Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor tekstverwerking en python scripting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld om in notepad snel wat teksten te schrijven die vervolgens via Wordpress gepubliceerd worden. Office is (wat mij betreft) niet eens nodig omdat de opmaak in Wordpress gedaan wordt.
Verder wil ik Pycharm draaien om wat python scripts te schrijven. De laptop hoeft de scripts ook niet per sé zelf te draaien, daarvoor heb ik een desktop met genoeg power.

Wat is je budget?
Ik wil (voor zover mogelijk) de simpelste/goedkoopste laptop die dit aankan. Budget 200 - 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat de helft van de week meegenomen worden. Hybrides of 13 inch laptops hebben daarom mijn voorkeur. Echter is dit geen dealbreaker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In dit geval heb ik geen merk voorkeuren. De laptop hoeft in principe maar ong. 1,5 jaar mee te gaan voordat ik weer middelen heb om iets nieuws aan te schaffen.

(ik ben op het moment aan het proberen een pricewatch toe te voegen, voor nu onderstaande lijst)

Ik heb op het internet gezocht en ik heb de volgende suggesties voorbij zien komen:

Jumper EZbook 3 pro (v4) of Teclast F7
Beide laptops zijn gelijk in specs:
- Intel Celeron N3350
- 6GB RAM
- 64GB emmc opslag
Verders zien de behuizingen er goed uit, ze zijn helemaal van aluminium

Ik heb ergens gelezen dan in mijn geval een refurbished laptop ook een oplossing zou kunnen zijn.
De aangeraden modellen waren:
Lenovo Thinkpad X230 of Dell Latitude e6420 / e6320

Desondanks dat ze 3e generaties processors hebben zeggen mensen dat ze in dit geval gewoon goed zouden werken.

Ik zal nog even proberen om deze lijst met laptops te verduidelijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 12:20 . Reden: Ik wil een pricewatch toevoegen ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-03-2018 20:46)

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Sowieso in deze prijsklasse moet je voor refurbished gaan.

De Intel celeron die in dit soort laptops zitten wil je ook voor jouw gebruik niet gebruiken. Daar zijn ze te traag voor.

Als je iets wilt waar wel mee te werken valt. Dan moet je minimaal een i3 of desnoods een pentium nemen. Niet lager!

Celerons en Atoms zijn zeer sterk afgeraden voor zelfs basis gebruik. Mensen doen al snel meerdere dingen tegelijkertijd wat dat ding niet aankan.

Zelfs de 3e generatie i3s en i5s zijn 2-5x zo snel als een recente celeron.

Kortom:

Koop geen celeron. Ga voor de aangeraden refurbished laptops.

Edit:

Als aanvulling op mijn reactie:

https://www.cpubenchmark.....php?cmp[]=759&cmp[]=2895

Hier kun je zien dat zelfs een 2e generatie i3 32% sneller is dan een recente celeron. Laat staan hoe veel sneller de i5 variant van de refurbished laptops is: ;)

https://www.cpubenchmark.....php?cmp[]=796&cmp[]=2895

Dat verschil is nog véél groter met 65% :*)

[ Voor 25% gewijzigd door SupaHotFire op 04-03-2018 22:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Sowieso in deze prijsklasse moet je voor refurbished gaan.

De Intel celeron die in dit soort laptops zitten wil je ook voor jouw gebruik niet gebruiken. Daar zijn ze te traag voor.

Als je iets wilt waar wel mee te werken valt. Dan moet je minimaal een i3 of desnoods een pentium nemen. Niet lager!

Celerons en Atoms zijn zeer sterk afgeraden voor zelfs basis gebruik. Mensen doen al snel meerdere dingen tegelijkertijd wat dat ding niet aankan.

Zelfs de 3e generatie i3s en i5s zijn 2-5x zo snel als een recente celeron.

Kortom:

Koop geen celeron. Ga voor de aangeraden refurbished laptops.

Edit:

Als aanvulling op mijn reactie:

https://www.cpubenchmark.....php?cmp[]=759&cmp[]=2895

Hier kun je zien dat zelfs een 2e generatie i3 32% sneller is dan een recente celeron. Laat staan hoe veel sneller de i5 variant van de refurbished laptops is: ;)

https://www.cpubenchmark.....php?cmp[]=796&cmp[]=2895

Dat verschil is nog véél groter met 65% :*)

[ Voor 25% gewijzigd door SupaHotFire op 04-03-2018 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top! Hartelijk dank voor het unanieme advies. Ik ga nu zeker voor een refurbished laptop. De vergelijkingen waren heel duidelijk!