Toon posts:

Oude tapes digitaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu hele oude tapes gedigitaliseerd, maar hoe maak ik de kwaliteit nu beter? Hij ruist heel erg, en er zit een beetje een echo in, kortom, je verstaat de helft niet :'(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je een goede geluidskaart met een goede Line-in aansluiting? Die ruis komt waarschijnlijk van je kabel, je tape-deck of je geluidskaart. De echo vind ik een beetje vreemd, heb je zelf enig idee waar die vandaan komt??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als de ruis continu hetzelfde klinkt, kan je het spectrum van die ruis bekijken, en daarop filteren.
Ik denk niet dat je echo's weg kunt halen.

Denk erom dat je kwaliteit nooit kunt verbeteren!! Je kan filteren (en daardoor informatie weggooien), zodat het beter lijkt. CD-kwaliteit zal je van z'n lang zal ze leven niet bereiken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het zijn oude tapes, uit 1974, en het is in een zaal opgenomen dus :'(

Maar hoe kan je dat filteren?

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ikzelf gebruik Soundforge met een aantal ruisonderdrukking/filtering plug-ins. De kwaliteit is zodoende nog heel luisterbaar te maken. Er zijn tal van andere progs op de markt die dat soort dingen doen

aAarGhh

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

SoundForge is een goeie daarvoor, je kunt ook CoolEdit2000 gebruiken met enkele plug-ins, zit ook genoeg bij voor ruis, clicks en andere zaken te verminderen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1