Toon posts:

Harde schijf op Samsung tv werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal, al enige tijd zit ik met het volgende probleem en via deze weg probeer ik nu dan een oplossing te vinden. Ik heb al heel wat internet sites bezocht maar tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden.

Wij hebben in huis een Samsung televisie staan van het type UE46ES8000. Op deze tv staat al jaren een Medion externe harde schijf aangesloten van 2TB met bestandssysteem FAT32. De harde schijf beschikt over een eigen voedingsaansluiting. Deze heeft altijd prima zijn werk gedaan, maar begint nu toch wat kuren te vertonen. Om verlies van data te voorkomen, hebben we dus een nieuwe harde schijf gekocht. Een Seagate, met 4 TB opslag, zonder eigen voeding.
Deze werkt dus niet op de Samsung tv. Na veel research en gegoogle, heb ik ik de schijf opgedeeld in twee partities van 2 TB. 1 partitie heb ik als NTFS laten staan, de andere heb ik omgezet naar FAT32. Helaas zonder resultaat. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen om een dergelijke schijf aan de praat te krijgen op de Samsung tv?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Kan je tv wel met 4TB disken overweg ?
Kan je tv meerdere partities zien ?
Krijgt je hdd voldoende spanning van de tv ?

Maak alleen eens een partitie aan van 500gb ofzo en laat de rest van de ruimte voor wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 04-03-2018 14:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi HKLM, allemaal geprobeerd, zonder succes helaas. Het gekke is, beneden staat ook ook Samsung, maar dan een nieuwere, daar werkt de schijf wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

Oekol

waka waka hey hey

Dat kijkt er op dat die niet genoeg spanning krijgt van de tv. Hoe verbind je de hdd met de tv trouwens?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Leoon, de HDD staat aangesloten met een USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Ik gok erop dat die TV alleen overweg kan met MBR-geformatteerde HDD's. Een MBR partitietabel ondersteunt schijven tot 2TB. Dus waarschijnlijk heeft Windows of de fabrikant er een GPT partitietabel van gemaakt, waar de TV niet mee om kan gaan.

Een oplossing zou zijn om een MBR partitietabel te maken, maar dan kan je niet de volledige 4TB gebruiken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste TommieW, dat gaan we dan eens proberen. Eerst even uitvogelen hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Moet het niet als exFAT geformatteerd worden? Dit kan bestanden tot 16 TB grootte aan. En FAT32 kan maar bestanden tot 4 GB aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HDD is al exFAT, dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoor je de nieuwe HDD wel opspinnen als je hem aansluit? Zo niet heb je een voedingsprobleem :)
Dat kan evt opgelost worden met een splitter, danwel een losse voeding of tweede USB kabeltje met verloopje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je de HDD inplugt dan hoor je hem draaien en het lampje aan de zijkant gaat branden.
Pagina: 1