[PW] Volume bij cameralenzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
In de categorie Behuizingen, en nu ook bij PC's en Barebones, kun je producten vergelijken op volume. Het zou mij tof lijken als dat in nog een categorie kan: Cameralenzen.

Cameralenzen zijn allemaal cilindervormig. Het volume is dus vrij consistent uit te rekenen, waarbij het snel een indicatie geeft van het formaat van de lens. Bij het vergelijken zie je meteen het verschil in formaat, wat samen met het gewicht een goede indicatie geeft van de last van de lens.

De formule voor volume bij cilindrische objecten is ook niet al te ingewikkeld: diameter2/4*pi*lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Waarom zou je gaan voor volume in plaats van lengte? Lengte + diameter + gewicht zeggen mij een stuk meer (bijvoorbeeld of het in mijn tas zou kunnen), dan volume + gewicht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:37

g0tanks

Moderator CSA
Hahn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:00:
Waarom zou je gaan voor volume in plaats van lengte? Lengte + diameter + gewicht zeggen mij een stuk meer (bijvoorbeeld of het in mijn tas zou kunnen), dan volume + gewicht.
Ik sluit me hierbij aan. Volume heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde en vind ik een vrij onnatuurlijke grootheid in deze context.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Leuke gadget, maar helaas niet echt een toegevoegde waarde. :) Bij het uitzoeken naar een geschikte lens zijn de huidige specificaties voldoende. En mocht je bijvoorbeeld willen weten of een lens in je cameratas past, dan kijk je naar de lengte niet naar de volume.

“Do. Or do not. There is no try.”