Omdat mijn (kleine SSD) C-schijf aardig vol begon te raken wilde ik de map Mijn Documenten verplaatsen naar de D-schijf.
Dit heb ik als volgt gedaan:
1) Map aangemaakt -> D:\Macadamia\Documenten
2) In de Verkenner - linkerkolom "Documenten" aangeklikt met de rechtermuisknop (zie afbeelding hieronder)
http://nl.tinypic.com/r/95yn15/9
3) Vervolgens geklikt op Eigenschappen, tabblad Locatie, nieuwe locatie opgegeven en hop, de boel (50 GB) werd verplaatst (duurde wel even hoor, een minuut of 5 schat ik).
Daarna even in de eigenschappen van mijn C-schijf gekeken, maar die stond nog steeds bomvol.
Wat blijkt nou: al mijn documenten staan keurig in D:\Macadamia\Documenten
Maar ze staan óók nog in C:\Gebruikers\Macadamia\Documents
Als ik in de verkenner naar een willekeurig document op de D-schijf ga en ik check de locatie, dan staat het document echt op de D-schijf.
Zelfde geldt voor de documenten op de C-schijf.
Ik lijk ze dus ineens dubbel te hebben. Ondanks dat ik duidelijk aangaf de boel te vwillen verplaatsen.
Overigens:
In C heeft de map Documents een geel (standaard map-)icoontje
In D heeft de map Documenten een "document"-icoontje (zie ook de afbeelding)
Wat nu? Blijkbaar heb ik iets niet goed begrepen over de werking van het filesysteem van Windows. Dus de inhoud van C:\Gebruikers/Macadamia\Documents deleten vind ik te spannend.
Wat ik wil is meer ruimte op mijn C-schijf. Iemand een idee wat hier verkeerd is gegaan en hoe ik dit oplos?
Dit heb ik als volgt gedaan:
1) Map aangemaakt -> D:\Macadamia\Documenten
2) In de Verkenner - linkerkolom "Documenten" aangeklikt met de rechtermuisknop (zie afbeelding hieronder)
http://nl.tinypic.com/r/95yn15/9
3) Vervolgens geklikt op Eigenschappen, tabblad Locatie, nieuwe locatie opgegeven en hop, de boel (50 GB) werd verplaatst (duurde wel even hoor, een minuut of 5 schat ik).
Daarna even in de eigenschappen van mijn C-schijf gekeken, maar die stond nog steeds bomvol.
Wat blijkt nou: al mijn documenten staan keurig in D:\Macadamia\Documenten
Maar ze staan óók nog in C:\Gebruikers\Macadamia\Documents
Als ik in de verkenner naar een willekeurig document op de D-schijf ga en ik check de locatie, dan staat het document echt op de D-schijf.
Zelfde geldt voor de documenten op de C-schijf.
Ik lijk ze dus ineens dubbel te hebben. Ondanks dat ik duidelijk aangaf de boel te vwillen verplaatsen.
Overigens:
In C heeft de map Documents een geel (standaard map-)icoontje
In D heeft de map Documenten een "document"-icoontje (zie ook de afbeelding)
Wat nu? Blijkbaar heb ik iets niet goed begrepen over de werking van het filesysteem van Windows. Dus de inhoud van C:\Gebruikers/Macadamia\Documents deleten vind ik te spannend.
Wat ik wil is meer ruimte op mijn C-schijf. Iemand een idee wat hier verkeerd is gegaan en hoe ik dit oplos?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 11:37 . Reden: Afbeelding niet zichtbaar ]