Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snelle kantoor computer

Pagina: 1
Acties:

• J.mulder1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 09:28
Beste,

Ik wil volgende week een nieuwe pc bestellen en ik wil ter bevestiging vragen aan jullie of dit een goede selectie van componenten is voor wat ik wil.

Ik wil graag een zéér snelle kantoor computer, die bij gebruik zo min mogelijk (liefst totaal niet) moet laden als ik een programma open of de computer opstart. Ik heb het volgende in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 108,-€ 108,-
1ASRock Z370 Pro4€ 106,95€ 106,95
1Fractal Design Define R5 Wit€ 105,95€ 105,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 105,-€ 105,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 14,95€ 14,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,51

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office programma's, mailen, surfen, film kijken (niet gamen/videobewerking etc.).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600euro. Goedkoper is natuurlijk leuk, maar ik wil geen concessies doen aan de snelheid en kwaliteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een beeldscherm met DVI-D aansluiting, maar ik sluit niet uit dat ik over een jaar een nieuw scherm aanschaf met HDMI aansluiting.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een een Intel processor, hier heb ik goede ervaring mee.
Het liefst een witte behuizing, vanwege esthetische overwegingen. Het mooiste zou zijn als de DVD lezer ook wit zou zijn, maar deze lijken onvindbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel, stil en ik wil de komende 5+ jaar hiermee probleemloos kunnen werken.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is bovenstaand systeem ok? Is het compatibel met elkaar? Zijn er betere keuzes voor wat ik wil?

Alvast bedankt voor jullie input!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Als je per se Intel wil, dan adviseer ik om nog even te wachten. In April zouden de budget chipsets in de 300 serie moeten uitkomen waardoor je flink kunt besparen op het moederbord.

Er zijn aardig wat witte kasten met een strak design die een stuk goedkoper zijn;

categorie: Behuizingen

Bijvoorbeeld;

pricewatch: BitFenix Comrade Wit
pricewatch: BitFenix NOVA Wit Window
pricewatch: Raijintek Metis Wit Window
pricewatch: BitFenix Shinobi Closed + USB 3.0
pricewatch: Thermaltake Core V1 Snow Edition
pricewatch: Zalman R1 Wit

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• J.mulder1
NitroX infinity schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:18:
Als je per se Intel wil, dan adviseer ik om nog even te wachten. In April zouden de budget chipsets in de 300 serie moeten uitkomen waardoor je flink kunt besparen op het moederbord.

Er zijn aardig wat witte kasten met een strak design die een stuk goedkoper zijn;

categorie: Behuizingen

Bijvoorbeeld;

pricewatch: BitFenix Comrade Wit
pricewatch: BitFenix NOVA Wit Window
pricewatch: Raijintek Metis Wit Window
pricewatch: BitFenix Shinobi Closed + USB 3.0
pricewatch: Thermaltake Core V1 Snow Edition
pricewatch: Zalman R1 Wit
Bedankt voor de tip, ik heb echter de nieuwe pc daarvoor al nodig. Ik wil niet per se een Intel, als er een AMD alternatief is die significant beter is sta ik daar voor open.

Bedankt voor de voorgestelde kasten, ik zal ze overwegen.

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Hallo,
Je moederbord is vrij duur, je kunt ook de ryzen 2200g kiezen met bijbehorend mobo (zie bbg maart https://tweakers.net/pric...a-a320m-s2h-(rev-10).html), dat is goedkoper. De cpu is iets minder goed, maar het scheelt niet veel, volgens cpu.userbenchmark.
Dan bespaar je 60 euro.

Als je later meer performance wilt kun je een nieuwere 2e hands gpu erin knallen en het als game pc verkopen, dan een compleet nieuwe setup bouwen bijvoorbeeld.

Ook kun je nu deze 60 euro investeren om een r5 1600 te halen, die geeft veel meer performance. Alleen heeft die geen integrated graphics. Dus dan moet je nog een goedkope gpu halen om beeld te hebben, wellicht een goedkope 2e hands gpu op de kop tikken/oude gpu?

Of moet alles per se nieuw zijn vanwege regels binnen het bedrijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Brontosaurus1 op 04-03-2018 16:49 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom denk je tegenwoordig nog een CD/DVD drive nodig te hebben?

• J.mulder1
Brontosaurus1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:48:
Hallo,
Je moederbord is vrij duur, je kunt ook de ryzen 2200g kiezen met bijbehorend mobo (zie bbg maart https://tweakers.net/pric...a-a320m-s2h-(rev-10).html), dat is goedkoper. De cpu is iets minder goed, maar het scheelt niet veel, volgens cpu.userbenchmark.
Dan bespaar je 60 euro.

Als je later meer performance wilt kun je een nieuwere 2e hands gpu erin knallen en het als game pc verkopen, dan een compleet nieuwe setup bouwen bijvoorbeeld.

Ook kun je nu deze 60 euro investeren om een r5 1600 te halen, die geeft veel meer performance. Alleen heeft die geen integrated graphics. Dus dan moet je nog een goedkope gpu halen om beeld te hebben, wellicht een goedkope 2e hands gpu op de kop tikken/oude gpu?

Of moet alles per se nieuw zijn vanwege regels binnen het bedrijf?
Bedankt voor je suggesties.
Ik besteed ik toch liever iets meer aan een Intel die iets meer power heeft, ook al is het marginaal. Echter heb je mij wel aan het denken gezet om een goedkoper moederbord met alleen een HDMI aansluitig te nemen, i.c.m. een HDMI/DVI-D adapter. Zal qua kosten niet veel schelen...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 108,-€ 108,-
1Gigabyte Z370P D3€ 95,05€ 95,05
1Fractal Design Define R5 Wit€ 105,95€ 105,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 105,-€ 105,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 14,95€ 14,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,61

2e hands is lastig i.v.m. met btw aftrekken, dus alles moet inderdaad nieuw zijn. Upgraden na een paar jaar doe ik liever niet, dat komt er mij kennende toch nooit van.

• J.mulder1
TommyboyNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:20:
Waarom denk je tegenwoordig nog een CD/DVD drive nodig te hebben?
Ik krijg af en toe nog data op CD's en DVD's aangeleverd, dus een must. Ik heb nog nagedacht over een externe dvd speler, maar die gaat alleen maar in de weg liggen.

• NitroX infinity
Je zou een Ryzen 3 2200G + A320 moederbord kunnen overwegen, dat kan al gauw €40 schelen voor het moederbord alleen. En alweer, de kast kan ook met gemak €50 goedkoper.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Een dvd/cd drive zorgt wel voor een iets langere boot tijd. Dus gewoon zeggen tegen mensen die iets aanleveren op cd dat de 90's echt over zijn!

• J.mulder1
NitroX infinity schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:35:
Je zou een Ryzen 3 2200G + A320 moederbord kunnen overwegen, dat kan al gauw €40 schelen voor het moederbord alleen. En alweer, de kast kan ook met gemak €50 goedkoper.
Maar zijn er ook goedkopere kasten die stil zijn?

• NitroX infinity
De AMD koeler op de R3 2200G maakt onder normale omstandigheden niet veel geluid. Eventueel zou je een aftermarket koeler kunnen kopen die nog stiller is.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucon

*broem*

Is een "zéér snelle computer" en een i3 niet een beetje een paradox?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41
Yucon schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:47:
Voor Office programma's, mailen, surfen, film kijken (niet gamen/videobewerking etc.). wat de TS wil is een i3 met SSD meer dan genoeg. Daar heb je geen i5/i7/i9 voor nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks tegenstrijdigs aan, als je bekijkt waar het voor dient. een i3-8100 draait full quad 3.6GHz tegenwoordig

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucon

*broem*

Hackus schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Niks tegenstrijdigs aan, als je bekijkt waar het voor dient. een i3-8100 draait full quad 3.6GHz tegenwoordig
Tja, als je het zo bekijkt is een s5 telefoon ook al zéér snel vergeleken met een 386. Top notch willen en dan een semi-instapper pakken is een beetje tegenstrijdig. Niet dat die i3 verkeerd zou zijn; het lijkt me een prima keuze voor office gebruik. Maar ik probeer de verwachtingen toch een tikje te temperen want het is ook weer geen kanon en af en toe zal er vast wel een momentje zijn dat hij een seconde of wat nodig heeft.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yucon schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:01:
[...]

Tja, als je het zo bekijkt is een s5 telefoon ook al zéér snel vergeleken met een 386. Top notch willen en dan een semi-instapper pakken is een beetje tegenstrijdig. Niet dat die i3 verkeerd zou zijn; het lijkt me een prima keuze voor office gebruik. Maar ik probeer de verwachtingen toch een tikje te temperen want het is ook weer geen kanon en af en toe zal er vast wel een momentje zijn dat hij een seconde of wat nodig heeft.
'zéér snelle kantoor computer'
Is geen zeer snelle game PC, tenminste in die insteek lees ik het.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Er bestaan wel snellere cpu's maar het verschil in gebruikservaring lijkt me bij het gebruik wat hij beschrijft niet de meerprijs waard. Totaal niet zelfs. Persoonlijk denk ik dat de i3 (en ook de huidige Pentiums) nogal onderschat worden.
Daarbij moet je zo'n uitspraak m.i. in context met beoogd gebruik en budget zien.

Voor de gebruiksbeleving is het vooral relevant dat ie een SSD kiest.

[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 05-03-2018 11:48 ]

Pagina: 1