Beoordelingen Gebruikers reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:08
Ik schrijf zo af en toe wel eens een Gebruiker review.
En wat mij opvalt is dat er vaak op het knopje "oppervlakkig" gedrukt wordt.
Dit vind ik eigenlijk een beetje jammer.

Een reviewer zit in zijn vrije tijd een stuk tekst te kloppen. om een ander te helpen
En als daar 1 dingetje iemand niet aanstaat... dan krijgt hij het predicaat oppervlakkig.
Daar wordt ik als reviewer niet veel wijzer van.

Het zou fijn zijn wanneer iemand de optie "oppervlakkig" selecteert,
hij/zij daar ook een verklaring voor moet geven.
ergo: laat die persoon ook maar ff minimaal 100 woorden kloppen.

Als ik voor mij gespendeerde tijd alleenmaar het predicaat "oppervlakkig" krijg.
Dan heb ik het gevoel dat ik beter nuttigere dingen kan gaan doen met mijn tijd.

Hier zal vast eerder al een topic over geopend zijn.
Maar deze kon ik helaas niet vinden met de search.

[ Voor 3% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 12:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zie bij jou 3 reviews staan die een +0 - Oppervlakkig gekregen hebben. En om eerlijk te zijn: vergeleken met reviews van andere Tweakers zijn jouw reviews ook best oppervlakkig. Je vertelt in 1 of 2 alinea's iets en dat is het.

En waarom druk je na elke punt en komma op enter? Dat vind ik best wel irritant lezen, ook in dit topic.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik sluit me hier bij @Hahn aan. Je kan toch gewoon een zin verder schrijven, nadat je een punt hebt geplaatst?

Het idee zelf, ik zie het nut niet ervan, tenzij je dit ook voor de +1, +2 en +3(?) gaat doen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:11:
Ik zie bij jou 3 reviews staan die een +0 - Oppervlakkig gekregen hebben. En om eerlijk te zijn: vergeleken met reviews van andere Tweakers zijn jouw reviews ook best oppervlakkig. Je vertelt in 1 of 2 alinea's iets en dat is het.

En waarom druk je na elke punt en komma op enter? Dat vind ik best wel irritant lezen, ook in dit topic.
Bij een "korte review" mag je maar 50 woorden gebruiken....
Daar kom ik niet mee uit de voeten dus kom ik uit bij een volledige review.
Om dat te compenseren probeer ik er dan een paar relevante plaatjes bij te posten.

Fotos nemen en verhaaltjes schrijven doe ik tussen mijn werkzaamheden door
Het is niet dat ik ervoor betaald krijg. (Jah... in tweakers led zaklampjes currency)

Daarnaast heb ik liever zelf controle over de formatting.
en hoe jij dat doet vind ik weer een beetje rommelig overkomen.
En qua lengte... het is geen tweakblog waar ik eindeloos in het luchtledige aan het lullen ben.

Ik wil je bedanken voor je mening.. We zijn hier allemaal om ons verder te ontwikkelen.
maar ik krijg nou niet bepaald het community gevoel bij deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Meg schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:26:
Ik sluit me hier bij @Hahn aan. Je kan toch gewoon een zin verder schrijven, nadat je een punt hebt geplaatst?

Het idee zelf, ik zie het nut niet ervan, tenzij je dit ook voor de +1, +2 en +3(?) gaat doen.
Dus omdat ik een beetje dyslectisch ben en mijn tekst al 5 keer moet doorlezen voordat ik ze post.
hebben mijn reviews helemaal geen toegevoegde waarde meer ? en zijn ze oppervlakkig
Dat is erg motiverend !

Ik ben van mening dat door die badges bepaalde mensen het een beetje in hun bol hebben gekregen.

Ipv van de mensen af te straffen die super oppervlakkig zijn door alleen op oppervlakkig te drukken.
Wordt nu de boodschapper afgestraft ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:26:
[...]

Bij een "korte review" mag je maar 50 woorden gebruiken....
Daar kom ik niet mee uit de voeten dus kom ik uit bij een volledige review.
Om dat te compenseren probeer ik er dan een paar relevante plaatjes bij te posten.
En dat is blijkbaar niet genoeg om een betere score te krijgen. Daar zal je óf mee moeten leren leven óf meer diepgang aanbrengen in je reviews.
Fotos nemen en verhaaltjes schrijven doe ik tussen mijn werkzaamheden door
Het is niet dat ik ervoor betaald krijg. (Jah... in tweakers led zaklampjes currency)
Andere Tweakers krijgen er ook niet voor betaald, maar stoppen er wel meer moeite in. Als jij die moeite er niet in wilt (of kan) steken en het niet leuk vindt om een 0 te krijgen, dan is reviews schrijven op Tweakers misschien niet iets voor jou.
Daarnaast heb ik liever zelf controle over de formatting.
en hoe jij dat doet vind ik weer een beetje rommelig overkomen.
Hoe ik het doe is de standaard, overal. Je mag zelf weten hoe je je tekst formatteert, maar weet dan ook dat er veel mensen zijn die dat storend vinden, en dat helpt dus ook niet mee met je scores.
En qua lengte... het is geen tweakblog waar ik eindeloos in het luchtledige aan het lullen ben.
Het leven is niet zwart/wit, het is niet of 1 alinea of 'in het luchtledige lullen'. Er zit een heleboel tussen.
Ik wil je bedanken voor je mening.. We zijn hier allemaal om ons verder te ontwikkelen.
maar ik krijg nou niet bepaald het community gevoel bij deze reactie.
Ik zeg gewoon hoe het zit, dat het jou niet bevalt kan ik weinig aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:31:
[...]

En dat is blijkbaar niet genoeg om een betere score te krijgen. Daar zal je óf mee moeten leren leven óf meer diepgang aanbrengen in je reviews.

[...]

Andere Tweakers krijgen er ook niet voor betaald, maar stoppen er wel meer moeite in. Als jij die moeite er niet in wilt (of kan) steken en het niet leuk vindt om een 0 te krijgen, dan zou ik aanraden om te stoppen.

[...]

Hoe ik het doe is de standaard, overal. Je mag zelf weten hoe je je tekst formatteert, maar weet dan ook dat er veel mensen zijn die dat storend vinden, en dat helpt dus ook niet mee met je scores.

[...]

Het leven is niet zwart/wit, het is niet of 1 alinea of 'in het luchtledige lullen'. Er zit een heleboel tussen.

[...]

Dus als ik het goed begrijp is geen review dan beter ?
omdat jij goed bent met je 250k karma .. heb ik geen bestaansrecht meer op tweakers ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:35:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is geen review dan beter ?
Nope, dat zei ik niet.
omdat jij goed bent met je 250k karma .. heb ik geen bestaansrecht meer op tweakers ?
Bijzonder kleinzerige reactie. Je vraagt om feedback, die krijg je, maar het bevalt je niet, dus ga je persoonlijk worden en dingen roepen als 'dus ik doe er niet toe?'. Als je niet tegen kritiek kan, vraag er dan niet om.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 04-03-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een maat schoenen heeft de gemiddelde persoon tegenwoordig nodig hier? Met zulke lange tenen kán dat haast niet meer anders zijn dan: "Héél Groot". :o

@Firestormer Als je geen gedicht aan 't schrijven bent dan hoef je niet na iedere punt of komma een "enter" te geven om zo op een nieuwe regel te beginnen. Het leest gewoon niet prettig voor de meeste mensen.

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 12:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Nope, dat zei ik niet.

[...]

Bijzonder kleinzerige reactie. Je vraagt om feedback, die krijg je, maar het bevalt je niet, dus ga je persoonlijk worden en dingen roepen als 'dus ik doe er niet toe?'. Als je niet tegen kritiek kan, vraag er dan niet om.
Sorrie maar je gedraagt je nu echt als een grote broer die zijn kleine broertje loopt te pesten vanwege zijn onkunde. Jij geeft ongewenste feedback. Ik vroeg in dit topic helemaal niet om feedback.

Ik vroeg of de mensen die anderen de stempel "oppervlakkig" geven ook te verplichten daar feedback op te geven.

En dit begint nu te vervallen in een semantisch woordspelletje waar niemand tijd voor heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestormer
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:41:
Wat voor een maat schoenen heeft de gemiddelde persoon tegenwoordig nodig hier? Met zulke lange tenen kán dat haast niet meer anders zijn dan: "Héél Groot". :o

@Firestormer Als je geen gedicht aan 't schrijven bent dan hoef je niet na iedere punt of komma een "enter" te geven om zo op een nieuwe regel te beginnen. Het leest gewoon niet prettig voor de meeste mensen.
Bedankt voor je feedback... ik zie alleen de link niet tussen de opmaak van een tekst. en de oppervlakkigheid daarvan. (maar ik zal er rekening mee houden)

Daarnaast wil ik ook even opmerken:
Dat een gabber van mij video-reviewer is die wel door tweakers wordt ingehuurd. Kennelijk stelt tweakers.net zijn niveau in zoverre op prijs dat hij er voor betaald krijgt. Ik vind dat hij dit ook heel goed doet. Maar als ik zie hoe hij af en toe wordt afgebrand... bij de honden af... De community mag echt wel wat constructiever zijn. af en toe lijken het wel rond rennende fakkelbrigades. en de argumenten die daarbij aangehaald worden vind ik vaak ook niet erg goed onderbouwd. Jammer want volgens mij zitten we hier om elkaar te helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik geloof niet dat mensen betaald krijgen om review te krijgen, misschien krijgen ze het product van Tweakers om een review te maken en geven ze het daarna weer terug? @Ginz kan dat vast wel duidelijk maken.

Maar ik ga niet eens de moeite nemen om hier nog in discussie te gaan.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Meg schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:09:
Ik geloof niet dat mensen betaald krijgen om review te krijgen, misschien krijgen ze het product van Tweakers om een review te maken en geven ze het daarna weer terug? @Ginz kan dat vast wel duidelijk maken.

Maar ik ga niet eens de moeite nemen om hier nog in discussie te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CCpnefiVEAA4pVR.jpg

Spoiler: Tweakers heeft een HQ in Amsterdam Noord en heeft betaalde mensen in dienst...
Is lezen nou echt zo moeilijk op jou niveau ? |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:15:
Spoiler: Tweakers heeft een HQ in Amsterdam Noord en heeft betaalde mensen in dienst...
Ik weet dat Tweakers mensen in dienst heeft en die krigen betaald om reviews te schrijven wanneer ze producten testen, dat is hun taak.

Ik snap jouw probleem niet helemaal, behalve dat je gewoon vervelend aan het doen bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]

Je zit te klagen over de community, om vervolgens zo'n reactie te plaatsen. Je snapt niet dat je zelf deel van het probleem bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Je zit te klagen over de community, om vervolgens zo'n reactie te plaatsen. Je snapt niet dat je zelf deel van het probleem bent?
Nee ik ben eigenlijk van mening dat je inhoudelijk het gesprek niet met me wilt/kunt aangaan .
Alleen maar over opmaak wilt praten en niet over inhoud. En je je daarom maar bij de fakkelbrigade voegt...

Meg stapt zelf over een lijn door te zeggen: "Maar ik ga niet eens de moeite nemen om hier nog in discussie te gaan" terwijl ze feitelijk onjuiste informatie uitkraamt. Nou reageer dan lekker niet in m'n topic. ga lekker ergens anders fikkie stoken. wat doe je hier eigenlijk ?

Hahn
Je punt is duidelijk je hebt nou al zoveel pogingen gedaan om de discussie te doen ontsporen dat ik jou ook wil verzoeken om niet meer in dit topic te reageren. het staat je vrij. maar ik zie de toegevoegde waarde niet.

En jah ik maak ook deel uit van het probleem... daarom probeer ik me aan te passen. Maar jij bent van mening dat je geen deel uitmaakt van het probleem..en ik denk dat daar het probleem juist zit.

In daadwerkelijk elke post heb je een poging gedaan mijn geloofwaardigheid naar beneden te halen.

Ik zal nog even toelichten wat ik bedoel:
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:11:

Persoonlijke aanval
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:31:
[...]

[...]

Andere Tweakers krijgen er ook niet voor betaald, maar stoppen er wel meer moeite in. Als jij die moeite er niet in wilt (of kan) steken en het niet leuk vindt om een 0 te krijgen, dan is reviews schrijven op Tweakers misschien niet iets voor jou.

[...]

[...]

[...]

Persoonlijke aanval
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Nope, dat zei ik niet.

[...]

Persoonlijke aanval

Dit topic niet gaat over mij als persoon of mijn reviews.
maar over het waardering beleid van gebruikersreviews in het algemeen
Ik ervaar het als bijzonder hinderlijk dat jij continue de gifnaald in de discussie probeert te steken.
Door mij persoonlijk aan te vallen. zelfde geld voor Meg.

Maar als jullie dan zelf een persoonlijke aanval te voorduren krijgen.. dan ben ik deel van het probleem 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
edit

[ Voor 105% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 14:14 . Reden: Zie onderstaande reactie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Je post hier meerdere keren twee of drie keer achter elkaar. Dat is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling.

Graag de 'Edit'-knop gebruiken als je een post wilt aanpassen voordat iemand erop gereageerd heeft. Je kunt ook prima meerdere quotes verwerken in een enkele post. Zie de 'Quote'-knop bij de posts als je je bericht aan het bewerken bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestormer
Bobmeister schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:12:
Je post hier meerdere keren twee of drie keer achter elkaar. Dat is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling.

Graag de 'Edit'-knop gebruiken als je een post wilt aanpassen voordat iemand erop gereageerd heeft. Je kunt ook prima meerdere quotes verwerken in een enkele post. Zie de 'Quote'-knop bij de posts als je je bericht aan het bewerken bent...
Is hij zo beter ?
Wat vindt u inhoudelijk van het topic ?

[ Voor 4% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ja dat is beter. :+

Het is trouwens niet eens een feature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 11:12
In de tijd dat ik recensies heb geschreven verbeter ik mijzelf langzaam maar zeker, tegenwoordig zijn mijn recensies een stuk langer dan vooreen en worden mijn recensies hoger gewaardeerd.

Indien je op mijn profiel kijkt zie je dat de eerste (vooral korte) recensies laag gewaardeerd zijn. Tegenwoordig steek ik meer tijd in nette foto's en de opmaak en dat wordt gewaardeerd.

Je leert ook veel van de grotere recensisten op Tweakers. Je krijgt vanzelf een keer een hogere waardering terug.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Als je een keer de tijd neemt om een aantal goede review te lezen (gallery: Foritain bijvoorbeeld) kom je er achter dat er grote verschillen te vinden zijn. Een review van zo'n 100 woorden is tegenwoordig gewoon niet genoeg om écht meer over een product te weten te komen.

productreview: Aeon Labs Multisensor 4in1 met z-wave plus review door Firestormer is bijvoorbeeld wel goed, alleen leest niet lekker omdat er elke zin een enter staat. Als je ook wat foto's tussen je tekst plaatst geeft dit meer rust en zullen mensen minder geneigd zijn om een +0 te geven, maar vergeet hierbij niet dat elke zin eindigt met een punt, en niet een punt + enter.

Bij deze: productreview: Foscam FI9853EP review door Firestormer het is een informatieve review, maar heel erg kort en geen enkele afbeelding, ook is het qua zinsopbouw niet goed gevormd en zitten er vrij veel fouten in. Ik weet het, je hebt dyslexie dus het is lastig, maar als je er iets meer tijd in steekt is het voor iedereen (dus jij ook) beter ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jochemd13 op 04-03-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
jetspiking schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:33:
In de tijd dat ik recensies heb geschreven verbeter ik mijzelf langzaam maar zeker, tegenwoordig zijn mijn recensies een stuk langer dan vooreen en worden mijn recensies hoger gewaardeerd.

Indien je op mijn profiel kijkt zie je dat de eerste (vooral korte) recensies laag gewaardeerd zijn. Tegenwoordig steek ik meer tijd in nette foto's en de opmaak en dat wordt gewaardeerd.

Je leert ook veel van de grotere recensisten op Tweakers. Je krijgt vanzelf een keer een hogere waardering terug.
Ik kan best begrijpen dat uitgebreidere review een hogere waardering ontvangen. Terecht ook. Maar dat kortere review helemaal geen waardering ontvangen vind ik een kwalijke zaak. En werkt ook heel demotiverend voor mensen die nog niet zoveel reviews geschreven hebben. En ook die ervaring nog niet hebben.

Ik heb ook een review over een sensortje geschreven waar ik zelf helemaal niet zo tevreden over was. Maar toen kwam onze karmagod (wiens naam niet uitgesproken mag worden) in persoon langs om mijn review te prijzen en aan te raken..

Vandaag schrijf ik een review over een Mobo welke met 2 sterren is gereviewed. Wat gewoon een prima bord is. Dit is ook niet eerlijk naar de fabrikant toe. Maar ook niet handig voor rweakers. dus heb ik er snel een review ingeknald met een paar foto's dat dit perfect werkt. als dank krijg ik daar de meest klote waardering voor terug ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Jochemd13 Aangaande dat laatste: Ik heb persoonlijk 't vermoeden dat veel mensen tegenwoordig de teksten opstellen op een mobiel device (smartphone/tablet) en dan 't apparaat in portretmodus gebruiken. Dit zie je niet alleen in de reviews terug maar ook in de normale posts op GoT en de reacties daarop.
Op een mobiel device ziet 't er vaak nog wel redelijk uit qua opmaak maar als je zo'n bericht vervolgens op een normaal scherm gaat bekijken dan leest 't erg onprettig doordat de opmaak totaal uit z'n verband getrokken wordt.

TS heeft daar in dit topique overigens al een vooruitgang / verbetering in laten zien dus daarvoor al serieus hulde aan hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Jochemd13 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:03:
Als je een keer de tijd neemt om een aantal goede review te lezen (gallery: Foritain bijvoorbeeld) kom je er achter dat er grote verschillen te vinden zijn. Een review van zo'n 100 woorden is tegenwoordig gewoon niet genoeg om écht meer over een product te weten te komen.

productreview: Aeon Labs Multisensor 4in1 met z-wave plus review door Firestormer is bijvoorbeeld wel goed, alleen leest niet lekker omdat er elke zin een enter staat. Als je ook wat foto's tussen je tekst plaatst geeft dit meer rust en zullen mensen minder geneigd zijn om een +0 te geven, maar vergeet hierbij niet dat elke zin eindigt met een punt, en niet een punt + enter.

Bij deze: productreview: Foscam FI9853EP review door Firestormer het is een informatieve review, maar heel erg kort en geen enkele afbeelding, ook is het qua zinsopbouw niet goed gevormd en zitten er vrij veel fouten in. Ik weet het, je hebt dyslexie dus het is lastig, maar als je er iets meer tijd in steekt is het voor iedereen (dus jij ook) beter ;)
Mijn punt is dus dat ik aan jou reactie heel veel heb... maar een waardering "oppervlakkig" daar kan ik helemaal niks mee als mensen geen feedback achterlaten.

Het verzoek
ik wil verzoeken dat de mensen die de waardering "oppervlakkig" achterlaten hier ook door tweakers gedwongen worden feedback achter te laten en anders die waardering niet mogen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

De lat voor recensies is bij Tweakers best hoog geworden. Dit heeft de kwaliteit voor recensies doen toenemen maar heeft het speelveld voor die recensies erg opgerekt. De consequentie hiervan is weer dat die hoge lat verlammend gaat werken voor mensen die met recensies willen beginnen. Dit heeft mij doen afvragen of er niet meer onderverdeling moet komen. Door bijvoorbeeld een onderscheid te maken tussen reviews en gebruikerservaringen zijn beiden als review of gebruikerservaring te beoordelen. Zo wordt de drempel lager om ook iets als een gebruikerservaring als waardevol te kenschetsen als ze een bijzonder stukje informatie toevoegt.

Maar naast dit algemene verhaal is reviewen iets waarvoor een aantal vaardigheden erg handig zijn. Op zich zijn dat vaardigheden die niet heel lastig zijn om te leren. En we hoeven ook allemaal niet romanschrijvers te worden. In dit topic hebben mensen je al wat suggesties aan de hand gedaan, en voor zover ik het heb kunnen lezen deden ze dat met de beste wil van de wereld. De suggesties die ze deden hebben betrekking op algemene schrijfconventies. Dit zijn dus geen persoonlijke voorkeuren of meningen.

Ik zou je willen adviseren die suggesties ter harte te nemen. Niet iedereen is in zijn dagelijks leven veel met tekst en woorden in de weer. Helemaal geen schande dus als er nog iets te leren is. Zie het wat dat betreft als een kans. Feedback krijgen van mensen is soms een beetje slikken, maar het geeft je ook een kans om te veranderen. Zelf zeg ik altijd dat veranderen goed is om de hersentjes getraind te houden ;).

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:40:

Ik zal nog even toelichten wat ik bedoel:

[...]

Persoonlijke aanval
Wat is hier precies een persoonlijke aanval aan?
[...]

Persoonlijke aanval
[...]

Persoonlijke aanval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:14:
@Jochemd13 Aangaande dat laatste: Ik heb persoonlijk 't vermoeden dat veel mensen tegenwoordig de teksten opstellen op een mobiel device (smartphone/tablet) en dan 't apparaat in portretmodus gebruiken. Dit zie je niet alleen in de reviews terug maar ook in de normale posts op GoT en de reacties daarop.
Op een mobiel device ziet 't er vaak nog wel redelijk uit qua opmaak maar als je zo'n bericht vervolgens op een normaal scherm gaat bekijken dan leest 't erg onprettig doordat de opmaak totaal uit z'n verband getrokken wordt.

TS heeft daar in dit topique overigens al een vooruitgang / verbetering in laten zien dus daarvoor al serieus hulde aan hem!
Ik werk op een 4K scherm van 42 inch :P Daarnaast vind ik doorlopende tekst heel lastig om te lezen.
ik heb liever zelf controle over de formatting. Maarja met zoveel verschillende resoluties kom in in problemen en ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:22:
[...]

[...]

[...]
Er wordt een onderwerp aangesneden over de algemene werking van het waarderings systeem. En jij projecteert mijn persoonlijke fuck-ups om mijn argumenten te invalideren.

Jij probeert mij eigenlijk als een sukkel doen overkomen op de rest van de groep. Niet om het probleem op te lossen maar om je eigen superioriteit te legitimeren.

Op die manier kun je elke discussie ontsporen. Net zoals je dat nu weer probeert. Want de discussie heeft zich inmiddels al verder ontwikkeld. maar toch wil je ego gelijk.

Waar mijn ego rust heeft met het feit dat het antwoord ergens in het midden ligt namelijk:
Mijn reviews kunnen beter. Maar het waardering systeem van tweakers kan ook beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:31:
[...]

Er wordt een onderwerp aangesneden over de algemene werking van het waarderings systeem.
En jij projecteert mijn persoonlijke fuck-ups om mijn argumenten te invalideren.

Jij probeert mij eigenlijk als een sukkel doen overkomen op de rest van de groep.
Niet om het probleem op te lossen maar om je eigen superioriteit te legitimeren.

Op die manier kun je elke discussie ontsporen. Net zoals je dat nu weer probeert.
Want de discussie heeft zich inmiddels al verder ontwikkeld. maar toch wil je ego gelijk.
Ik had bij mijn eerste posts niet door dat je dit niet in het moderatie-forum had gepost, dat is mijn fout. Maar verder zijn mijn posts enkel bedoeld om jou te helpen laten zien waarom je reviews niet hoger scoren dan 0.

Dat jij begint over hoeveel karma ik heb, dát is een persoonlijke aanval, want dat is persoonlijke informatie die je erbij haalt om een punt te maken (die kant noch wal raakt, maar dat ter zijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestormer
teacup schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:20:
De lat voor recensies is bij Tweakers best hoog geworden. Dit heeft de kwaliteit voor recensies doen toenemen maar heeft het speelveld voor die recensies erg opgerekt. De consequentie hiervan is weer dat die hoge lat verlammend gaat werken voor mensen die met recensies willen beginnen. Dit heeft mij doen afvragen of er niet meer onderverdeling moet komen. Door bijvoorbeeld een onderscheid te maken tussen reviews en gebruikerservaringen zijn beiden als review of gebruikerservaring te beoordelen. Zo wordt de drempel lager om ook iets als een gebruikerservaring als waardevol te kenschetsen als ze een bijzonder stukje informatie toevoegt.

Maar naast dit algemene verhaal is reviewen iets waarvoor een aantal vaardigheden erg handig zijn. Op zich zijn dat vaardigheden die niet heel lastig zijn om te leren. En we hoeven ook allemaal niet romanschrijvers te worden. In dit topic hebben mensen je al wat suggesties aan de hand gedaan, en voor zover ik het heb kunnen lezen deden ze dat met de beste wil van de wereld. De suggesties die ze deden hebben betrekking op algemene schrijfconventies. Dit zijn dus geen persoonlijke voorkeuren of meningen.

Ik zou je willen adviseren die suggesties ter harte te nemen. Niet iedereen is in zijn dagelijks leven veel met tekst en woorden in de weer. Helemaal geen schande dus als er nog iets te leren is. Zie het wat dat betreft als een kans. Feedback krijgen van mensen is soms een beetje slikken, maar het geeft je ook een kans om te veranderen. Zelf zeg ik altijd dat veranderen goed is om de hersentjes getraind te houden ;).
Dit dus... ik ben al bijna 18 jaar lurker op tweakers. en wil nu graag ook eens wat bijdragen met de kennis die ik heb opgedaan. dat ik zo hard wordt afgeserveerd is niet leuk. en is een houding die je ook vaak in het wetenschappelijk onderwijs tegenkomt. Het is eigenlijk alsof men bang is voor concurrentie. ook als stelt deze concurrentie helemaal niks voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Ik kan best begrijpen dat uitgebreidere review een hogere waardering ontvangen. Terecht ook. Maar dat kortere review helemaal geen waardering ontvangen vind ik een kwalijke zaak. En werkt ook heel demotiverend voor mensen die nog niet zoveel reviews geschreven hebben. En ook die ervaring nog niet hebben.

Ik heb ook een review over een sensortje geschreven waar ik zelf helemaal niet zo tevreden over was. Maar toen kwam onze karmagod (wiens naam niet uitgesproken mag worden) in persoon langs om mijn review te prijzen en aan te raken..

Vandaag schrijf ik een review over een Mobo welke met 2 sterren is gereviewed. Wat gewoon een prima bord is. Dit is ook niet eerlijk naar de fabrikant toe. Maar ook niet handig voor rweakers. dus heb ik er snel een review ingeknald met een paar foto's dat dit perfect werkt. als dank krijg ik daar de meest klote waardering voor terug ;(
Als jij een erg korte recensie schrijft die inderdaad vrij oppervlakkig is, dan zie ik niet waarom dat raar is. Ik heb een paar recensies bekeken en ook ik ben van mening dat er correct beoordeeld is. We beoordelen op de inhoud, niet omdat we jou dankbaar zijn voor je inzet. Althans, dat is hoe het zou moeten.

En wat je in je laatste alinea zegt snap ik al helemaal niet. "Als dank krijg ik daar de meest klote waardering voor terug". De beoordelingen is geen vorm van waardering voor je inzet, het is een manier om aan te geven in welke categorie de recensie zich bevindt.

Als jij graag een +2 of +3 ontvangt op een recensie, dan zal je daar ook meer moeite voor moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@Firestormer je zou natuurlijk ook je review in bijvoorbeeld eerst Word kunnen maken zodat de spelling gecontroleerd kan worden. :-)

Verder lijkt het mij niet echt handig als je een reden moet geven waarom je een +0 geeft, want dan zou dat ook bij de 1, 2 en 3 moeten en ik vermoed dat je op die manier juist mensen verjaagt om een beoordeling te geven.

Gebruik daarnaast de edit-knop.

Ook bij de laatste zin van @Danny.G sluit ik mij volledig aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Simpel @Firestormer (ik zal wel even serieus reageren ipv mensen die gewoon lopen aan te vallen op spelling e.d. (Ooit overwogen docent te worden mensen?)).

Dankzij het User Review van de maand gebeuren verwachten mensen minimaal:

1x Unboxing
666x foto's
4x "omg kijk mij geweldig zijn"

Mensen kunnen het niet meer los zien van elkaar. Ze eisen foto's, anders is het een slechte review schijnbaar.
Ik heb liever een objectieve review zonder foto's dan de prut die Tweakers nu meer en meer ziet:

"Ik ga hier een review over schrijven, maar ik vind het product geweldig want hij is gratis naar me opgestuurd"

Hell, als ik kijk naar mijn doelgroep hebben mensen meer aan een korte beknopte review dan een review met unboxing en alle andere onzin voordat ze pas uiteindelijk aan het product toekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 04-03-2018 15:43 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Danny.G schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Als jij een erg korte recensie schrijft die inderdaad vrij oppervlakkig is, dan zie ik niet waarom dat raar is. Ik heb een paar recensies bekeken en ook ik ben van mening dat er correct beoordeeld is. We beoordelen op de inhoud, niet omdat we jou dankbaar zijn voor je inzet. Althans, dat is hoe het zou moeten.

En wat je in je laatste alinea zegt snap ik al helemaal niet. "Als dank krijg ik daar de meest klote waardering voor terug". De beoordelingen is geen vorm van waardering voor je inzet, het is een manier om aan te geven in welke categorie de recensie zich bevindt.

Als jij graag een +2 of +3 ontvangt op een recensie, dan zal je daar ook moeite voor moeten doen.
Maar waarom degene dit oppervlakkig vindt is dus niet duidelijk. daarnaast is mijn review over het Moederbord redelijk de diepte in omdat het gaat over een heel specifiek onderwerp: Rigs/Mining
En niet over de algemene werking van het moederbord als moederbord.
(wat kan mij het schelen wat voor chipset er op zit. de vraag is kun je er mee minen)

Als iemand een review beoordeelt met oppervlakkig zonder feedback achter te laten. is dat op zijn minst gezegd.. oppervlakkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Maar waarom degene dit oppervlakkig vindt is dus niet duidelijk. daarnaast is mijn review over het Moederbord redelijk de diepte in omdat het gaat over een heel specifiek onderwerp: Rigs/Mining
(wat kan mij het schelen wat voor chipset er op zit. de vraag is kun je er mee minen)

Als iemand een review beoordeelt met oppervlakkig zonder feedback achter te laten. is dat op zijn minst gezegd.. oppervlakkig.
Waarom zou je alleen voor '0' uitleg moeten geven en niet voor +1, +2, +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Meg schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:39:
@Firestormer je zou natuurlijk ook je review in bijvoorbeeld eerst Word kunnen maken zodat de spelling gecontroleerd kan worden. :-)

Verder lijkt het mij niet echt handig als je een reden moet geven waarom je een +0 geeft, want dan zou dat ook bij de 1, 2 en 3 moeten en ik vermoed dat je op die manier juist mensen verjaagt om een beoordeling te geven.

Gebruik daarnaast de edit-knop.

Ook bij de laatste zin van @Danny.G sluit ik mij volledig aan.
Bedankt voor je advies... maar met een spell check haal je ook niet alle fouten uit de tekst. Daarnaast beschik ik niet over Word... en ben ik niet super krachtig in de Nederlandse taal. genoeg over.
(Daarnaast ben ik een platte Amsterdammer dus vanuit huis krijgen we het ABN niet mee)
ik ben daar al onzeker: want dat heeft me op genoeg sollicitaties al de kop gekost

Als jij morgen een wasmachine besteld bij Coolblue.. dan verwachten we ook niet dat jij hem als vrouw in je eentje naar boven gaat tillen. kan ik je ook wel instructies gaan geven waar je niks aan hebt.
Maar verwacht van mij als grunt niet dat ik de Nederlandse taal voor 100% beheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Waarom zou je alleen voor '0' uitleg moeten geven en niet voor +1, +2, +3?
Omdat iemand zijn review als oppervlakkig behoordelen zonder feedback oppervlakkig is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Omdat iemand zijn review als oppervlakkig behoordelen zonder feedback oppervlakkig is :9
Heel leuk dat je een woordgrapje ervan maakt, maar geldt dat niet voor +1, +2, +3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Als ik jou was zou ik mijzelf wat minder druk maken over die beoordelingen en gewoon lekker je ding doen. Ik sluit mij helemaal aan bij Danny.G dat de beoordeling puur op inhoudelijkheid gebeurt. Krijg je dus 0 of 1 waarderingen dan zijn er dus mensen die dingen in je verhaal missen die ze over het product willen weten. Dit staat los van de inhoudelijkheid of kwaliteit van je review. De kans erop is eenvoudig groter bij een korte tekst.

Stel je wel belang in een hoge waardering, dan geeft het huidige reviewsysteem je weinig andere opties dan een alles omvattende beoordeling over produkt X of Y te schrijven. Om die reden denk ik ook dat het toevoegen van een gebruikerservaring vorm de drempel verlaagd om authentieke ervaring van mensen te oogsten, die nu blijven liggen omdat mensen geen complete review willen schrijven.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Redelijk de diepte in vind ik toch behoorlijk overtrokken. 1 alinea met nog geen 50 woorden, waarvan het grootste gedeelte gaat over hoe je hem werkend hebt gekregen, is het enige dat echt van wat meerwaarde is. En alsnog is het een stukje met niet bijzonder veel info.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat men (ik wel) je heus wel dankbaar zijn voor inzet, maar een wat lagere beoordeling is hier naar mijn mening wel gepast. Hij staat nu een +1 en hoger dan dat zou het ook niet moeten.

En ja, uitleggen waarom men kiest voor een bepaalde score is leuk, maar zou dan volledig optioneel moeten zijn. Mijn meest recente recensie heeft ook een 0 gekregen van iemand, terwijl dat overduidelijk niet zo hoort. In zulke gevallen ben ik ook wel benieuwd waarom diegene dat een 0 waard vond. En meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Heel leuk dat je een woordgrapje ervan maakt, maar geldt dat niet voor +1, +2, +3?
Dat het een woordgrapje is wil nog niet zeggen dat ik het niet meen. omdat +0 geen waarde vertegenwoordigd.
Laat ik het anders stellen... Imho zou oppervlakkig dan +1 moeten worden. Een review is toch niet niks waard omdat het oppervlakkig is ? ik vind het echt een klap in het gezicht. Zelfs bij de HVA krijg je nog een 3 als je niks invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Danny.G schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Redelijk de diepte in vind ik toch behoorlijk overtrokken. 1 alinea met nog geen 50 woorden, waarvan het grootste gedeelte gaat over hoe je hem werkend hebt gekregen, is het enige dat echt van wat meerwaarde is. En alsnog is het een stukje met niet bijzonder veel info.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat men (ik wel) je heus wel dankbaar zijn voor inzet, maar een wat lagere beoordeling is hier naar mijn mening wel gepast. Hij staat nu een +1 en hoger dan dat zou het ook niet moeten.

En ja, uitleggen waarom men kiest voor een bepaalde score is leuk, maar zou dan volledig optioneel moeten zijn. Mijn meest recente recensie heeft ook een 0 gekregen van iemand, terwijl dat overduidelijk niet zo hoort. In zulke gevallen ben ik ook wel benieuwd waarom diegene dat een 0 waard vond. En meer ook niet.
Ik zeg ook niet dat mijn review +2 zou moeten zijn. Maar als ik van een user die net 2 maanden lid en zelf nog geen waardevolle bijdrage gescheven heeft +0 krijg omdat hij het niet leuk vindt dat ik alle videokaarten uit het schap koop...

Dit is van week op op de FP gebeurt.. was een user die andere tweakers dood liep te verwensen en mijn reacties naar beneden liep te modden. omdat meneer geen 1080ti voor 700 euro kon kopen om PGUB te spelen.. meneertje was net 3 weken lid en had meteen al modstatus :X . Andere discussie, Zelfde verhaal.
Het lijkt soms of mijn karma alleen maar naar beneden kan... :/

Zijn pleidooi via DM was overigens:
env0y85: "Nou begin maar, ik mag iemand best doodwensen VIND IK ZELF, ik wens zoveel mensen dood, er zijn zoveel hersenlozen, wat wil je nou?"

[ Voor 7% gewijzigd door Firestormer op 04-03-2018 17:01 . Reden: even de uitspraken "gequote" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Firestormer: Ergens heb je wel een punt. De waardering "0" zou IMHO ook niet hoeven te bestaan doordat die "waardering" niks toevoegt. Als iemand al een "0" als waardering zou willen geven voor een review dan kan diegene net zo goed van dat knopje af blijven.

In plaats van die "0" waardering toe te voegen aan het totaal aantal waarderingen zou er ook gewoon een teller kunnen komen welke het aantal keer toont waarin die (uitgeklapte) review bekeken / gelezen is. Als een review 1000 keer bekeken is en alsnog maar een paar +1 of hoger waarderingen heeft gekregen dan zegt dat ook al voldoende volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 11:12
@wimmel_1

Dat denk ik niet, een groot deel van de recensies wordt namelijk gelezen door mensen zonder account.

Ik ben het er mee eens dat +0 niets toevoegt, het zou logischer zijn om te zeggen dat vanaf een x aantal karma in de recensies (wat je behaalt door zowel tekst te schrijven als foto's te delen) geen +0 meer kunt geven.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 15:44
Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:04:
[...]
Zijn pleidooi via DM was overigens:
@Verwijderd: "Nou begin maar, ik mag iemand best doodwensen VIND IK ZELF, ik wens zoveel mensen dood, er zijn zoveel hersenlozen, wat wil je nou?"
Kijk dit is typisch een geval van bespreek dit met de crew van Tweakers, die kunnen ingrijpen mochten discussies ontsporen, zoals hier duidelijk het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestormer
Jochemd13 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:19:
[...]

Kijk dit is typisch een geval van bespreek dit met de crew van Tweakers, die kunnen ingrijpen mochten discussies ontsporen, zoals hier duidelijk het geval.
Dit is ook gebeurt... de reacties zijn verwijdert...
Maar dat verandert niks aan het feit dat het morgen weer kan gebeuren.
Als ik me morgen registreer met een nieuw account kan ik meteen beginnen met modereren.
En die moderaties tellen even zwaar als die van iemand die al bijna 20 jaar lid is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Firestormer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:34:
[...]

Dit is ook gebeurt... de reacties zijn verwijdert...
Maar dat verandert niks aan het feit dat het morgen weer kan gebeuren.
Als ik me morgen registreer met een nieuw account kan ik meteen beginnen met modereren.
En die moderaties tellen even zwaar als die van iemand die al bijna 20 jaar lid is.
Dat de reacties zijn verwijderd is voor jou het enige wat jij ziet. Dat wat er allemaal nog meer is gedaan, zie jij niet. De crew bespreekt geen sancties met andere gebruikers, en dat is ongeveer wat Dirk je ook heeft verteld.

En ja, het systeem houdt geen rekening met senioriteit / leeftijd van een useraccount bij moderaties. Dat zegt namelijk niets over de kwaliteit van de moderatie.

Maar even ontopic: je bent al meerdere keren gewezen op het feit waarom je reviews slecht gewaardeerd worden. Dat gaan we dan ook niet verder bespreken.
Je vraag is volgens mij ook meer of het mogelijk is om een reden op te geven waarom een bepaalde waardering is gegeven.

Misschien dat de product manager wel kan kijken naar een iets uitgebreidere waardering, zodat het voor de reviewer duidelijker wordt waar hij slecht op gewaardeerd wordt. En dat kan ook gebruikt worden voor reviews die beter scoren.

Het onder woorden brengen waarom een bepaalde keuze is gemaakt is af en toe best lastig,.daarom is het wellicht beter om een waardering uit te splitsen in losse (nader te benoemen) onderdelen.

Verder denk ik dat het nu afgelopen moet zijn met sommige kleinzielige reacties. Reageer ontopic (betreffende de vraag) en niet over de kwaliteit van de review of de manier van schrijven.

En @Firestormer probeer een beetje minder Calimero te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 04-03-2018 20:09 ]

Pagina: 1