Welke niet-grote 4k monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
hoge resolutie monitor, (liefst >150dpi) met name voor fotobewerking en algemeen gebruik (wat coden, tekstverwerken, in principe hou ik een huidige Eizo CS240 ernaast, wat betreft werkafstand en ruimte op het bureau liever geen monitor >25". Het is overigens niet dringend, de monitor is bedoeld tzt de huidige Dell UP2516D te vervangen, maar die voldoet nog, alleen zou een scherm met een iets hogere resolutie en liefst ook wat betere uniformiteit welkom zijn.

Wat is je budget?
Maximaal €1000

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Comfortabele calibratie van de monitor met een i1Display Pro is een pluspuntje. Omdat ik een ander Eizo-scherm ernaast wil houden zou een andere monitor die met ColorNavigator kan worden gecalibreerd handig zijn, maar dat zal gezien het budget in combinatie met de eisen niet mogelijk zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aan een MacBook en een Windows/Linux-computer (de computer kan in principe 30bpp weergeven, de software die ik meestal gebruik doet daar niet veel mee, dus 10-bit is niet noodzakelijk, maar ik wil liefst wel AdobeRGB&DCI-P3 redelijk volledig kunnen weergeven) op een bureau in een verder normale werkkamer met een raam.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken, en van de momenteel verkrijgbare monitoren binnen het budget lijkt de pricewatch: NEC EA244UHD Zwart op papier interessant, maar dat is nogal een oudje, en hij lijkt ook weer vrij prijzig, als je naar wat alternatieven kijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 04-03-2018 11:57 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je geen monitor groter dan 25" omdat het eenvoudigweg niet past? Of verwacht je dat het aantal DPI omlaag valt?

Je hebt aanzienlijk meer keuze als je t/m 27" zou zoeken maar dan in de gaten houdt dat de bezels smal zijn of dat de voet niet zo opvalt. Als ik even snel kijk naar bijvoorbeeld pricewatch: LG 27UD58 Zwart dan is deze maar 5cm breder (inclusief bezels), 7cm hoger en 3cm minder diep.

En eerlijk gezegd; blijkbaar is 27" een beetje de economische ondergrens aangezien in die klasse keuze hebt uit 40 modellen in de prijsklasse tot 1000 Euro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Helemaal optimaal past het dan in mijn ogen niet meer qua afstand tot het scherm, maar op zich kan 27" ook nog wel denk ik, dan komen inderdaad aanzienlijk veel meer mogelijkheden vrij.

Maar goed, ik denk dat ik voorlopig toch maar nog even wacht met een nieuwe monitor, het aanbod zal de komende tijd nog wel groeien verwacht ik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

begintmeta schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:11:
Helemaal optimaal past het dan in mijn ogen niet meer qua afstand tot het scherm, maar op zich kan 27" ook nog wel denk ik, dan komen inderdaad aanzienlijk veel meer mogelijkheden vrij.

Maar goed, ik denk dat ik voorlopig toch maar nog even wacht met een nieuwe monitor, het aanbod zal de komende tijd nog wel groeien verwacht ik.
Als ik de trend zo zie verwacht ik eigenlijk niet dat er snel betaalbare <27" monitoren gaan komen. 27" is toch redelijk de standaard geworden voor 4K. Er zullen vast wel schermen gaan komen, maar die zullen toch wat meer in een niche blijven zitten, en daardoor (in verhouding) een stuk duurder zijn.