Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399210

Topicstarter
Beste lezers,

Mijn s7 edge heeft flinke last van inbranding. Ik zie namelijk altijd het toetsenbord ingebrand staat en de ststusbalk.

Na fijn, zit nog precies 1 week garantie op dus heb ik via de Samsung chat via Facebook gevraagd of dergelijke schade onder garantie valt. Dit was allemaal geen probleem en het advies was dan ook om hem snel aan te melden binnen die week

Ik dus het toestel aangemeld, die komen ze morgen oppikken bij mij thuis.

Nu heb ik hier en daar wat garantie afhandelingen ervaringen gelezen en is het nogal uiteenlopend over beheuizing schade. Het is namelijk zo dat de s7 edge in kwestie, een deukje in het metaal in de omlijsting rond het scherm heeft. Buiten dat, is het toestel echt piekfijn.

Mijn vraag is dan ook, gaat Samsung (dr mobile) mierenneuken om dit kleine plekje en dit dan ook relateren aan de inbranding? Het lijkt mij namelijk vrij onmogelijk dat dit oorzaak kan zijn van inbranding...

Graag jullie mening.

Fotos zijn hier te vinden: https://postimg.org/gallery/1bnj1cd52/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 399210 op 04-03-2018 17:05 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 399210 op 06-03-2018 21:17)

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Als de reparatie niet gratis uitgevoerd kon worden, zou je een mailtje van Dynafix hebben ontvangen met de kosten van reparatie en dan moet je akkoord gaan of niet.

Genieten van jullie nieuwe telefoon jullie beiden :-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Normaal reageren

[ Voor 82% gewijzigd door The Wizard op 04-03-2018 18:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
knip

[ Voor 94% gewijzigd door The Wizard op 04-03-2018 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 399210 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Sorry maar als je geen nuttige en concrete antwoorden kan geven
Euh, had je dat niet gewoon moeten opgeven bij Samsung dat er een deukje op zat? Want ja, als je iets niet opgeeft, kan een fabrikant het inderdaad erbij laten. Het voordeel is dat Samsung dus blijkbaar inbranden als bekend euvel ziet en jouw scherm waarschijnlijk onder garantie gaat vervangen.

Begrijp niet geheel waarom je eerst een garantie-claim doet en dan aan ons (en niet aan de reparateur / klantenservice) vraagt of er risico's zijn ivm het deukje. Wat jij een deukje noemt, kan ik een buts noemen. Is dat ding een speldenprikje? Een punaise-grootte?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 399210 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Sorry maar als je geen nuttige en concrete antwoorden kan geven, reageer dan niet. Post scoren gaat zo wel easy ja...
Zonder duidelijke foto's is er weinig van te vertellen. ze kunnen natuurlijk aangeven dat het door Valschade komt. Dat kun je zelf ook wel bedenken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07 22:46
Ik had je geadviseerd om zelf naar een Samsung Servicepunt te gaan in plaats van het toestel op te sturen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Zonder duidelijke foto's is er weinig van te vertellen. ze kunnen natuurlijk aangeven dat het door Valschade komt. Dat kun je zelf ook wel bedenken
Begrijpelijk. Foto's komen eraan.

ps. niet lullig bedoeld die opmerking, maar had even gezegd dat je graag foto's wil zien, want ik had wel gezegd dat ze er nog aan kwamen :P
Richh schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:49:
Ik had je geadviseerd om zelf naar een Samsung Servicepunt te gaan in plaats van het toestel op te sturen.
Die mogelijkheid heb ik qua tijd helaas niet.
MAX3400 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Euh, had je dat niet gewoon moeten opgeven bij Samsung dat er een deukje op zat? Want ja, als je iets niet opgeeft, kan een fabrikant het inderdaad erbij laten. Het voordeel is dat Samsung dus blijkbaar inbranden als bekend euvel ziet en jouw scherm waarschijnlijk onder garantie gaat vervangen.

Begrijp niet geheel waarom je eerst een garantie-claim doet en dan aan ons (en niet aan de reparateur / klantenservice) vraagt of er risico's zijn ivm het deukje. Wat jij een deukje noemt, kan ik een buts noemen. Is dat ding een speldenprikje? Een punaise-grootte?
Ik dacht eigenlijk pas aan het "deukje" nadat de ik de garantie had aangemeld. vandaar dat ik het nog even navraag. Eerst dacht ik nog nja zie wel, maar het begon toch te knagen om even na te vragen. 8)7

EDIT: hier de images: https://postimg.org/gallery/1bnj1cd52/

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 399210 op 04-03-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Nou het kan wel een probleem zijn als ze het scherm niet goed kunnen plaatsen of de telefoon niet goed dicht kunnen maken door die deuk.

Dat is dan niet zo zeer miereneuken, ze kunnen dan hun werk niet goed afronden.

Eigen ervaring met een S7 met een kleine deuk aan onder, rechts en 2 diepe krassen in het scherm, zowel bij Dynafix als hij Larsa was dat geen punt. Maar dat zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luinwethion schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:15:
Nou het kan wel een probleem zijn als ze het scherm niet goed kunnen plaatsen of de telefoon niet goed dicht kunnen maken door die deuk.

Dat is dan niet zo zeer miereneuken, ze kunnen dan hun werk niet goed afronden.

Eigen ervaring met een S7 met een kleine deuk aan onder, rechts en 2 diepe krassen in het scherm, zowel bij Dynafix als hij Larsa was dat geen punt. Maar dat zegt niks.
Daar heb je een punt. Lijkt mij echter niet zo te zijn in dit geval (gezien de fotos), maar je weet het natuurlijk nooit.

Ben beniewd, zou een godsgeschenk zijn als er een nieuw schermpje opkomt, moet er nog n jaar mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik dacht dat mijn nogal erg ingebrand scherm (S7 Edge, 1 jaar oud) gewoon eigen schuld was. Denk dus toch dat ik ga proberen het scherm gratis vervangen te krijgen :+ bedankt voor je topic :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:26:
Ik dacht dat mijn nogal erg ingebrand scherm (S7 Edge, 1 jaar oud) gewoon eigen schuld was. Denk dus toch dat ik ga proberen het scherm gratis vervangen te krijgen :+ bedankt voor je topic :)
Beter bewust zijn van je consumenten recht, je hebt meer recht op dan je denkt.

Vreselijk irritant een ingebrand scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 21:13
Mijn galaxy s6 edge was ingebrand. Met nog een maand op fabrieksgarantie ingeleverd en uitstekend gerepareerd. Kreeg er gelijk een nieuwe batterij in. Kon em voor een goede prijs verkopen. Mijn vriendin had valschade en daardoor dode pixels (geen beschadigingen aan buitenkant. Ook deze is onder garantie hersteld. Mijn ervaring dus? Nee Samsung doet niet moeilijk over inbranden tenzij er aantoonbare schade is waaruit blijkt dat het niet onder de garantie zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rabbitto schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:48:
Mijn galaxy s6 edge was ingebrand. Met nog een maand op fabrieksgarantie ingeleverd en uitstekend gerepareerd. Kreeg er gelijk een nieuwe batterij in. Kon em voor een goede prijs verkopen. Mijn vriendin had valschade en daardoor dode pixels (geen beschadigingen aan buitenkant. Ook deze is onder garantie hersteld. Mijn ervaring dus? Nee Samsung doet niet moeilijk over inbranden tenzij er aantoonbare schade is waaruit blijkt dat het niet onder de garantie zou vallen.
Oh de batterij zit natuurlijk aan het svcherm gelijmt. Dit was bij mijn vorige toestel (s8) ook.
Zou mooi zijn dat ook de batterij vervangen wordt als het scherm wordt vervangen.

Oh ik hoop echt zo dat het garantie technisch in orde komt. Zou jammer zijn om dat plekje dat die daarom niet gerepareerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 21:13
Anoniem: 399210 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Oh de batterij zit natuurlijk aan het svcherm gelijmt. Dit was bij mijn vorige toestel (s8) ook.
Zou mooi zijn dat ook de batterij vervangen wordt als het scherm wordt vervangen.

Oh ik hoop echt zo dat het garantie technisch in orde komt. Zou jammer zijn om dat plekje dat die daarom niet gerepareerd wordt.
Er is geen reden om een inbrandingsschade niet te repareren als er een deuk in de behuizing zit. Het een veroorzaakt het ander ook niet. De reparatie gaat sowieso goed komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rabbitto schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:55:
[...]

Er is geen reden om een inbrandingsschade niet te repareren als er een deuk in de behuizing zit. Het een veroorzaakt het ander ook niet. De reparatie gaat sowieso goed komen :).
Kan het me inderdaad ook niet voorstellen, maar had toch twijfels nadat ik sommige verhalen had gehoord.
Thanks voor je verhaal, geeft goede hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie trouwens ook dat de vorige eigenaar het toestel heeft geroot (Knox warranty void). Is het dan per definitie zo dat de garantie kwijt is? Ik weet dat inbrandingen bij de S7 een bekend probleem is, dus misschien kijken ze daar niet eens naar.

Iemand daar een idee over hoe ze met "knox warranty void" omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Garantie kan je eigenlijk alleen claimen bij de verkopende partij, bij de fabrikant kan je soms een beperkte garantie krijgen (fabrieksgarantie). Dr Mobile is volgens mij een Samsung service punt maar waarschijnlijk niet de originele verkoper van het toestel ? In dat geval kan je beter tijdig een garantieclaim indienen bij de originele verkoper om de verkopergarantie te kunnen claimen ipv de fabrieksgarantie die vaak minder omvattend is

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:54:
Garantie kan je eigenlijk alleen claimen bij de verkopende partij, bij de fabrikant kan je soms een beperkte garantie krijgen (fabrieksgarantie). Dr Mobile is volgens mij een Samsung service punt maar waarschijnlijk niet de originele verkoper van het toestel ? In dat geval kan je beter tijdig een garantieclaim indienen bij de originele verkoper om de verkopergarantie te kunnen claimen ipv de fabrieksgarantie die vaak minder omvattend is
Volgens de chat met Samsung is het geen probleem met een geldige toestellen die een geldig europees IMEI nummer hebben en een aantoonbare factuur.

Ze gaven ook aan dat inbranding garantie was, maar was beniewd of ze dus het "butsje" in de behuizing meewegen en de "Know warranty void"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik heb Samsung in ieder geval via Facebook een bericht gestuurd, ze zijn morgen weer bereikbaar dus dan verwacht ik een reactie die ik hier wel even zal neerzetten.

Als Samsung zegt dat het onder de fabrieksgarantie vervangen kan worden dan zal mij de verkopende partij een worst zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
kuusj98 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Ik heb Samsung in ieder geval via Facebook een bericht gestuurd, ze zijn morgen weer bereikbaar dus dan verwacht ik een reactie die ik hier wel even zal neerzetten.

Als Samsung zegt dat het onder de fabrieksgarantie vervangen kan worden dan zal mij de verkopende partij een worst zijn :P
Lees je even in in het verschil tussen die verschillende vormen van garantie aangezien daar juridisch wezenlijke verschillen inzitten.

Ik dacht uit mijn hoofd bijvoorbeeld dat fabrieksgarantie wordt afgewezen als knox voided was en dat schade aan de behuizing mogelijk ook een reden kan zijn, echter dat dit via de verkopergarantie wel is af te dwingen, snap je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Juridisch gezien, goede punt in Nederland heb je bij problemen gelijk te maken met de verkoper.

Maar veel fabrikanten willen gelijk een meer premium service aanbieden, met thuis ophalen en snelle reparaties, en we zien dat in de technologie wereld het zelfde gebeurt als in de witgoed wereld, dat garantie door de fabrikant geleverd wordt.

Ik had bijvoorbeeld een melding van reparatie bij Coolblue gemaakt over een wasdroger, en kreeg een afspraak bevestiging van Whirlpool terug 7(8)7

Had ik gelijk whirlpool kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Luinwethion schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Juridisch gezien, goede punt in Nederland heb je bij problemen gelijk te maken met de verkoper.

Maar veel fabrikanten willen gelijk een meer premium service aanbieden, met thuis ophalen en snelle reparaties, en we zien dat in de technologie wereld het zelfde gebeurt als in de witgoed wereld, dat garantie door de fabrikant geleverd wordt.

Ik had bijvoorbeeld een melding van reparatie bij Coolblue gemaakt over een wasdroger, en kreeg een afspraak bevestiging van Whirlpool terug 7(8)7

Had ik gelijk whirlpool kunnen mailen.
Alles kan, maar in deze regelt CB het dus zelf met Whirlpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het meemaken. Toestel is van GSMWEB, en heb die factuur ook geupload in het aanmelden van de garantie procedure.

Is dus knox triggered en heeft een butsje. Hoe ik het zie heeft inbranding totaal niets met beide te maken en als ze een beetje redelijk zijn fixen ze het en ben ik blij.

Morgen vroeg wordt de unit opgehaald, nu maar even met een s4 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb nog even je titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Anoniem: 399210 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:36:
Hoe ik het zie heeft inbranding totaal niets met beide te maken
Voor de zoveelste keer: fabrieksgarantie is niet hetzelfde als garantie. De fabrikant kan prima de fabrieksgarantie afwijzen om die redenen (of ze het daadwerkelijk doen is een ander verhaal) Het maakt geen bal uit of jij het anders ziet, of dat het er iets wel/niet mee te maken heeft of dat de consumentrecht dit anders ziet, je had/moet daarvoor de garantie claimen bij de verkoper aangezien je daar een andere (beschermde en sterkere) positie hebt waardoor je wel garantie zou kunnen afdwingen bij een buts of een Knox voided, wat je dus nu bij fabrieksgarantie mogelijk niet hebt.

Maar goed, zo te lezen doe je geen enkele moeite om je daar in te verdiepen en ga je toch eigenwijs een proces in die mogelijk nog eens nadelig voor je kan zijn, succes in ieder geval maar ga s.v.p. niet achteraf "klagen" als het onverhoopt niet zo uitpakt als je in gedachten had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Breezers schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Lees je even in in het verschil tussen die verschillende vormen van garantie aangezien daar juridisch wezenlijke verschillen inzitten.

Ik dacht uit mijn hoofd bijvoorbeeld dat fabrieksgarantie wordt afgewezen als knox voided was en dat schade aan de behuizing mogelijk ook een reden kan zijn, echter dat dit via de verkopergarantie wel is af te dwingen, snap je ?
Eens, ik ben even aan het aftasten wat Samsung er van gaat vinden. Als ze in de chat zeggen dat dit niet onder de garantie gaat vallen is het bedankt en fijne dag verder, en ga ik naar Mobiel.nl.

Tot dusver is in de chat gevraagd om een foto van de inbranding, en mevrouw zegt dat dit inderdaad te zien is. Ze heeft me nu gevraagd of er schade aan het toestel is. Ik heb gezegd dat er een kleine beschadiging aan de metalen omlijsting zit. Daarna zegt ze dit:
Ok super! Ik adviseer je om langs onze servicepunt te gaan of je toestel aan te melden voor reparatie.

servicepunt: https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/
ophaalservices: https://www.samsung.com/nl/reparatie/ophaalservice/
Tja, dus het zou wel moeten kunnen dan.
Ik ga even een berichtje richting Mobiel.nl duwen.

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/cbIL-y_0RfmIhI5SWMyJmw.png
Ok :O
Dus eigenlijk, heb ik volgens Mobiel.nl niks met Mobiel.nl te maken? Zo werkt het toch niet, wettelijk gezien?

Maaar goed: voor 25 euro heeft Samsung een snelle 1-werkdag service, als dat echt zo werkt spring ik een gat in de lucht.

[ Voor 10% gewijzigd door Kuusj op 05-03-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Voor de zoveelste keer: fabrieksgarantie is niet hetzelfde als garantie. De fabrikant kan prima de fabrieksgarantie afwijzen om die redenen (of ze het daadwerkelijk doen is een ander verhaal) Het maakt geen bal uit of jij het anders ziet, of dat het er iets wel/niet mee te maken heeft of dat de consumentrecht dit anders ziet, je had/moet daarvoor de garantie claimen bij de verkoper aangezien je daar een andere (beschermde en sterkere) positie hebt waardoor je wel garantie zou kunnen afdwingen bij een buts of een Knox voided, wat je dus nu bij fabrieksgarantie mogelijk niet hebt.

Maar goed, zo te lezen doe je geen enkele moeite om je daar in te verdiepen en ga je toch eigenwijs een proces in die mogelijk nog eens nadelig voor je kan zijn, succes in ieder geval maar ga s.v.p. niet achteraf "klagen" als het onverhoopt niet zo uitpakt als je in gedachten had
Wauw met je opmerking probeer je me nu in de grond te trappen ofzo? Als je gelezen heb is het garantieproces al gaande. Ik had geen idee van jouw verhaal daardoor heb ik simpelweg met Samsung gechat en zei gaven mij die oplossing. Ik heb nooit gezegt dat ik ga zitten zeiken als ik geen garantie krijg, ik zeg simpelweg hoe ik het zie en ik kan de inbranding niet relateren aan die schade. Wat ik er ook bij zeg is dat ik "hoop" dat het goedkomt.

Dit topic is gewoon gemaakt om even jullie ervaringen hierin te pijlen. Dat dit nu al de 2e, in mijn ogen, zeik reactie is vind ik een beetje flauw en enigzins typerend voor een forum waar er tegenwoording alleen maar gebashed wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:49:
[...]

Eens, ik ben even aan het aftasten wat Samsung er van gaat vinden. Als ze in de chat zeggen dat dit niet onder de garantie gaat vallen is het bedankt en fijne dag verder, en ga ik naar Mobiel.nl.

Tot dusver is in de chat gevraagd om een foto van de inbranding, en mevrouw zegt dat dit inderdaad te zien is. Ze heeft me nu gevraagd of er schade aan het toestel is. Ik heb gezegd dat er een kleine beschadiging aan de metalen omlijsting zit. Daarna zegt ze dit:

[...]

Tja, dus het zou wel moeten kunnen dan.
Ik ga even een berichtje richting Mobiel.nl duwen.

[afbeelding]
Ok :O
Dus eigenlijk, heb ik volgens Mobiel.nl niks met Mobiel.nl te maken? Zo werkt het toch niet, wettelijk gezien?

Maaar goed: voor 25 euro heeft Samsung een snelle 1-werkdag service, als dat echt zo werkt spring ik een gat in de lucht.
toon volledige bericht
Dat komt terug bij de punt die ik wou makken, steeds meer fabrikanten bieden een eigen, betere service aan, en net als in de witgoed wereld.
Bij veel winkels, als je de telefoon naartoe brengt, doen ze gewoon bij Samsung aanmelden, dus kun je beter thuis doen.

Juridisch is het een andere verhaal, als jij niet tevreden bent met de reparatie, of als de reparatie niet uitgevoerd wordt of als het te lang duurt, is de verkoper aanspreekbaar voor schade vergoeding.

De 1 dag reparatie service heb ik nooit gedaan, maar zowel mijn Huawei als mijn Samsung waren beide binnen 3 dagen terug.

Dan kom ik ook bij:
Hackus schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:28:
[...]

Alles kan, maar in deze regelt CB het dus zelf met Whirlpool
Coolblue heeft alleen maar een online formulier bij whirlpool ingevuld, die zelf kan invullen, bij de tweede keer heb ik trouwens inderdaad zelf gedaan, dus niet eens bij Coolblue terecht.

En met Samsung mobieltjes zien we inderdaad dat veel winkels gewoon adviseren om gelijk bij Samsung te gaan, is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit staat er trouwens letterlijk op de site van GSMWeb:

"Wij staan er voor in dat onze producten aan de overeenkomst en de verwachtingen voldoen en dat een toestel bij normaal gebruik een behoorlijke tijd geen defecten vertoont. Gaat een toestel defect, dan kan een klant altijd bij ons terecht. Los van deze wettelijke regeling aangaande garantie, bieden fabrikanten en providers vaak eigen garanties. Het kan gemakkelijker en sneller zijn om direct contact op te nemen met de fabrikant of het reparatiecentrum van de fabrikant.
Wij zullen, indien dit sneller en gemakkelijker is, u ook wijzen op die garanties en eventueel helpen om de garantie bij de fabrikant in te roepen. U kunt het toestel dan direct naar de fabrikant of reparatiecentrum sturen. Gegeven garanties door fabrikanten providers etc. doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten die u als consument al heeft aangaande “non-conformiteit.
Klik hier voor onze FAQ, onder hoofdstuk 4 kunt u terecht voor meer informatie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Luinwethion schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Dat komt terug bij de punt die ik wou makken, steeds meer fabrikanten bieden een eigen, betere service aan, en net als in de witgoed wereld.
Bij veel winkels, als je de telefoon naartoe brengt, doen ze gewoon bij Samsung aanmelden, dus kun je beter thuis doen.

Juridisch is het een andere verhaal, als jij niet tevreden bent met de reparatie, of als de reparatie niet uitgevoerd wordt of als het te lang duurt, is de verkoper aanspreekbaar voor schade vergoeding.

De 1 dag reparatie service heb ik nooit gedaan, maar zowel mijn Huawei als mijn Samsung waren beide binnen 3 dagen terug.

Dan kom ik ook bij:

[...]

Coolblue heeft alleen maar een online formulier bij whirlpool ingevuld, die zelf kan invullen, bij de tweede keer heb ik trouwens inderdaad zelf gedaan, dus niet eens bij Coolblue terecht.

En met Samsung mobieltjes zien we inderdaad dat veel winkels gewoon adviseren om gelijk bij Samsung te gaan, is sneller.
toon volledige bericht
Nadeeltje is wel dat als Samsung opeens vind dat dit op de een of andere miraculeuze wijze toch door mij zelf komt, ik 60 euro mag aftikken om het toestel terug te mogen ontvangen.

We gaan het meemaken, ze komen het toestel vanavond halen, morgenavond zou ik hem weer terug moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Nadeeltje is wel dat als Samsung opeens vind dat dit op de een of andere miraculeuze wijze toch door mij zelf komt, ik 60 euro mag aftikken om het toestel terug te mogen ontvangen.

We gaan het meemaken, ze komen het toestel vanavond halen, morgenavond zou ik hem weer terug moeten hebben.
Hou me op de hoogte. Ik heb de standaard service gekozen, jij de 24 uurs dus. Ik ben beniewd hoe het is gegaan!! Is jouw knox warranty trouwens void?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 399210 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Hou me op de hoogte. Ik heb de standaard service gekozen, jij de 24 uurs dus. Ik ben beniewd hoe het is gegaan!! Is jouw knox warranty trouwens void?
Nee ik heb mij afgelopen jaar bewust niet bezig gehouden met custom roms etc, zodat die KNOX niet zou verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Nee ik heb mij afgelopen jaar bewust niet bezig gehouden met custom roms etc, zodat die KNOX niet zou verlopen.
Bij mijn S8 vorig jaar, die dode pixels had, deden ze daar niet moelijk over. Knox was daar ook void en kreeg gewoon een nieuw schermpie.

Duurde wel 8 weken omdat dode pixels zeer zeldzaam was en ze een onderzoek gingen starten hoe dat kon. Was nog wel even mn hart vasthouden omdat ze toen misschien wel knox void mee gingen tellen, maar gelukkig niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 399210 op 05-03-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 399210 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Bij mijn S8 vorig jaar, die dode pixels had, deden ze daar niet moelijk over. Knox was daar ook void en kreeg gewoon een nieuw schermpie.

Duurde wel 8 weken omdat dode pixels zeer zeldzaam was en ze een onderzoek gingen starten hoe dat kon. Was nog wel even mn hart vasthouden omdat ze toen misschien wel knox void mee gingen tellen, maar gelukkig niet.
Hmm, ik hoop ook gewoon dat ze het vervangen, want ik wilde eigenlijk nog tot komend jaar met het toestel doen. Een vers display doet dan wonderen haha. Zeker omdat de Galaxy S9 eigenlijk weinig beter is dan de S8. Maar goed, dat is offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:06:
[...]

Hmm, ik hoop ook gewoon dat ze het vervangen, want ik wilde eigenlijk nog tot komend jaar met het toestel doen. Een vers display doet dan wonderen haha. Zeker omdat de Galaxy S9 eigenlijk weinig beter is dan de S8. Maar goed, dat is offtopic :)
Zit nog even in de chat met Samsung over de root vraag. Ze doen erg hun best om de garrantie af te wimpelen door het probleem aan de "knox warranty void" te relateren:

"Door het gebruik van de verkeerde rootkit is de Knox void geactiveerd. Dit heeft als gevolg dat het mainboard zal moeten worden vervangen. Je krijgt het toestel dan niet meer online. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is"

Vreemd dat ze het mainbord hierbij betrekken terwijl ik garrantie claim voor een ingebrand scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 399210 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Zit nog even in de chat met Samsung over de root vraag. Ze doen erg hun best om de garrantie af te wimpelen door het probleem aan de "knox warranty void" te relateren:

"Door het gebruik van de verkeerde rootkit is de Knox void geactiveerd. Dit heeft als gevolg dat het mainboard zal moeten worden vervangen. Je krijgt het toestel dan niet meer online. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is"

Vreemd dat ze het mainbord hierbij betrekken terwijl ik garrantie claim voor een ingebrand scherm....
Staat hier niet tussen:
https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/toestelgarantie
Dus ik denk dat je de chat kan overslaan en hem gewoon kan aanmelden:
http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Die toestellen zijn exorbitant duur, maar eerlijk is eerlijk, service als deze betaal ik graag wat meer voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:12:
[...]

Staat hier niet tussen:
https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/toestelgarantie
Dus ik denk dat je de chat kan overslaan en hem gewoon kan aanmelden:
http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/ophaalservice/

Die toestellen zijn exorbitant duur, maar eerlijk is eerlijk, service als deze betaal ik graag wat meer voor _/-\o_
Had hem al aangemeld hoor, komen m zodalijk (tot 3u) ophalen. Is netjes hersteld naar fabriekssoftware met ODIN.

Maar toch. heel vreemd als ze dalijk inderdaad een prijsopgave sturen met een mainboard en scherm (zuo denk ik 400 euro totaal kunnen kosten), enkel omdat die geroot is en ik slechts het scherm gerepareeerd wil heben haha...

Ik neem aan dat ik dan het toestel alsnog ongerepareerd retour kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 399210 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:17:
[...]

Had hem al aangemeld hoor, komen m zodalijk (tot 3u) ophalen. Is netjes hersteld naar fabriekssoftware met ODIN.

Maar toch. heel vreemd als ze dalijk inderdaad een prijsopgave sturen met een mainboard en scherm (zuo denk ik 400 euro totaal kunnen kosten), enkel omdat die geroot is en ik slechts het scherm gerepareeerd wil heben haha...

Ik neem aan dat ik dan het toestel alsnog ongerepareerd retour kan sturen?
Ja, het kan volgens de site weer niet gerepareerd terug, nadeeltje is dat je dan 60 euro mag aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Ja, het kan volgens de site weer niet gerepareerd terug, nadeeltje is dat je dan 60 euro mag aftikken.
Het blijft een vreemd gesprek:

"Het mainbord (moederbord) wordt erbij betrokken omdat dit dient te worden vervangen als je knox warranty void melding ontvangt. Onze monteur onderzoekt of het 'butsje' inpact heeft op je garantie. Dit is pas duidelijk na onderzoek."

Hahaha ik vind het toch bizar dat ten eerste het mainboard zou vervangen moeten worden, terwijl dit totaal ongerelateerd is aan het probleem. Daarnaast praat de chatmedewerker zichzelf teggen door daarna te zeggen dat het butsje onderzocht wordt door de monteur , of garrantie hierop van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nu toch bang dat ze het bij dr. mobile gooien op "knox warranty void", ondanks dat het niks met elkaar te maken heeft. Lees discussies, ook op tweakers, dat gelijkwaardige defecten (scherm) ook niet worden gerepareerd ivm root....

Ben bang dat ik nu dus gewoon 60 euri wegknikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Het toestel is opgehaald, ben benieuwd of het verder allemaal probleemloos zal gaan.
Dat van die Knox, ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat enkele mensen mij afgelopen jaar op het hart drukten dat het absoluut geen probleem zou zijn als die Knox voided zou zijn. Omdat ik toch de gedachte had "ze zullen dat niet voor de grap inbouwen", heb ik de Google Launcher, Google toetsenbord en een material design thema geïnstalleerd zodat het in principe bijna stock Android leek met wat leuke toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
kuusj98 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:57:
Het toestel is opgehaald, ben benieuwd of het verder allemaal probleemloos zal gaan.
Dat van die Knox, ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat enkele mensen mij afgelopen jaar op het hart drukten dat het absoluut geen probleem zou zijn als die Knox voided zou zijn. Omdat ik toch de gedachte had "ze zullen dat niet voor de grap inbouwen", heb ik de Google Launcher, Google toetsenbord en een material design thema geïnstalleerd zodat het in principe bijna stock Android leek met wat leuke toevoegingen.
Knox is vooral voor Enterprise doeleinden. Als Knox getripped is, dan werken sommige apps/servers niet meer voor je omdat je software is aangepast.

En Samsung gebruikt(e) het om onder garantiekwesties uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

418O2 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:59:
[...]

Knox is vooral voor Enterprise doeleinden. Als Knox getripped is, dan werken sommige apps/servers niet meer voor je omdat je software is aangepast.

En Samsung gebruikt(e) het om onder garantiekwesties uit te komen
Zo blijkt dus maar weer :( "In principe" zou je gewoon garantie moeten krijgen inderdaad, maar dat principe is een gevaarlijk iets. Het verschil tussen recht hebben en krijgen. Ik heb dit zelf bij een laptop meegemaakt. 6 maanden oud, en een defect wat zogenaamd door mij veroorzaakt zou zijn kon ik voor amper 200 euro laten repareren. 25% van de waarde in een half jaar. Wat doe je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eigenlijk wordt je gewoon genaaid... ik kan nu alvast voorspellen dat mijn ingebrande scherm niet wordt gerepareerd onder garantie doordat ik welgeteld 1x geroot heb. Chapeau samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Anoniem: 399210 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:31:
Eigenlijk wordt je gewoon genaaid... ik kan nu alvast voorspellen dat mijn ingebrande scherm niet wordt gerepareerd onder garantie doordat ik welgeteld 1x geroot heb. Chapeau samsung
Dat zou wel jammer zijn. Volgens mij hoef ik niks te betalen, hij is al klaar en vanavond tussen 18:00 en 22:00 zal hij worden afgeleverd.

Ik bestel meteen een beschermer voor het scherm, nu ik weer een mooi scherm krijg ga ik proberen het mooi te houden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
kuusj98 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Dat zou wel jammer zijn. Volgens mij hoef ik niks te betalen, hij is al klaar en vanavond tussen 18:00 en 22:00 zal hij worden afgeleverd.

Ik bestel meteen een beschermer voor het scherm, nu ik weer een mooi scherm krijg ga ik proberen het mooi te houden haha.
Nice, gefeliciteerd! Hopen op dezelfde afloop bij mij. "In behandeling", al denk ik dat het een prijsopgave wordt ivm root....

Zou erg fijn zijn als een nieuw schermpje erop komt. Zit een groot verschil tussen 0 euro en een nieuw scherm, en 60 euro en niks..

Edit: Lijkt erop dat Samsung een nieuwe policy hanteert. Heb onder een andere naam via twitter (eerder via fb) een tweet verstuurd dat een S8 dode pixels heeft, maar wel is geroot. Antwoord blijft hetzelfde, buiten garantie...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 399210 op 06-03-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er lijken wat positieve ontwikkelingen gaande. Binnen de Dynafix reparatie portal, waar de status gevolgd kan worden, wordt nu opeens het volgende weergeven:

Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling
Reparatie repair center - Voltooid

Een reparatie kan nooit voltooid worden als er betaald moet worden, dan moet de klant eerst akkoord gaan. Mag ik hier dan toch stiekem hopen op een wonder? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38
Anoniem: 399210 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:56:
Mag ik hier dan toch stiekem hopen op een wonder? :D
Wordt een lange avond/nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ozzynator schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Wordt een lange avond/nacht...
lol why? 8)7

Als ik zo de track and trace ontvang ben ik gerust gesteld toch :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Luinwethion
Als de reparatie niet gratis uitgevoerd kon worden, zou je een mailtje van Dynafix hebben ontvangen met de kosten van reparatie en dan moet je akkoord gaan of niet.

Genieten van jullie nieuwe telefoon jullie beiden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:38
En, weten we al wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh jazeker wel :)

Gefixed onder garantie, wordt morgen thuis aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Nou dat is in ieder geval mooi :-)

Laat even weten als ze ook de frame vervangen hebben, zou wel mooi zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij kuusj wel heb ik vernomen, en de batterij. Totzover ik nog kan zien betreft het bij enkel display. Oja en een software update (raar want heb hem met odin naar de laatste stock geflashed).

Anyway, ik ben happy iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Ze doen altijd een "software update", dat is gewoon de laatste rom flashen om de telefoon testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Luinwethion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:39:
Ze doen altijd een "software update", dat is gewoon de laatste rom flashen om de telefoon testen.
Die haal ik er toch weer af haha. Lineage of superman komt erop 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Anoniem: 399210 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Die haal ik er toch weer af haha. Lineage of superman komt erop 😆
Hahaha hoe is de ondersteuning voor aosp roms voor de Exynos?

Ik ga straks misschien lineage flashen op mijn Huawei, ik weet niet als Treble gaat helpen met snelle updates, maar helpt wel dat ik zonder problemen (en zonder custom recovery) ROMs kan flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luinwethion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Hahaha hoe is de ondersteuning voor aosp roms voor de Exynos?

Ik ga straks misschien lineage flashen op mijn Huawei, ik weet niet als Treble gaat helpen met snelle updates, maar helpt wel dat ik zonder problemen (en zonder custom recovery) ROMs kan flashen :p
Huawei eigenlijk geen ervaring mee. Weet dat exynos altijd lang duurt voordat aosp hiervoor toegankelijk is. Als Lineage er is, volgt de rest (resurrection bijv) ook.

Had vrijdag, voordat ik dit topic maakte al even lineage erop. Wat een verademing, al wordt Touchwiz wel steeds "lighter" (ook substratum ondersteuning). Enige wat nog wel slecht was, was de camera. Gewoon basic, maar software technisch niet heel sterk tov stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij is bezorgd. prachtig nieuwe gouden display. Het frame is hetzelfde en van de batterij kan ik niks van terugvinden op de reparatie nota.

- Display
- Elektrisch onderdeel mainboard??
- Software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Anoniem: 399210 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:44:
hij is bezorgd. prachtig nieuwe gouden display. Het frame is hetzelfde en van de batterij kan ik niks van terugvinden op de reparatie nota.

- Display
- Elektrisch onderdeel mainboard??
- Software update.
Mooi, mooi.

Nou dan is je accu nog goed denk ik? Je kunt het ongeveer meten met Accubattery.

Omdat je 3 manden garantie heb op je reparatie, als de accu niet goed is kun je nogmaals melden :p

Off-topic...
Huawei doet weinig nog voor customs, maar treble he... Daarnaast is Honor in het VS begonnen met een open devices program, ze willen onderandere gratis mobieltjes geven aan devs en bepaalde APIs en drivers beschikbaar stellen.... Daarnaast hebben ze ook belooft om dingen in de kernel die in het Chinees staan, naar Engels te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Luinwethion schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Mooi, mooi.

Nou dan is je accu nog goed denk ik? Je kunt het ongeveer meten met Accubattery.

Omdat je 3 manden garantie heb op je reparatie, als de accu niet goed is kun je nogmaals melden :p

Off-topic...
Huawei doet weinig nog voor customs, maar treble he... Daarnaast is Honor in het VS begonnen met een open devices program, ze willen onderandere gratis mobieltjes geven aan devs en bepaalde APIs en drivers beschikbaar stellen.... Daarnaast hebben ze ook belooft om dingen in de kernel die in het Chinees staan, naar Engels te vertalen.
Ik denk niet dat ze zoveel keus hebben als ze willen concurreren met grote spelers. Huawei doet het goed, maar als ik het zo hoor kan het voor dev community nog veel beter (heb zelf geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou 2 weken verder, display weer defect. Nu loopt er een paarse lijn plots door het scherm verticaal lol...
Volgens de bon valt die nu WEL buiten de garantie, maar ik heb wel gewoon 3 maanden garantie op de reparatie.

Ze komen hem vandaag maar weer eens halen voor de verandering |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er nog iets wat ik kan doen?

- Na 2 weken dus die paarse lijn door het scherm die op 6 maart onder garantie is vervangen.
- Ik krijg een offerte van 300,- voor een nieuw scherm
- Reden: derde partij heeft de batterij vervangen

Probleem is, dat die batterij al ver voor de uberhaubt eerste reparatie (6 maart), waar wel het display onder garantie is vervangen, al was vervangen. Ze hadden toen dus al moeten constateren dat het dus geen garantie was (ookal was dat onlogisch geweest omdat dat er niets met het probleem te maken kan hebben).

NU zien ze dus dat het eerder door derden is gerepareerd en ik dus geen garantie meer heb... En dus moet betalen.

Als ik dat dus eerder wist, had ik dus ongerepareerd retour gekozen omdat leven met wat inbranding opzich niet heel erg is. Nu is het een paarse lijn en is het toestel nagenoeg onbruikbaar. Dus door hun fout zit ik nu dus met een slechter toestel.

Bij contact met Samsung/Dynafix blijven ze erbij dat het me eigen verantwoordelijkheid was dat ik dat moest weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 21:04
Anoniem: 399210 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:12:
Is er nog iets wat ik kan doen?

- Na 2 weken dus die paarse lijn door het scherm die op 6 maart onder garantie is vervangen.
- Ik krijg een offerte van 300,- voor een nieuw scherm
- Reden: derde partij heeft de batterij vervangen

Probleem is, dat die batterij al ver voor de uberhaubt eerste reparatie (6 maart), waar wel het display onder garantie is vervangen, al was vervangen. Ze hadden toen dus al moeten constateren dat het dus geen garantie was (ookal was dat onlogisch geweest omdat dat er niets met het probleem te maken kan hebben).

NU zien ze dus dat het eerder door derden is gerepareerd en ik dus geen garantie meer heb... En dus moet betalen.

Als ik dat dus eerder wist, had ik dus ongerepareerd retour gekozen omdat leven met wat inbranding opzich niet heel erg is. Nu is het een paarse lijn en is het toestel nagenoeg onbruikbaar. Dus door hun fout zit ik nu dus met een slechter toestel.

Bij contact met Samsung/Dynafix blijven ze erbij dat het me eigen verantwoordelijkheid was dat ik dat moest weten.
toon volledige bericht
Maar doordat jij de batterij door een 3e party hebt laten vervangen, was de garantie vanaf dat moment al niet meer van toepassing. Het scherm is vervangen onder garantie omdat jij niet hebt gemeld dat de batterij door een 3e party is vervangen. Als jij dit had aangegeven was er nooit onder garantie een ander scherm in gezet. Dit was meer een gelukje voor jou. Echter, nu wordt er inderdaad geconstateerd dat je in het verleden zelf de batterij heb laten vervangen en gooien ze het hierop. Vervelend, maar niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mcsluis schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:22:
[...]

Maar doordat jij de batterij door een 3e party hebt laten vervangen, was de garantie vanaf dat moment al niet meer van toepassing. Het scherm is vervangen onder garantie omdat jij niet hebt gemeld dat de batterij door een 3e party is vervangen. Als jij dit had aangegeven was er nooit onder garantie een ander scherm in gezet. Dit was meer een gelukje voor jou. Echter, nu wordt er inderdaad geconstateerd dat je in het verleden zelf de batterij heb laten vervangen en gooien ze het hierop. Vervelend, maar niet vreemd.
Mwah ben ik het niet mee eens.

Dan is het nog zo dat ik buiten de reguliere fabrieksgarantie (wat het dus nu is) zelf de batterij gewoon mag vervangen. De reparatiegarantie is enkel van toepassing op de reparatie die is uitgevoerd (display). Dan is het toch aan hun om aan te tonen dat de fouten van het display door de nieuwe batterij komt?
Pagina: 1