Roze ‘haartje’ op foto’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik een foto maak is komt er steeds een roze ‘haartje’ op de foto’s. Dat is sinds een paar maanden. Wie weet wat het is en wat ik er eventueel aan kan doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een IPhone 5S

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de telefoon open gemaakt en schoongemaakt om er eventueel stof uit te verwijderen. Heb een fixjeiphone-set gebruikt. Resultaat: het zit er nog. 😔

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
wellicht handig als je dan ook een foto toevoegt, een foto zegt immers meer dan duizend woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:58
Klinkt als een lens flare. Maar zonder foto zegt het inderdaad allemaal niet veel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe m’n best een foto te plaatsen. Wil nog niet zo goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

/me schopt ook even een open deur in.

@Verwijderd Wat denk je dat wij kunnen betekenen voor je zonder foto waarop het probleem zichtbaar is?

Wij op GoT hebben n.l. nog steeds geen glazen bol.
Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:33:
Ik doe m’n best een foto te plaatsen. Wil nog niet zo goed...
Uploaden naar imgur, vervolgens de image URL kopiëren en in GoT plakken.

Forum FAQ #images

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:27:
Mijn vraag
Als ik een foto maak is komt er steeds een roze ‘haartje’ op de foto’s. Dat is sinds een paar maanden. Wie weet wat het is en wat ik er eventueel aan kan doen.

Ik heb een IPhone 5S

Ik heb de telefoon open gemaakt en schoongemaakt om er eventueel stof uit te verwijderen. Heb een fixjeiphone-set gebruikt. Resultaat: het zit er nog. 😔
Heb je ook de camera verwijdert ?
Je had beter gelijk de camera kunnen vervangen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:27:
Mijn vraag

Ik heb een IPhone 5S

Klinkt me heel bekend (hoewel het bij mij geen 'haartje' maar 2 roze vlekjes waren).
Heb het er het toestel meermaals voor uit elkaar gehad (en zo de lijmlaag tussen scherm en behuizing gemold :X).
Had daarbij een wattenstaafje en alcohol gebruikt, kwestie van goed kijken. Daarbij was mijn fout dat ik in eerste instantie de camera-ribbon niet losgekoppeld had (camera had weinig ruimte een de rotzooi zat er juist onder).

Voorbeeld (je ziet de "goo" ter hoogte van haar schouder zitten):
Dink chillend

Het was uiteindelijk toch een kwestie van goed schoonmaken, maar ook echt de camera enzo loskoppelen (evt. vergrootglas erbij).
(En check voor de zekerheid of het niet bijv. in een cover zit. Ik heb ook gehad dat een haar onder de sticker op mijn cover was blijven zitten. Daar had het schoonmaken van de camera natuurlijk niet zoveel zin. :P
Pagina: 1