Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De setting is al volgt; een eettafellamp en een keukenlamp. Deze kan ik separaat schakelen met een dubbele schakelaar. Nu wil ik dit automatiseren, daarom een KaKu ACM-3000H2) gekocht. Ik dacht deze wel even snel aan te sluiten. Helaas reikt mijn kennis niet zo ver.
Als ik de handleiding lees dan praten ze over 3 verschillende draden met dito kleuren. Bruin, zwart en blauw. Die moet je in verschillende volgorde aan de Kaku schakelaar aansluiten.
Nu wil echter dat uit mijn contactdoos maar 3 draden komen, te weten 1 bruine en 2 zwarte. Ik snap dat de ene draad de spanning is en de andere 2 zwarte schakel draden zijn voor de betreffende lampen.
Ik loop daarom vast. Zou iemand een schema kunnen maken zodat ik de boel aan de praat krijg.
Het komt er dus op neer dat de draden(2 zwarte en 1 bruine) die ik heb niet corresponderen met de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyIaSAa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rKPe3kb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 18:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:53:
De setting is al volgt; een eettafellamp en een keukenlamp. Deze kan ik separaat schakelen met een dubbele schakelaar. Nu wil ik dit automatiseren, daarom een KaKu ACM-3000H2) gekocht. Ik dacht deze wel even snel aan te sluiten. Helaas reikt mijn kennis niet zo ver.
Als ik de handleiding lees dan praten ze over 3 verschillende draden met dito kleuren. Bruin, zwart en blauw. Die moet je in verschillende volgorde aan de Kaku schakelaar aansluiten.
Nu wil echter dat uit mijn contactdoos maar 3 draden komen, te weten 1 bruine en 2 zwarte. Ik snap dat de ene draad de spanning is en de andere 2 zwarte schakel draden zijn voor de betreffende lampen.
Ik loop daarom vast. Zou iemand een schema kunnen maken zodat ik de boel aan de praat krijg.
Het komt er dus op neer dat de draden(2 zwarte en 1 bruine) die ik heb niet corresponderen met de handleiding.
Kan je een foto maken van de situatie? Zijn de lampen op dit moment met meer dan 1 schakelaar te bedienen?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad aparte reactie. Ik heb uiteraard via Google geprobeerd het probleem op te lossen. Maar over deze specifieke aansluiting kon ik nagenoeg niets vinden. Ben via Google wel op deze site terecht gekomen :)
Bedankt voor de input tot zo ver....

De lampen zijn op 1 dubbele schakelaar aangesloten en kan ik los van elkaar bedienen. zie foto's

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyIaSAa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dNWG76U.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhoKph7.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat er weinig onderzoek is gedaan door de TS is wel duidelijk :/
In de bijgeleverde handleiding op pagina 10 staat dat het ding zowel een blauwe als bruine draad nodig heeft (constante 230V voeding).
Die vind je waarschijnlijk beide in het plafond, maar niet in de schakelaar doos waar alleen bruin zit.
De blauwe draad zal je extra moeten trekken naar de doos.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verhelderend, dank je wel voor je wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Speedy-Andre schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:12:
Dat er weinig onderzoek is gedaan door de TS is wel duidelijk :/
In de bijgeleverde handleiding op pagina 10 staat dat het ding zowel een blauwe als bruine draad nodig heeft (constante 230V voeding).
Die vind je waarschijnlijk beide in het plafond, maar niet in de schakelaar doos waar alleen bruin zit.
De blauwe draad zal je extra moeten trekken naar de doos.
Het schema is duidelijk genoeg ja, al zal de TS niet een dubbele wissel maar een serieschakelaar hebben. Scheelt een bruine draad naar de schakelaar. Verder zal de bruine draad naar alles wat in het schema met bruin is aangegeven moeten worden doorgelust en zal er inderdaad ook een blauwe draad naar de doos moeten. Hiervoor zou ik zeggen veel plezier met het bijtrekken van een draad door flexibele buis.

De huidige zwarte draden op de KiKa schakelaar en tussen de fysieke wandschakelaars en de KiKa ook nog (ik zou zwart pakken) draad naar contacten S1 en S2.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Blijft enkel de vraag of die lasdop voor de bruine draad, de KiKa en de oorspronkelijke schakelaar in die doos passen. Ik zou sowieso die flexibele buis tenminste 4cm inkorten. Die hoort niet zo in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Frappuccino schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Het schema is duidelijk genoeg ja, al zal de TS niet een dubbele wissel maar een serieschakelaar hebben. Scheelt een bruine draad naar de schakelaar. Verder zal de bruine draad naar alles wat in het schema met bruin is aangegeven moeten worden doorgelust en zal er inderdaad ook een blauwe draad naar de doos moeten. Hiervoor zou ik zeggen veel plezier met het bijtrekken van een draad door flexibele buis.

De huidige zwarte draden op de KiKa schakelaar en tussen de fysieke wandschakelaars en de KiKa ook nog (ik zou zwart pakken) draad naar contacten S1 en S2.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Blijft enkel de vraag of die lasdop voor de bruine draad, de KiKa en de oorspronkelijke schakelaar in die doos passen. Ik zou sowieso die flexibele buis tenminste 4cm inkorten. Die hoort niet zo in de doos.
Als TSer een serieschakelaar heeft dan kan die het sowieso vergeten met de oplossing zoals hij in TS heeft staan.

Kaku heeft geen oplossing voor serieschakelingen.

De kans is overigens klein dat het in serieschakeling is, in de meeste huizen is in de woonkamer geen serieschakeling, alleen bij de zolder, 1e verdieping gang verlichting.

Maar zoals ik in de voorgaande regel zei, dit is in de meeste huizen, dus er zijn uitzonderingen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Een serieschakelaar is een dubbele schakelaar met een gecombineerde fase aansluiting.
Niks bijzonders aan.

Wat jij bedoelt is een hotelschakeling.

Maar hij kan ook voor de combinatie 1x AWMT-230 en 2x ACM-1000 gaan.
Tenminste als ie die laatste bij de lamp in de plafonddoos kwijt kan.
Pagina: 1