntclck of powerstrip.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Ja oke maar wat is nou eigenlijk de senlheids winst? 1 of 2 frames per sec?
Daarvoor ga ik mijn GPU niet riskeren.

PS: Als mijn framerate wil testen in Q3 in timedemo 001 en ik wacht tot ie klaar is dan geeft ie bij mij helemaal niet de framerate aan in de console !!

Hoe kan dit? ...
Bij mijn broer geeft ie het wel aan. Hij haalt 40 FPS bij een res. van 1024x768@32 Bit (P2-350,256)

Verwijderd

Je moet gewoon ff kijken of je het echt nodig hebt, ik wil graag op zo'n mogelijke resolutie spelen, zolang het nog wel speelbaar blijft.
In q3 is dat in mijn geval 1280x1024x32 met heel de reute meteut aan.
In defaultsetting op mijn videokaart haal ik dan 34 a 35 fps, met de 145/350 stand rond de veertig (timedemo1 en 2), zodat het in de meeste levels goed speelbaar wordt met al het oogsnoep aan :)

Verwijderd

Gewoon timedemo 1 in console typen, sluiten, in het menu demo1 of 2 kiezen,..., console open :)
Pagina: 1