FM Radio op telefoon via BlueTooth, hoe aanpakken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:30
Goedemiddag,

Ik rijd motor en heb een helm die de BlueTooth van mijn telefoon ontvangt en kan zo dus muziek luisteren en bellen. Er zit alleen geen radio functie op en zou ik graag radio willen luisteren tijdens het rijden. Internetradio is zou mij zo'n 150mb per dag aan internet verbruik en dan vind ik zonde.

Wat zijn mijn opties?

Ik heb gelezen dat er dingen opgelost worden met transmitters? Zijn deze dingen ook de oplossing voor mij, want ik kan niet echt ergens een goed antwoord vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp! d:)b

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een FM transmitter zendt het geluid van je telefoon naar de radio toe. Dus bijv. Spotify, of mp3's via de transmitter naar een ongebruikte FM-frequentie waarop je dan je (auto-)radio afstemt. Die transmitter ontvangt niet magisch FM-radio om daarna via bt naar je helm door te sturen. Je telefoon, of een ander device zal dus nog steeds zelf zijn audio ergens vandaan moeten halen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
een simpele line level audio -> Bluetooth adapter kost geen drol... alleen tja dan moet je je helm daar mee pairen ipv je telefoon..

maar ja dan kan je niet meer bellen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

SMSfreakie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:08:
een simpele line level audio -> Bluetooth adapter kost geen drol... alleen tja dan moet je je helm daar mee pairen ipv je telefoon..

maar ja dan kan je niet meer bellen ;)
En dan moet hij alsnog weer een radio-ontvangend apparaat die het weer over jack doorstuurt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MsG schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:11:
[...]

En dan moet hij alsnog weer een radio-ontvangend apparaat die het weer over jack doorstuurt.
Portable radio lijkt me niet het meest ingewikkelde stukje van de puzzel ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

SMSfreakie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:13:
[...]

Portable radio lijkt me niet het meest ingewikkelde stukje van de puzzel ;)
Assumption is the mother... ;-). Laat bij dat soort apparaten nou juist de oordopjes als antenne gebruiken. Ik weet niet of dat nog lekker gaat werken met nog maar een heel kort draadje naar de Bluetooth-adapter toe.

Kan je niet gewoon een low quality-stream gebruiken voor radio? Lijkt me sterk dat dit 150MB per dag kost. En is het daarna gevoelsmatig 'zonde', of wordt het bundel-technisch ook echt krap qua abonnement? Want als je wel wil kunnen blijven bellen en niet met tig aan elkaar geluste apparaten gaan zitten, is wellicht het abonnement eventueel wat ophogen een goedkopere en handigere optie dan de apparaten kopen. Zelfs voor een tientje heb je al 6GB tegenwoordig, dan lijkt me een eventuele 150MB per dag ook niet een reusachtig probleem?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MsG schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:16:
[...]

Assumption is the mother... ;-). Laat bij dat soort apparaten nou juist de oordopjes als antenne gebruiken. Ik weet niet of dat nog lekker gaat werken met nog maar een heel kort draadje naar de Bluetooth-adapter toe.

Kan je niet gewoon een low quality-stream gebruiken voor radio? Lijkt me sterk dat dit 150MB per dag kost. En is het daarna gevoelsmatig 'zonde', of wordt het bundel-technisch ook echt krap qua abonnement? Want als je wel wil kunnen blijven bellen en niet met tig aan elkaar geluste apparaten gaan zitten, is wellicht het abonnement eventueel wat ophogen een goedkopere en handigere optie dan de apparaten kopen. Zelfs voor een tientje heb je al 6GB tegenwoordig, dan lijkt me een eventuele 150MB per dag ook niet een reusachtig probleem?
True, al zijn er ook wel met een eigen antennetje... maar ja op een motor heb je ook wat minder inbouw ruimte dan in de auto :)

Zelf stream ik (bijna) overal tegenwoordig.. met die onbeperkte bundels ( en data vrije muziek ) is dat een eitje

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:30
Bedankt voor jullie reacties,

- ik ga terug naar de winkel om te kijken of zij deze versie nog op kunnen ruilen naar de FM versie, want kwam er later achter dat die ook bestond..zZzz.

- Zo niet, dan word het dus gewoon het abonnement verhogen voor een half jaar. Anderhalf jaar geleden waren de prijzen in de standaard abonnementen incl. telefoon nog niet zo voordelig en heb ik met het oogpunt op prijs, provider en verbruik maar 500mb genomen.

Ik weet nu dus waar ik aan toe ben, alleen wel vrij teleurstellend dat er anno 2018 nog geen oplossing is bedacht voor dit probleem, wat ik in de laatste jaren wel vaker voorbij heb horen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mobieltjes kunnen tegenwoordig toch ook gewoon FM ontvangen? Wel op voorwaarde dat er een koptelefoon stekkertje in geprikt is als antenne. Maar die rol je dan gewoon op.

Ff een FM radio app installeren en good to go?

https://android.gadgethac...ndroid-smartphone-387197/ even bekijken? Daar raden ze NextRadio aan.

Supported devices list: http://nextradioapp.com/supporteddevices/
Kan je opzoeken of jouw mobiel ondersteund wordt

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2018 09:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sowieso is dan nog de vraag of de telefoon de Fm radio nog wel naar bluetooth kan mappen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SMSfreakie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:13:
Sowieso is dan nog de vraag of de telefoon de Fm radio nog wel naar bluetooth kan mappen...
Je weet het niet als je het niet probeert :)
Kost niks om te proberen, dus altijd waard om het even te testen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1