Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nataliewelles
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een iPhone 6 en nu reageert het bovenste deel van mijn scherm niet meer. Maar ik wou dus mijn toegangscode intypen en dit is mislukt, nu is die geblokkeerd. Er staat verbind met iTunes maar als ik dit doe dan staat er op iTunes dat die niet verbonden kan worden doordat hij dus geblokkeerd is. Heeft iemand dit vaker gehad en weet die hoe ik dit kan oplossen? Zodat ik dus op iTunes kan en hij niet meer geblokkeerd is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Zou dit eens proberen
https://support.apple.com/en-ca/HT204306

En anders nog genoeg andere website met uitleg. Zal een kwestie van proberen worden.
https://www.google.com/se...utf-8&client=firefox-b-ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

nataliewelles schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:33:
Mijn vraag
Ik heb een iPhone 6 en nu reageert het bovenste deel van mijn scherm niet meer. Maar ik wou dus mijn toegangscode intypen en dit is mislukt, nu is die geblokkeerd. Er staat verbind met iTunes maar als ik dit doe dan staat er op iTunes dat die niet verbonden kan worden doordat hij dus geblokkeerd is. Heeft iemand dit vaker gehad en weet die hoe ik dit kan oplossen? Zodat ik dus op iTunes kan en hij niet meer geblokkeerd is.
Had je het toestel al eens eerder via itunes op die computer aangesloten gehad?
Ik gok van niet en dan blijft er eigenlijk maar 1 optie over: in de "recovery mode".

- Sluit toestel aan op de computer met itunes.
- Negeer melding over toegangscode (klik weg)
- Hou op de iphone de homebutton en de aan-/uitschakelaar flink lang ingedrukt. Als het goed is start het toestel opnieuw op en Itunes meldt dat het een iphone met een probleem heeft gevonden die hersteld moet worden..
- Kies voor "herstellen" (niet bijwerken dus!) en dan gaat het proces lopen. Itunes zal de software waarschijnlijk moeten downloaden en natuurlijk installeren, kan hij zo 20 min. voor nodig hebben (ligt bijv. aan je internetsnelheid).
- Je iphone wordt nu als nieuwe iphone ingesteld. Je bent misschien wel je data kwijt (hoop dat je icloud gebruikte?). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nataliewelles
Ja, ik had hem er al eerder op aangesloten. Heb gister toevallig nog een reservekopie gemaakt van mn iPhone op deze laptop.

[ Voor 56% gewijzigd door nataliewelles op 04-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:41

SuBBaSS

-has Ryzen

nataliewelles schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:57:
Ja, ik had hem er al eerder op aangesloten. Heb gister toevallig nog een reservekopie gemaakt van mn iPhone op deze laptop.
Ah super, dat scheelt een hoop!
En gebruikte je ook icloud voor je foto's/contacten ed.?

Andere oplossing dan geboden is er niet voor je, kan je er alleen maar succes mee wensen. (y)

En tja, er is natuurlijk een redelijke kans dat je na deze operatie alsnog tegen het probleem met je niet goed werkende (touch-) scherm zit.
In het geval van de 6 kan dat goed aan een (heel licht!) gebogen behuizing liggen. Het heel voorzichtig terug proberen te buigen kan dat tijdelijk oplossen maar dat is een gok. Kan net zo goed hetzelfde probleem zijn waardoor je steeds tegen dat gedoe met die pincode aan gaat lopen.
Als je toestel straks bij het opnieuw instellen weer een pincode wil, is het wellicht handig om sowieso eentje te kiezen waarbij je alleen de onderste cijfers van het toetsenbord hoeft in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nataliewelles
Ja precies, misschien koop ik daarom wel gewoon een nieuwe. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het toestel even torderen (klein beetje uitwringen), dan maakt de chip mogelijk weer even contact, daarna kun je de vergrendeling er (tijdelijk) afhalen.

Ik hebt dit ook gehad toen ik express een telefoon kocht met dit probleem. In Zwolle heb ik dit bij iemand laten fixen voor €130, gevonden via Marktplaats. Het toestel doet het na 2 jaar nog steeds prima.

Apple heeft voor dit probleem een reparatieprogramma opgezet voor de 6 Plus: https://www.apple.com/support/iphone6plus-multitouch/
Pagina: 1